|
|||||||
| Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Korpstur og utgifterSynes dere 4000 er veldig dyrt for en tur med alt inkludert til Middelhavet? Altså jeg mener 4000 er mye penger, men jeg regner med at slike turer ikke er noe som arrangeres hvert år. Å dra på 3 dagers leir i nabokommunen koster glatt et par tusenlapper det også. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Korpstur og utgifterJa, klart at 4000 kr er mye penger.
|
|
|
#26 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Korpstur og utgifterJeg synes heller ikke det er dyrt - forutsatt at det er totalprisen for kost, losji, transport og aktiviteter.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Korpstur og utgifterDet er nok ikke alle som tar det som en familieferie. Men vi har jo bare fem uker ferie hvert år og disse vil vi gjerne tilbringe sammen. Jeg syns ikke det er aktuelt å sende min 9 åring alene til et annet land selv om det skulle være andre voksne tilstede, men vi kan jo dele oss i to.
|
|
|
|
#28 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Korpstur og utgifterDet var dyrt, ja. Jeg har spilt i korps i mange år da jeg var barn. Vi var på tur til Holland, en uke, men kan aldri tenke meg at prisen var så høy som det.
|
|
|
#29 |
|
maler
|
Sv: Korpstur og utgifterVårt korps var på en tilsvarende tur i fjor, den var vesentlig dyrere. Og den ble dyrere og dyrere. Budsjettet sprakk så det sang, og jeg tror det endte på 7000 for musikanter og 12000 for voksne som ikke var reiseledere. Det var 5 dager i England.
|
|
|
#31 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Korpstur og utgifterKatta - det hørtes helt spinnvilt ut. Det er rett og slett dårlig planlegging av arrangørene.
|
|
|
#32 |
|
saftig
|
Sv: Korpstur og utgifterJeg forstår det slik at det er iberegnet både reise og losji, og da syns jeg faktisk ikke 4000 er dyrt for en slik tur. Det er absolutt ikke vanlig at foreldre følger med på slike turer, foruten de som er reiseledere.
|
|
|
#33 |
|
i tåka
Medlem siden: Dec 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Korpstur og utgifterUff, jeg synes slike turer er vanskelig! Det beste er jo å klare å få til lavest mulig egenandel slik at flest mulig kan delta, som nevnt kan slike turer bli veldig eksluderende. Jeg kan for eksempel ikke se at vi hadde hatt mulighet til å bruke 7000 for at et barn skulle få reise til England i 5 dager. Det er en ganske stor del av feriebudsjettet vårt! |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Er frisk!
|
Sv: Korpstur og utgifterProblemet er jo voksenprisen hvis man føler at en voksen må være med. Jeg hadde ikke vurdert å være med på en sånn tur en gang, men jeg hadde uten tvil sendt barnet (om det hadde lyst) alene.
|
|
|
|
#35 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Korpstur og utgifterFor hva man får for pengene var 4000 rimelig. Her settes det vanligvis opp et antall voksne som er ledere for turen, korpset støtter betalingen for dem. Ellers er det opp til hver enkelt om de er med, pleier å være bare noen ganske få foreldre som blir med. Hos oss er prisen for musikantene ofte SPONSET av korpset, slik at reell kostnad er høyere enn egenandelen. |
|
|
|
![]() |
|
|