|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
En som trener
|
Hva, når, hvor og hvordan shopper du klær?Jeg synes det er litt vrient med klær for tiden. Jeg synes jeg stadig vekk kjøper ting som enten holder seg elendig i vask eller over tid. Jeg kjøper ofte ting på Zara f.eks., billig, men kvaliteten er deretter og jeg bør kanskje slutte med det. Men så irriterer jeg meg over å kjøpe dyrere plagg også, når de ofte heller ikke er så holdbare. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva, når, hvor og hvordan shopper du klær?Jeg har nok ikke så mange råd, for jeg gjør for mange bomkjøp selv. Jeg synes det er vanskelig å finne klær som passer og jeg liker. Så det blir en del billigklær hvis jeg finner noe fint. Noe holder helt ok og noe tåler ikke bruk.
|
|
|
#3 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hva, når, hvor og hvordan shopper du klær?Det er ikke så lett det der, og det er ikke alltid samsvar mellom pris og kvalitet. Når det gjelder å stryke ull: Det pleier jo vanligvis ikke være nødvendig, men hvis kjolen ser krøllete ut så kan du dampe den forsiktig med et fuktig kjøkkenhåndkle og strykejernet innstilt på ull. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
nygift
|
Sv: Hva, når, hvor og hvordan shopper du klær?Jeg kjøper mest veromoda, b-young, bikbok, match men noen dyrere plagg også!
|
|
|
|
#5 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Hva, når, hvor og hvordan shopper du klær?Jeg bruker mye tid på å lete etter klær og prøve. Da er det irriterende om de holder i kort tid, uansett hva de koster. Jeg har investert mye tid også i å finne klærne, ikke bare penger.
|
|
|
#6 |
|
På (opp?)tur
|
Sv: Hva, når, hvor og hvordan shopper du klær?Handler i bruktbutikker. Her jeg bor er det tre med opprinnelig dyre dameklær. Masse fint som en da vet er bra kvalitet. Fungerer best om man har str. 36 - 42, uten om de blir utvalget ganske dårlig, vil jeg tro. Finnes jo bare ett eksemplar av hvert plagg. Disse er ikke billigere enn Vero Moda, Cubus etc, men det er klær å bli glad i. Og man kan gi de videre senere.
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva, når, hvor og hvordan shopper du klær?Eg handler alt for mykje billige klær til meg sjølv, og dyrare til borna. Og sjølvsagt har eg aldri noko å ha på meg, uansett kor mange billige klesplagg eg har dratt i hus den siste veka. Sjølvsagt veit eg at eg burde lagt litt meir pengar i klær, for då hadde eg berre kjøpt det eg verkeleg har lyst til å gå i. Gjer eg det? Nei. Eg trur det må bli nyttårsforsettet mitt. Shoppe dyrt!
|
|
|
#8 |
|
maler
|
Sv: Hva, når, hvor og hvordan shopper du klær?Jeg går litt på merker. Mexx og claire er to merker jeg har god erfaring med kvalitetsmessig. Ellers synes jeg også det er ganske uforutsigbart og slett ikke noe logisk forhold mellom pris og kvalitet.
|
|
|
#9 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hva, når, hvor og hvordan shopper du klær?Klær jeg vil ta godt vare på, type dyre ullgensre og bluser vasker jeg alltid for hånd, da holder de seg så mye bedre.
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva, når, hvor og hvordan shopper du klær?Jeg bruker mye tid på å sjekke ut hva jeg vil ha på nettet og i magasiner. Og så har jeg eterhvert funnet ut hva jeg kjøper hvor, dvs hvilke butikker jeg synes har best utvalg innen ulike typer klær. Bukser av typen Chinos, og bluser, handler jeg på Zara. Vila har også billege og bra bluser innimellom synes jeg. Og kanskje Vero Moda. Dressbukser, derssjakker og penbukser invsterer jeg mye mer i. Den siste buksen jeg kjøpte var Marlene Birger. Ellers synes jeg Tiger of sweden har mye fint, og Ferner Jacobsen. Ull bruker jeg mye penger på. Benneton og andre billigbutikker lønner seg ikke her. Jeg KAN kjøpe på Marco Polo, men helst kjøper jeg dyre merkevarer i ull, som som Birger et Mikkelsen eller Katharina Hammet. Kjoler synes jeg det er mye fint av på Coast, og Marlene Birger eller Fillipa K. Pysjer, undertøy, sokker, joggebukser og t-shorter handler jeg på Hennes. Billig og helt ok kvalitet. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Hva, når, hvor og hvordan shopper du klær?Jeg kjøper utelukkende rimelige klær. Type Vero Moda, HM, Cubus, etc. Jeg blir fort lei av klærne mine, og liker å bytte ut, så da velger jeg rimelig.
|
|
|
#12 |
|
Erfaren
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva, når, hvor og hvordan shopper du klær?Jeg er ingen shopper. Jeg tar gjerne to raid i året, ett på våren og ett på høsten. Jeg klarer ikke å se skogen for bare trær i billigbutikkene og har noen yndlingsbutikker med gode hjelpere/selgere jeg går i og plukker ut ting jeg liker, kan bruke i flere settinger og ha i flere år. Disse plaggene er ofte litt dyrere enn de man finner i billigbutikkene, men snitt og kvalitet er ofte bedre.
|
|
|
#13 |
|
Passiv
|
Sv: Hva, når, hvor og hvordan shopper du klær?Det finnes jo skyllemiddel til ull, du kan jo se om det hjelper? Og du kan dampe den lett ja. |
|
|
|
#14 |
|
Borte
|
Sv: Hva, når, hvor og hvordan shopper du klær?Jeg har kjøpt mye på Ellos i år. Har funnet ut hvilken størrelse jeg må ha i Esprit-klær og bestiller endel av det. Det er god kvalitet og fine klær. Veldig ofte er det salg og rabatter også, så da blir prisene nesten på H&M-nivå. Jeg har kjøpt flere Levis-bukser derfra også. Deilig å shoppe hjemme i stua fremfor å gå til byen med treåringen på slep.
|
|
|
#15 |
|
Leser
|
Sv: Hva, når, hvor og hvordan shopper du klær?Min erfaring er at det ikke er noen entydig sammenheng mellom pris og kvalitet. Mitt tips er å shoppe mye forskjellig og notere seg merkene man er fornøyd med, for jeg synes kvaliteten per merke er lik. H&M har jo masse typer merker. Noen er jeg fornøyd med, noen er jeg ikke.
|
|
|
#16 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva, når, hvor og hvordan shopper du klær?Jeg shopper på Boden 2 ganger i året og ellers prøver jeg utvalgte plagg etter anbefaling. Sist ut er Salsa jeans. Fantastisk, fantastisk, fantastisk. Rumpeløft, hold in, stretch og Holder Fasongen. Jeg er solgt! Løp og test!
|
|
|
#17 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hva, når, hvor og hvordan shopper du klær?Jeg har gitt opp og har nesten sluttet å shoppe. Det er så mye klær i elendig kvalitet (også dyrere ting), så nå gidder jeg ikke mer.
|
|
|
|
#18 |
|
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Sv: Hva, når, hvor og hvordan shopper du klær?
Salsa, altså. Må prøves! Er det noen butikker i Oslo som fører merket? For akkurat jeans må jeg nesten prøve på.
|
|
|
#19 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva, når, hvor og hvordan shopper du klær?Hvor ofte kjøper du klær: Eg kjøpe klær omtrent annakvar veke og har oppdaga etter nitid regnskapsføring at eg bruke omtrent 3000,- pr. mnd.
|
|
|
|
#20 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hva, når, hvor og hvordan shopper du klær?
Hvilken modell er det du har prøvd? Jeg har også en Salsa jeans jeg er veldig godt fornøyd med. Ikke er de dyre heller (ihvertfall ikke i Spania). |
|
|
|
![]() |
|
|