Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvis du må velge navn fra dette familietreet...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-12, 22:47   #61
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis du må velge navn fra dette familietreet...

Eris og Athena. Eris kunne jeg vurdert sånn på ordentlig. Synes det var nydelig.

Guttnavn var værre ja. Ikke sikkert det er guttenavn engang, alt det jeg ser for meg som guttenavn.
Men om jeg måtte velge, måtte det blitt Chaos og Ares.

Gammel 11-09-12, 22:48   #62
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jente: Theia og Gaia
Gutt: Tyche og Nyx.

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 23:27   #63
Philomena
Fullverdig medlem

Philomena sin avatar

Medlem siden: Jul 2012
Philomena har et hav av muligheter foran seg
Standard

Ares eller Eros
Gaia eller Persephone

Mange kule navn her

Gammel 11-09-12, 23:35   #64
MammaHeksa
Superduperaktiv

MammaHeksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2012
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

En annen fin måte å gå over navnestag på, er jo å gjøre som familien Black – gå for stjernenavn! Sirius, Regulus, Arcturus. Ja, og Bellatrix, da.

:spammer:

Jeg liker denslags spam!

Her ville det blitt Gaia og Eos, samt Heracles og Pan.

Ungene mine skal nok være glade de allerede har navn.

MammaHeksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 23:43   #65
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Gaia og Pleione
Pontus og Erebus

Og så ser jeg levende for meg at de to guttene mine heter Pontus og Erebus.

Jeg har ei Maia da faktisk. Bare med annen stavemåte.

Gammel 11-09-12, 23:56   #66
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av C.D, her.

Gaia og Melia
Pan og Nyx

Opprinnelig lagt inn av Arona, her.

Jente: Theia og Gaia
Gutt: Tyche og Nyx.

Nyx er jentenavn, hvertfall i sammenhengen gresk mytologi.

Det var mange fine jentenavn på det familietreet! Enyo, Rhea, Gaia, Selene, Leto, Theia. (Og Nyx! )
Hvis jeg måtte velge to... Kanskje Selene og Gaia.
Guttenavn var verre. Aether og Pan?

Gammel 12-09-12, 00:02   #67
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Pontus og ?
Eris, Theia, Selene, Melia og Maia. Vet ikke hvilke to jeg ville plukket ut av disse.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-12, 00:07   #68
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Tyche er kvinnelig.

Nå aner jeg ikke hvordan det uttales, men det er noe besnærende over muligheten til å stå på verandaen og rope noe som høres ut som "Tyyyyykje! Kom å spis middag" Og her i Nord-Norge er han Tykje definitivt en mann

Gammel 12-09-12, 00:12   #69
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mange av de navnene er i bruk blant bekjente!

(på bikkjene deres.)

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-12, 00:14   #70
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Semele, Demeter, Hera eller Artemis om det var ei jente. Pan, Ares eller Typhon om det var en gutt.

Gammel 12-09-12, 00:22   #71
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Artemis og Athena ville i så fall tvillingene mine ha hett, og så veslejenta Selene. Hadde jeg hatt gutter så måtte det blir Ares, Pan og Hypnos sin sønn, Morpheus, som ikke var nevnt der (eller til nød Typhon om jeg absolutt må velge fra Wiki-siden).

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-12, 10:11   #72
Rune Brown
Aktiv

Rune Brown sin avatar

Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Oslo
Rune Brown er litt kul
Standard

Io er jo råtøft! Likte det veldig godt! Selv er jeg ikke stor fan av åpenbare greske navn på denne måten, liker bedre Norrøne navn da. Men nå var det ikke jeg som skulle velge navn fra dette treet da

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:07.