Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

iPod touch eller iPad mini til gutter på 9-10 år?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Se resultatene: Hvilken julegave til gutt på 10 år?
Ipod touch 4 12,90%
Ipad mini 25 80,65%
Noe helt annet, spesifisert i tråden 2 6,45%
Deltakere: 31. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-12, 01:57   #21
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: iPod touch eller iPad mini til gutter på 9-10 år?

Nettbrett, men hadde valgt noe annet enn Ipad tror jeg. Større skjerm har barna satt pris på her ihvertfall. Og så spiller de MoshiMonsters og det går ikke på Ipad (som ikke støtter Flash). Barna har dette nettbrettet fra Acer.

Gammel 07-11-12, 06:46   #22
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde kjøpt ipod. Skulle vi kjøpt padde til størsta, så hadde det blitt full størrelse. Den billigste er ikke mange hundrelappene dyrere enn minien.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-12, 08:40   #23
Vind
Erfaren

Vind sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Er det bare meg som synes det er veldig dyre presanger?

Jo, jeg synes også det. Våre minste fikk touch til jul ifjor, men det var da spleisegave fra "alle".
(når jeg skriver alle, så mener jeg alle. Mellomste som fikk den dyreste, med mest lagring, fikk bare gave fra søsken, julestrømpegave og en bok fra oss utenom. Men det var touch han ville ha, så han var kjempefornøyd.)

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-12, 10:53   #24
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror forresten at jeg ville gått for vanlig iPad.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-12, 15:14   #25
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Er det bare meg som synes det er veldig dyre presanger?

Storesøster her får ipad mini til jul. Men avtalen har hele tiden vært at hun skulle få velge mellom ipad og laptop, men da måtte hun spare halve summen selv. Så egentlig får hun vel en halv ipad i julegave.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-12, 23:51   #26
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ipod touch eller Ipad mini til gutter på 9-10 år?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Henger meg på her, jeg. Hadde tenkt ipod touch til min snart 8-åring til jul, men kanskje ipad mini er bedre? Hva koster de sånn ca?

Hun sier nå at det hun ønsker seg aller, aller mest er lego friends (rideleiren og huset), så da utsetter jeg ipod touch til evt bursdag heller. Det er godt mulig det blir en spleisegave da, vi får se, evt får hun legge til noe selv.

Gammel 08-11-12, 23:53   #27
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poden tar med seg iPoden hit og dit, og det hadde jeg ikke vært like positiv til med en iPad mini. iPoden har han jo greit i lommen. Han ønsker seg selvsagt iPad mini, og skal spare til det selv. Det har jeg sagt at er greit.

Gammel 09-11-12, 00:07   #28
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ikke noe svar på HI, men Missa kom inn på noe som jeg har fundert endel på siste tiden. Særlig nå som vi nærmer oss jul. Vi har ikke veldig kravstore barn, men jeg kjenner at grensen min for en akseptable pris på julegave stadig flyttes, likeledes mannen sin. Plutselig diskuterer vi iPad til begge barn, så kan de jo få de skiene de egentlig trenger utenom. Det er jo ikke så dyrt for en skipakke liksom. Men det er jo det, det er kjempemye penger! Ja, også trenger eldste kanskje ny mobil eller (?), da får vel far her oppgradere til iPhone 5 da, så får hun hans 4s. For et utstyr de har etter hvert. De har PC, MAC og mobil som virker begge to, pluss, pluss, pluss..

Vi har satt oss ned å retenkt alt sammen. Så nå blir det mest sannsynlig slalomski m/ tilbehør til begge (de ønsker seg det), og ikke noe av det andre. Og det er mer enn nok. Vi voksne er i ferd med å legge lista veldig høyt her, og det er en utvikling jeg ser hos veldig mange av våre venner også. Det er vel ikke nødvendigvis barna som presser på dette, men de får jo vanene innarbeidet.

(Utfra det du forteller Katta, så synes jeg helt klart du kan kjøpe en av de modellene du nevner til sønnen din, så dette har ikke noe med deg å gjøre altså! Jeg tenker høyt utfra vår situasjon.)

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:07.