Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Sharm el Sheik første uken i desember

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-12, 20:43   #1
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sharm el Sheik første uken i desember

Er det noen som har erfaring med Sharm el Sheik første helgen i desember? Hvordan er temperaturen?

Vi er bare ute etter sol, varme og litt pusterom. Noen venner har allerede bestilt, og det hadde vært kjempekoselig å reise sammen med dem.

Gammel 07-10-12, 20:48   #2
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sharm el Sheik første uken i desember

Tror det pleier å ligge på noen å tyve grader. Jeg har vært der i januar, og da var det som en god varm norsk sommerdag. Deilig og varmt, men ikke for varmt

Gammel 07-10-12, 21:04   #3
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carpe Diem, her.

Tror det pleier å ligge på noen å tyve grader. Jeg har vært der i januar, og da var det som en god varm norsk sommerdag. Deilig og varmt, men ikke for varmt

Høres ut som slik jeg opplevde Gran Canaria i januar, da jeg var der en gang for ca 100 år siden.

Gammel 07-10-12, 21:35   #4
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Høres ut som slik jeg opplevde Gran Canaria i januar, da jeg var der en gang for ca 100 år siden.

Fordelen med Egypt er at det som regel er stabilt varmt, man slipper kjølige overaskelser slik man kan på Gran Canaria

Vi drar dit om to uker til, glede rmeg!

Gammel 07-10-12, 21:56   #5
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det trygt å dra til turistområdene der nå? Vurderer tur på nyåret for meg og de to store.

Gammel 07-10-12, 22:10   #6
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Er det trygt å dra til turistområdene der nå? Vurderer tur på nyåret for meg og de to store.

Det er jo et område der det de siste ti årene jevnlig har vært litt uro. Slik jeg har forstått det etter å ha sjekke reiseråd til UDI, norske ambasaden i Egypt og Apollo (som vi skal reise med) er det forstatt trygt å reise til turistområdene. Man bør dog unngå Kairo og ikke dra ut i ørkenen på egenhånd...

Gammel 07-10-12, 22:18   #7
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Honey, her.

Tja, de sier så. De være UD. Men når de samtidig sier jeg skal opplyse at jeg drar, kjenner jeg at jeg ikke har å lyst å dra likevel.

Hilsen Reddharen

De opplyser på generellt grunnlag at alle som reiser til land utenfor Europa og USA bør registrere reisen sin. Det er ikke noe nytt

Gammel 07-10-12, 22:32   #8
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Første uka i desember er det godt og varmt på dagen. Stort sett mellom 25 og 30 grader. Solen går litt tidlig ned sånn at det blir lang kveld, men på kvelden kan det hende du trenger bukse og jakke. Kan komme ned i 10-11 grader om kvelden om du er uheldig, men mest sannsynlig vil det ligge på 15-18 grader på kveldene kanskje 20 om du er ekstra heldig. Reiser du til Sharm el Sheik er du i alle fall garantert sol på dagene.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 17:38   #9
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Standard

Da har vi bestilt. Noen små detaljer må enda avklares, men jeg regner med at vi reiser.

Gammel 28-10-12, 13:27   #10
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Standard

Kom hjem i går etter en herlig uke i Sharm al sheik

Varmt og deilig, også på kveldene. Vil anta at det blir noe kjøligere i desember, og at det kan være ok å ha med seg en cardigan eller lignende til kveldsbruk

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:21.