|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bondesjakk(matt!?)
Medlem siden: Nov 2011
![]() |
Sv: Hvilken skole til 6-åringen?Jeg synes jeg kan fornemme at de fleste synes den store skolen jeg snakker om, ikke er spesielt stor. Og det er sikkert noe i det med større lærerstab/inspirerende miljø etc. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvilken skole til 6-åringen?Hvis hun er stille og sjenert an det like gjerne skje at hun finner likesinnede på en stor skole, og kanskje ingen på en liten. Til syvende og sist er det personvhengig. Hvis den store skolen har godt personale kan den være best, eller omvendt.
|
|
|
#23 |
|
Impulsiv innimellom
|
Sv: Hvilken skole til 6-åringen?På ungene mine sin skole er det ca.170 elever, og det er stort sett en klasse pr trinn, med et eller to unntak.
|
|
|
#25 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken skole til 6-åringen?
Men det er forskjell på 90 og 170, Smash. 170 er stort nok, etter min mening. 90 er for lite.
|
|
|
#26 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Hvilken skole til 6-åringen?Jeg har barn på en liten skole (under 100 elever). Vi og ungene er kjempefornøyd med skolen. Små klasser, oversiktlige forhold, og mange vennskap på tvers av trinnene. SFO har rundt 30 barn, og er fantastisk. For A4 barn tror jeg det er den beste skolen i hele verden ( |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Personlig pessimist
|
|
|
|
|
#28 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvilken skole til 6-åringen?"90 er for lite" er da veldig bastant!
|
|
|
#29 |
|
Bedreviter
|
Bortsett fra at elevene er delt i tre grupper på første trinn og to de senere årene, har vår skole alt det du nevner. Det er ca. 300 elever på skolen. Minus "mammakvelder" da. Gud forby! Vi har "foreldrekvelder" da. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Bondesjakk(matt!?)
![]() |
Sv: Hvilken skole til 6-åringen?Jeg tenker jeg lager en ringeliste i morgen og setter i gang. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvilken skole til 6-åringen?Vi har ca 400 elever på skolen, litt mer enn 20 i klassen, i fjor var de 15 bare og 8 jenter. Jeg tror jeg hadde valgt skole 1, men det ville kommet litt an på hvor nabobarna går. Det kan kanskje bli vanskelig å finne seg venner om det er en bitteliten skole tenker jeg?
|
|
|
#32 |
|
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kanskje skolenes administrasjon kan svare på om det finnes nabobarn som går på skolene? Jeg tror heller jeg ville forsøkt den veien. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Jeg tror ikke nødvendigvis større skole betyr flere ressurser altså. Det kan variere veldig tror jeg. Vår bittelille skole har matematikklab, eget musikkrom, grupperom, smartboards i alle klasserom og egen pc til hver elev. Naboskolen som er mye større har knapt klasserom til alle, og kan se langt etter full pc-dekning, selvom det er samme kommune. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvilken skole til 6-åringen?Jeg syns ikke det er rart å ringe naboene, jeg, om du gjør det hyggelig!
|
|
|
#35 |
|
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken skole til 6-åringen?Jeg synes heller ikke det er rart å ringe naboene, altså. Men jeg forstår at hun kan synes det kjennes litt rart ut å gjøre det. Jeg er litt sjenert selv. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Bondesjakk(matt!?)
![]() |
Sv: Hvilken skole til 6-åringen?"Hastesak" avblåst - inntill videre |
|