Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Ski til treåring

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-12, 14:58   #21
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ski til treåring

Takk for svar alle sammen.

Så, korte og smørefrie ski. Det er ingen regler for hvor lange skiene skal være ift barnet, altså? Ja, og finnes det så mange forskjellige skisko også? Hvordan festes skoene til skiene da, det er vel ikke som sist da jeg hadde ski at skoene hadde en slik svart kant rundt som bindingene klemte ned? Jeg trenger virkelig ting inn med teskje her, for dette kan jeg absolutt ikke. Blir alle skiskotypene laget med samme "festeordning" slik at de passer alle ski?

Har sett det er tilbud på Obs! nå ja, kanskje jeg skal ta turen dit en dag og se, men greit å vite litt selv i forkant for skiene selges vel inne på selve butikken, og ikke sportsavdelingen hvor man gjerne får litt mer kvalifisert hjelp?

Nå skal deg også være sagt at vi kommer ikke til å dra på lengre skiturer, for jeg har ikke ski selv, det blir mest til lek ute og til å ha med i barnehagen.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 15:02   #22
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Takk for svar alle sammen.

Så, korte og smørefrie ski. Det er ingen regler for hvor lange skiene skal være ift barnet, altså? Ja, og finnes det så mange forskjellige skisko også? Hvordan festes skoene til skiene da, det er vel ikke som sist da jeg hadde ski at skoene hadde en slik svart kant rundt som bindingene klemte ned? Jeg trenger virkelig ting inn med teskje her, for dette kan jeg absolutt ikke. Blir alle skiskotypene laget med samme "festeordning" slik at de passer alle ski?

Har sett det er tilbud på Obs! nå ja, kanskje jeg skal ta turen dit en dag og se, men greit å vite litt selv i forkant for skiene selges vel inne på selve butikken, og ikke sportsavdelingen hvor man gjerne får litt mer kvalifisert hjelp?

Nå skal deg også være sagt at vi kommer ikke til å dra på lengre skiturer, for jeg har ikke ski selv, det blir mest til lek ute og til å ha med i barnehagen.

Jeg vil tro 90 cm funker fint til en 3 åring. Vår pjokk brukte det i fjor, da var han vel rundt 100 cm selv tenker jeg.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 15:02   #23
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For små barn er vel tommelfingerregelen at skiene skal være kortere, eller maks like lange som barnet. Til minsten fant vi ikke ski som er kortere enn ham, men akkurat like lange. Det betyr at de vil være greie i år, når han så smått skal få prøve for første gang, ogganske perfekte neste år når han kommer igang for alvor.

Gammel 14-11-12, 15:11   #24
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Da har jeg litt mer å gå ut i fra ja, takk.

Gammel 15-11-12, 10:34   #25
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Bedre med for korte ski enn for lange.
Nå selges vel kun én type bindinger, NNN.

Gammel 15-11-12, 13:28   #26
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Mine har startet med Åsnes Snømann. De er fine til å labbe rundt med.

Så Frost smørbare ski når de har funnet balansen og vil gå i skispor. Det er fordi vi er noen skikkelige påskeski turister som liker godt vær og varme. Der er smørefritt håpløst tregt. Jeg smører med sprayklister eller Swix V40. Det rekker til vårt bruk og finnes ikke vanskelig. Fart nedover er jo mye av moroa.

Gammel 15-11-12, 16:02   #27
naima
nerdedame

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
naima er litt kulnaima er litt kulnaima er litt kul
Standard

Vi kjøpte sånne somman fester på vanlege ski i fjor, då Ungen var knapt 2 (mars 2010). Ho stabba no lukkeleg rundt på dei litt klønete.
I forrige veke fekk ho vanlege ski, og eg skal si deg det var skilnad! Frå å gå ti meter mellom kvart fall nesten løp ho runde etter runde på plena utan å falle (med ski, altså!). Eg anbefaler verkeleg ikkje å kjøpe sånne som spennes på vanlege sko, altså.

Barnehagen vil ha smørefrie ski som maks er så lange som barnet, Ungens ski er dermed nokre cm for lange, men det går visst veldig bra. Stavar skal i følge samme barnehage minimum gå til armhula.

"Våre" Obs har skipakkane (også for barn) i sportsavdelinga, og eg fekk kvalifiserte svar då eg spurte meg litt for der. Og endte med ski til meg sjølv - dette har eg altså ikkje gjort på 20 år...

naima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 20:53   #28
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Standard

Skal svinge meg en tur til Obs i helga jeg da. Selv om mora ikke kommer til å få ski på beina så må vel snuppa få lov fordi.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:04.