|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gjør du noe når de melder ekstremvær der du bor?Jeg bor i Oslo, og kan egentlig ikke se for meg at f.eks strøm skulle kunne bli borte for en lengre periode. Men jeg har bodd i Lofoten, og vet at der kan det være en annen historie. Jeg tror jeg kunne ha forberedt meg på langt strømbrudd, dvs hamstret ved, stearinlys, lommelykt, batterier og fyrstikker før varslet ekstremvær.
|
|
|
#22 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gjør du noe når de melder ekstremvær der du bor?Jeg bor såpass øde til at jeg alltid har et godt lager med mat, huset er vedfyrt og vi har fallvann, så jeg er ikke så veldig bekymret for været. Nå har de jo meldt en mulig storm her på søndag, men vi får nå se om det blir noe av. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gjør du noe når de melder ekstremvær der du bor?Der vi bodde før tok vi forholdsregler. Ryddet ute, evt. sikret løse ting. Stroppet fast trampoliner og sjekket hos naboer som ikke var hjemme om noe måtte gjøres der. Fylte opp vann i reserve fordi boligfeltet var avhengig av elektrisk pumpe for å ha vannforsyning, og strømmen falt jevnlig ut i storm. Dette var helt ved kysten i Rogaland. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gjør du noe når de melder ekstremvær der du bor?Nei, "ekstremvær" blir helt feil begrep her i Fredrikstad. Avisene maser, også viser det seg at det bare er litt ekstra vind eller noen millimeter ekstra regn. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gjør du noe når de melder ekstremvær der du bor?Altså, meldes det storm så tar jeg inn løse ting som ligger og slenger, sånn i forhold til at det er så kjipt om de blåser inn stuevinduet. Eller stuevinduet til naboen...
|
|
|
#26 |
|
i tåka
Medlem siden: Dec 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gjør du noe når de melder ekstremvær der du bor?Jeg ser det er meldt ekstremvær med masse snø i følge avisene, men når yr melder 6 grader ser jeg ikke helt hvordan dette skal gå til? |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Originala
|
Sv: Gjør du noe når de melder ekstremvær der du bor?Nei. Skulle det bli alt for voldsomt får vi vel vurdere å ta inn hagemøblene, kanskje. |
|
|
|
![]() |
|
|