Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Torp eller Rygge flyplass

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-12, 10:24   #1
Christa
Bør lage seg en tittel selv

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Torp eller Rygge flyplass

Vi flyr alltid fra Gardermoen, men ikke neste sommer. Da kan vi velge mellom Torp og Rygge. Kjøretiden er nesten lik. Men er det noen pluss eller minus med de to flyplassene?

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 10:31   #2
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Torp eller Rygge flyplass

Kommer ann på hvor du bor? Bor du sånn at du slipper ferje mellom Horten og Moss så spiller det egentlig ingen rolle. Da ville jeg tatt fra den plassen som hadde best flytider og billigst billetter. Er det sånn at du må ta ferja mellom Horten og Moss for å komme til Rygge så ville jeg uten tvil valgt Torp.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 10:33   #3
Christa

Christa sin avatar

Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Vi trenger ikke ta ferje.

Gammel 05-11-12, 10:34   #4
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Har aldri vært på Rygge. Jeg synes Torp er grei og effektiv. Det er i mine øyne ingen andre grunner til å velge bort Torp enn reisevei.

Edit: Og om det går et fly dit du skal derfra, naturligvis.

Sist redigert av banana : 05-11-12 kl 11:30.
banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 10:39   #5
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde sett på når dere skal reise på døgnet, om du f.eks. blir fanget av kø på mosseveien. Ellers er begge små, greie flyplasser, tror jeg.

Gammel 05-11-12, 10:42   #6
Koko
Erfaren

Koko sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Både Torp og Rygge er små og effektive flyplasser og det er helt hipp som happ hvem dere velger. Ta heller utgangspunkt i hvem som har ønsket reisemål og flytider.

2009
- 2011
Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 11:36   #7
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har flydd fra begge flyplassene og jeg kommer til å vurdere begge igjen neste gang og velge den som har best flytider.

Gammel 05-11-12, 12:49   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri flydd fra Rygge, men kjører ofte forbi. Det står biler parkert overalt og lurer veldig på om det er fullt på parkeringsplassen eller om det bare rett og slett er utrolig mange som feilparkerer.

Gammel 05-11-12, 12:52   #9
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På Torp er det i alle fall veldig greit å få parkert. Nå har de også laget en ny langtidsparkering utendørs som er billigere om en en borte ei uke eller to. For parkering på Torp er rådyrt egentlig.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 14:32   #10
Koko
Erfaren

Koko sin avatar

Standard

Rygge har for dårlig med parkeringsplasser, men leier inn jorder rundt og garanterer at alle får parkering. De setter opp shuttelbusser som går kontinuerlig, så ikke noe problem. Er forøvrig enig i at det er relavtivt dyrt.

2009
- 2011
Gammel 05-11-12, 22:00   #11
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg syns flyplassene er ganske like. Vi bor slik til at kjøreturen er like lang til både Torp, rygge og Gardermoen mer eller mindre, slik at reiseavstand ikke er noe argument.

Jeg foretrekker Torp fordi den har bedre plass inne i terminalbygget og fordi parkeringen er bedre tilrettelagt. Men pris og flytider veier ofte tyngre enn det.

Gammel 05-11-12, 22:02   #12
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sist vi fløy fra rygge var i høst ferien, vi fikk lett plass. Og det var en shuttlebuss der. Likevel syns jeg det var upraktisk å måtte parkere i et gjørmehull, siden både sko og kofferter ble skitne.

Gammel 05-11-12, 22:14   #13
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

De har fått nytt parkeringshus på Torp nå, som man betaler "ute-pris" på. Veldig lettvint, kan lett rusle ned til terminalen, jeg synes det er litt pesete med disse bussene og sånn. Og selv om det koster omtrent like mye (600 kr) for ei uke parkering som i nærheten av Gardermoen, synes jeg ikke det er sååå gærent.

Har aldri vært på Rygge altså. Elsker Torp.

Gammel 06-11-12, 11:09   #14
Christa

Christa sin avatar

Standard

Må sjekke hva det koster for parkering. Vi skal være borte i 3-4 uker og hvis det er grisedyrt der, så kanskje vi ikke tjener så mye på å dra fra Torp/ Rygge i forhold til rimelige flybilletter + evt dyr parkering. For Gardermoen har veldig ok pris på langtidsleie i fellesferien.

Gammel 06-11-12, 11:15   #15
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Torp er en veldig grei flyplass syns jeg. Har bare reist fra Rygge en gang, men den var helt grei den også. Er det så mye dyrere enn å parkere andre steder da?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-12, 11:16   #16
Christa

Christa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Torp er en veldig grei flyplass syns jeg. Har bare reist fra Rygge en gang, men den var helt grei den også. Er det så mye dyrere enn å parkere andre steder da?

Ser at det er flere som skriver at det er så dyrt å parkere der.

Gammel 06-11-12, 11:18   #17
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

To uker for 840, er det så dyrt da? http://www.torp.no/Pages/Artikkel.as...73&Language=NO

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-12, 11:22   #18
Christa

Christa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

To uker for 840, er det så dyrt da? http://www.torp.no/Pages/Artikkel.as...73&Language=NO

Du er rask! Skulle akkurat inn og sjekke, men da hadde du gjort det for meg. Tusen takk!
Syns det er en helt ok pris.

Gammel 06-11-12, 19:55   #19
Koko
Erfaren

Koko sin avatar

Standard

Beklager, jeg er en av de som dro opp Rygge som dyrt! Jeg tror ikke det er særlig dyrere enn Gardermoen, men jeg hadde nå en eller annen formening om at det burde være litt billigere.

2009
- 2011
Gammel 14-11-12, 08:14   #20
Christa

Christa sin avatar

Standard

Da blir det Torp med Norwegian. Der var det best flytid.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:36.