|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
trøtt
|
Kjøpe dunjakke til tiåringen?Jeg så en som jeg syntes var kjempekul og som poden ville likt, men den kostet rett under totusen kroner (satt ned fra 2500,-) og det synes jeg er litt vel mye å bruke på en jakke til ham. Hadde han vært bare litt eldre, så kanskje, for 12 - 14 åringer vokser ikke like raskt, gjør de vel?
|
|
|
#2 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjøpe dunjakke til tiåringen?
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Kjøpe dunjakke til tiåringen?Storesøster har akkurat fått parkas frå Cubus, nedsatt til 400 kr. Rekner med at ho får ei skijakke også til leik i vinter. 2000 kr synest eg er veldig mykje for ei jakke som varer ein sesong.
|
|
|
#5 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Sv: Kjøpe dunjakke til tiåringen?Vi bor i Oslo, og dunjakke har jeg valgt bort til barna. Vinterjakkene som de har må være vanntette siden det ofte er vått vær her i vintersesongen. De har i tillegg penjakker som vinterkåpe til snuppa og duffelcoat til poden, men kjøper aldri noe spesielt dyrt. Ikke over 500,- tror jeg nok.
|
|
|
|
#7 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Kjøpe dunjakke til tiåringen?LilleVenn har dunjakke fra Bergans kjøpt på salg. Selv om vi bor på Vestlandet synes vi alle det er godt med dunjakke til de kaldeste dagene. Ser at det, som ifjor, er tilbud på Swix dunjakker. Flere unger i gata som har disse og de ser gode og varme ut. Tror de koster 600,- på tilbud. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Drømmer
|
Sv: Kjøpe dunjakke til tiåringen?De har north face dunjakker til 599 på flust. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Fortynnet
|
Sv: Kjøpe dunjakke til tiåringen?Min tiåring fikk dunjakke fra Skogstad i fjor eller forfjor. Den kostet 6-700, full pris tror jeg, og har vært veldig god. Jeg hadde ikke kjøpt jakke til 2000 til en på den alderen, særlig ikke siden jeg ikke har yngre barn som kan arve. Og så er det alltid en risiko for at klær blir mistet eller stjålet, da er det kjedelig at de er så dyre som det. Sist redigert av Filifjonka : 22-09-12 kl 17:00. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Kjøpe dunjakke til tiåringen?Der var den. Pussig. Men den har fasthette, det tar jeg ikke sjansen på.
|
|
|
#12 |
|
Drømmer
|
Sv: Kjøpe dunjakke til tiåringen?Stormberg sin, ane ikke hvor varm den er men var en fin pris da. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Kjøpe dunjakke til tiåringen?Jeg synes det er hinsides å ha fasthette på jakker til klatrende barn.
|
|
|
#14 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Kjøpe dunjakke til tiåringen?Vesla kommer til å bruke dunjakken sin på tredje året nå (hun er 9 år). Så jeg synes absolutt det er verdt investeringen. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Kjøpe dunjakke til tiåringen?Så Nordheim dunjakker til barn til 499 på sportsbutikken i dag, tror mange selger ut nå, høsten har jo ikke akkurat vært kaldt hittil.
|
|
|
#17 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Sv: Kjøpe dunjakke til tiåringen?Dere som velger dunjakker; hva har barna på seg i fuktig vær? Og leker de med de på? Har venner som fort gav opp dunjakker til barna da det gikk hull på null komma niks. Hovedsaklig gutter da - det er jo litt røffere i lek
|
|
|
|
#18 |
|
Fortynnet
|
Sv: Kjøpe dunjakke til tiåringen?Min gutt har en vanntett Ticketjakke i tillegg. Han bruker dunjakken når det er snø og minusgrader, og på skolen og til vanlig lek. Han er ikke spesielt røff, og har aldri fått hull i noen jakker. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Kjøpe dunjakke til tiåringen?Jeg kjøpte dunjakke på salg, mener jeg ga 500,- for den. XXL i fjor høst. Dunjakka ble veldig populær, fin til og fra skolen, og fin utenpå skiklær på skitrening og skirenn. Holder denne vinteren også til jenta mi, altså to sesonger i en alder der hun strekker seg veldig i lengden samtidig som bredden står stille.
|
|
|
#20 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Kjøpe dunjakke til tiåringen?Min vokser så fort at det går gjerne med 2 jakker i vintersesongen. I tillegg så ryker de gjerne i heftig lek og. Så jeg hadde aldri i verden betalt 2.000,- for en jakke til han. Da hadde jeg heller kjøpt 2-3 billigere jakker.
|
![]() |
|
|