Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Trenger bilhjelp

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-12, 21:51   #21
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trenger bilhjelp

Aha... ser ut til at Roomster kan vere noe å kikke etter da! Så spørs det om det finst i mitt nærområde... Rekner med at servicekostnader ligger rundt normalen også..?

Gammel 18-09-12, 21:55   #22
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

eh....hvilken "motor bla bla -greier" ser jeg etter?

Gammel 18-09-12, 21:58   #23
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av ItsOnlyMe, her.

Aha... ser ut til at Roomster kan vere noe å kikke etter da! Så spørs det om det finst i mitt nærområde... Rekner med at servicekostnader ligger rundt normalen også..?

Ja...
Det er vel en del av disse bilene som har litt små motorer. Trenger ikke å være noe problem hvis man i hovedsak har bykjøring og kortere turer. Bensinutgavene er vel rimeligere enn de med diesel.

Er ganske mange forskjellige motorer i disse avhengig av årsmodell. 1.9TDI er vel den klart vanligste dieselen, men finnes også med en 1.4TDI-diesel som gjør en god jobb. På bensinsiden er det en del større utvalg. De med TSI-motor er nok de beste, men blir vel muligens såpass nye at det ligger over budsjettet.

Gammel 18-09-12, 22:08   #24
Left
Passiv

Standard

Tenker på Fabia eller Roomster. Har liten erfaring med Skoda..

Vi har hatt Roomster med den minste dieselmotoren, og den var utrolig snill på forbruk. Vi kjørte til Nordmøre fra Østlandet, og trengte ikke å fylle før vi var nesten hjemme igjen. Og da var bilen søkklastet med pikkpakk, 2 unger og 2 voksne. Det er ca. 53 mil en vei.

Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 22:10   #25
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Standard

Da har jeg sirklet meg inn på skoda roomster ( tror jeg) og toyota auris. Så får jeg se....hvilken som har best plass i baksete og ok bagasjerom.

Sist redigert av ItsOnlyMe : 19-09-12 kl 23:41.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 21:28   #26
Left
Passiv

Standard

Da tror jeg Roomster vinner. Jeg har kjørt en hjørnesofa i den, riktignok i to runder, men allikevel. Den er så firkantet at den har diiiigert bagasjerom. En annen
bra ting er at du kan ta ut midtsetet, slik at kranglete unger ikke sitter oppå hverandre.

Svar med sitat
Gammel 21-09-12, 00:29   #27
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Standard

Ok. Er Skoda en bra bil...vet at før i tiden var det masse tull og feil ofte?

Sist redigert av ItsOnlyMe : 21-09-12 kl 00:30. Årsak: ..
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-12, 00:38   #28
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det var i gamle dager, det. Nu til dags regnes det som mye bil for penga.

Gammel 21-09-12, 00:51   #29
Left
Passiv

Standard

På halvparten av delene i motor står det VW. Bruker mye deler til Golf. Myyyye bil for pengene ja.

Svar med sitat
Gammel 21-09-12, 09:05   #30
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Det han jeg kjenner som jobber i VW sier, er at nå er de veldig pålitelige, for når de utvikler nye deler går de først til Audi, så til VW og til slutt til Skoda. Så du kan ikke regne med revolusjonerende ny teknologi.

At det er slik at siste teknologien først går til Audi, så til VW og så til Skoda stemmer egentlig ikke. VW har ellers merket Seat som også går inn i dette segmentet.

På noen ting kan det nok stemme. For eksempel tok det vel et halvår ekstra for at Skoda-modellene tok i bruk 2.0TDI Common Rail-motoren her for et par-tre år siden - samtidig så man at Skoda-modeller tok i bruk 1.6TDI-motoren før en del av VW egne modeller. Men Skoda Octavia var vel faktisk før både Golf, Passat og A3 å ta i bruk Haldex 4 i stedet for Haldex 2 når det gjelder 4WD-system.

I en del markeder er Skoda såpass viktig for VW-konsernet at det å vente med en del teknologi ikke vil lønnsomt. I henhold til det viktigste, så ser man gjerne ingen stor forskjell i når sentrale ting blir tilgjengelig. Men joda, Skoda er på noen områder nok "bygget rimeligere" enn Audi - noe man også ser i prisen, komforten, kjøreegenskapene osv.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:34.