Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå? IV

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-10-12, 17:48   #241
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Å, så utrolig kjipt bomull!

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Jeg er ferdig med Mariusgenser og har begynt på jakke. Nok et prosjekt til meg selv...

Denne jakken fra Drops, tykke pinner så den er rask å strikke.

Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å strikke den i samme fargen, men siden jeg ikke fikk tak i det ble det en fin brunfarge i stedet.

Jeg er endelig ferdig med jakken (lite tid til strikking om dagen), men tror ikke jeg liker den. det hårete garnet gjør at jeg får teddybjørn-fornemmelser når jeg tar den på.
Har vasket den og lagt den til tørk, så får vi se om det hjelper.

Tror jeg skal strikke ny Marius til meg selv, så kan søster'n få den andre til jul. Den er for stor for meg men passet henne perfekt.

Forslag til farger? Den forrige var de tradisjonelle.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv  
Gammel 05-10-12, 18:39   #242
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes definitivt Marius er finest i de tradisjonelle fargene jeg da , men ellers liker jeg mot gråtoner eller lilla.

Til deg? Tradisjonell i hovedfarge hvit!

Jeg har kjøpt garn til Marius selekjole i dag. Hadde tenkt til å utsette det, men med tilbud på hele butikken her, inkl. garn, så sparte jeg jo jammen litt på å kjøpe i dag og kommer nok til å sette igang ganske kjapt. Pannebåndet er jo ferdig om få omganger, så ...

Gammel 05-10-12, 19:00   #243
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Robyn: enig. Jakken et fin men den røyter litt for mye for meg.
Marius syns jeg er fin i tradisjonell farge, har en selv, men jeg har lyst å strikke en i natur og brun.

Gammel 05-10-12, 19:20   #244
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har handlet garn og mønster i dag, og skal straks begi meg utpå et spennende prosjekt. Marius knestrømper i tradisjonelle farger.
Jeg har strikket veeeldig lite med mønster tidligere. Så dette kan jo bli spennende.

Gammel 05-10-12, 19:25   #245
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 05-10-12, 19:32   #246
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Kjempefin, Katta - jeg så faktisk på akkurat denne i butikken i dag. Liker!!

Gammel 05-10-12, 19:36   #247
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Kjempefin, Katta - jeg så faktisk på akkurat denne i butikken i dag. Liker!!

Veldig mange fine gensere i det heftet synes jeg. Og fort og greit å strikke med det garnet og pinne str 6. Jeg strikker i en litt mørkere gråblå farge.

Gammel 07-10-12, 12:12   #248
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Enig med du. Jeg vuderer sterkt å strikke den etter den andre "skappelen" jeg just har fått på pinnene, ettersom den forrige forlot denne verden brått og brutalt ... Liker så godt fasong og hullraden som virkelig er prikken over IŽen.

Jeg har kommet godt igang med selekjole til Fjåtten, samt at jeg as we speak forsøker å få noe nyttig ut av skappelrestene, foreløpig er den blitt til to sitteunderlag, to lysholdertrekk og et tova hjerte ...blir nok flere hjerter tenker jeg etc. Får se. Tenkte kanske pynte sitteunderlagene litt eller noe, vi får se.

Gammel 10-10-12, 10:45   #249
morgana
På vent....

morgana sin avatar

Hvor: På bygda!
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Jeg har fått betennelse i underarm og skulder.:bælje: kombo av Mariusgenser til mannen og husmaling. Arrrgh! Har ikke tid til dette. Forresten Mariusen til mannen er i brun, hvit og orker på skuldrene. Fin.

Gammel 10-10-12, 18:59   #250
energibombe
Aktiv

Medlem siden: Oct 2012
energibombe har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg har begynt på ribbeluer til julegaver til menn. Kjøpte mange nøster i samme farge så jeg slipper rester.

energibombe er ikke aktiv  
Gammel 10-10-12, 19:45   #251
Pesten
Bør lage seg en tittel selv

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

....

Sist redigert av Pesten : 11-11-12 kl 23:38.
Pesten er ikke aktiv  
Gammel 10-10-12, 21:45   #252
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Det går fremover, selv med alt jeg gjør innimellom - tror sjelden jeg har hatt så mange baller i luften som nå!

Gammel 10-10-12, 23:09   #253
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg kjøpte BigMerino fra Drops forrige uke, og det egnet seg ikke til det tiltenkte formålet.

Så etter litt prøving, er jeg nå godt i gang med en genser i bringebærmønster. Om det blir julegave til min svigerinne som bruker xs/s, eller om det blir en romslig genser til vesla, vites ikke på en del cm enda

Maxine er ikke aktiv  
Gammel 11-10-12, 09:14   #254
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Strikker julenisseluer til hund for en fotograf, så da blir det tre forskjelligge størrelser.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 11-10-12, 12:50   #255
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Marius-vest til minstemann.

Einhyrningur er ikke aktiv  
Gammel 11-10-12, 14:20   #256
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er helt sjokkert over dere mønsterstrikkedamer altså. Jeg tror nok aldri jeg får tålmodigheten til noe sånt. Det får holde med en farge av gangen.

Jeg har kommet et stykke til på evighetsjakken til snuppa. Med pinne 2,5 går det ikke akkurat kjapt.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 11-10-12, 14:36   #257
Note
Superduperaktiv

Note sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Akkurat nå en lue der mønsteret ikke stemmer. Sånt blir jeg virkelig sur av.

Note er ikke aktiv  
Gammel 11-10-12, 16:31   #258
kakklanes
Diabetesspl

Medlem siden: Sep 2012
Hvor: Ca. midt på
kakklanes har et hav av muligheter foran seg
Standard

Flinke dere er!! Jeg holder nå på et prosjekt til meg selv! Har aldri strikket en genser før! Men nå er jeg i gang! Fikk en del penger på bursdagen min og tenkte jeg ville kjøpe garn av det og strikke meg en genser! Gleder meg når jeg er ferdig! Forresten kommet godt i gang, bolen og armene er ferdige altså!

kakklanes er ikke aktiv  
Gammel 11-10-12, 16:35   #259
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vurderer å strikke en forstørret bråkmakergenser fra Pickles til lillegutt, i dobbelt garn av det nye tweed-garnet deres i lysgrønnfargen under. Noen som har vært borti det garnet?

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 12-10-12, 11:28   #260
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ikke vært borti det garnet. Men Bråkmakergenser finnes også i voksenversjon (men det er kanskje greit å forstørre barnemønsteret).

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:58.