|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Rockesøster
|
Boikottlister ifht dyrevernJeg er ganske opptatt av dyrevelferd, miljøvern og krig og fred og sånt. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Boikottlister ifht dyrevernApropos forskjellen på pels og skinn/kjøtt, så er jeg her, kjenner jeg:
|
|
|
#3 |
|
Rockesøster
|
Sv: Boikottlister ifht dyrevern
Jeg er enig med deg når det gjelder en del av kyllingproduksjonen her, men det er også produsenter som har fine forhold for kyllinger. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Boikottlister ifht dyrevernNei. Men jeg ser ikke forskjellen på bruk av skinn, pels eller det å spise kjøtt heller. Jeg synes dog alle dyr, være seg mink eller melkeku, bør få leve under verdige forhold og at dyrevelferden blir tatt vare på.
|
|
|
#5 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Boikottlister ifht dyrevernNår det gjelder dyretesting av kosmetikk, er det et sammensurium uten like. Det er vel og bra når en produsent sier at de ikke tester på dyr, men betyr det at sluttproduktet ikke er testet (det har vært forbudt i EU siden 2009), eller at ingen av ingrediensene er blitt testet? De fleste velbrukte ingredienser er blitt testet på dyr tidligere, før de ble tatt i bruk. Så kommer i tillegg det at det fra 1. januar 2013 blir forbudt med dyretesting av kosmetikk i EU, også testing av ingredienser.
|
![]() |
|
|