Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilken bilstol til 3-åring som har vokst ut av besafe'n?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-12, 01:12   #61
C.D
Bør lage seg en tittel selv

C.D sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Hvilken bilstol til 3-åring som har vokst ut av besafe'n?

Bytt plass på stolene og jeg ville tredd selene mellom voksenstolens rygg og sete ja hvis setet ikke skal stå i ro. Har du det rundt skinnene kan flyttingen gnage på selene om de kommer i veien. Hvis du skjønner hva jeg mener....

Gammel 25-11-12, 14:06   #62
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Mellom seteryggen og setet er jo problematisk fordi det setet flytter på seg, og stroppene da må trekkes inn og ut stadig vekk. Det blir fort et stressmoment i morgenrutinen våre som rett og slett vipper lasset i forhold til å få ungene på plass i bhg og oss på jobb i rimelig tid og uten å ha blitt gal. Å feste dem bakerst på skinnene kommer ikke i konflikt med seteflyttingen fordi ingen av oss noen gang har det så langt bak. Fester vi i stolen blir det absolutt gjort på det setet som står fast.

Å bytte plass på dem er likevel absolutt en mulighet, dog husker jeg at besafen ble plassert bak passasjersiden fordi å ha den på andre siden ga konflikt med førersetet når mannen skulle sitte der... Flytter ikke andre folk på voksensetene? Denne problemstillingen virker ikke som noe folk flest er opptatt av, men det var jo hovedproblemet vårt med stolplasseringen. Det å feste stolen er greit, det å ta hensyn til at førersetet flytter på seg daglig... det var mer trøblete. Ok, jeg kan gå for tanken om at "da kjører jeg hver dag, ever, alltid" så blir der best plass til barnesetet. Så kan mannen bare innse at sertifikatet hans bare er til pynt. Eller så kan jeg selvsagt si at nå kan HAN kjøre ever alltid, så kan jeg bare sitte på, men det passer dårlig siden jobbsituasjonene våre tilsier at noen ganger er det bare jeg og ungene som drar avsted i bilen.

Jaja, nå er stolen festet bak førersetet, med minst en cm klaring til så langt bak som mannen har setet, det er greit at jeg kan trekke det frem, og så skal vi vurdere å bytte plass på ting en dag det ikke er så kaldt!

Gammel 25-11-12, 14:06   #63
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Dvs, vi flytter selvsagt om på dem uansett kulde dersom dette viser seg å ikek fungere når vi putter ungen oppi/dersom det ikke blir trygt og greit.

Gammel 25-11-12, 15:42   #64
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Hva med å ha max wayen i midten? Da vil ikke flyttingen på sete utgjøre så stor forskjell. Vi har aldri hatt 2 bakovervendte med seler i gulvet, men vet andre har slitt med det problemet.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 16:52   #65
Malama

Malama sin avatar

Standard

Vel, jo altså, ettersom den uansett ikke skal være borti noe, så er vel flyttingen tull da også? Kanskje noe midre, jeg er usikker.

Og siden den andre stolen er festet med isofix sånn ca en halv mil innpå setet (i alle fall 15 cm) er det rett og slett ikke reelt en plass i midten...

Gammel 25-11-12, 18:03   #66
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Vi har samme problem.
Blir tre år på nyåret, og har bikket 18 kg.
Har britax i begge bilene, og det er innmari trangt i volvoen. I Saaben går det greit litt til, men klagingen har startet, og jeg forstår det når jeg ser hvordan hun sitter nå. Vintersko gjør det enda litt værre siden de er såpass stive, så tar de av.

Kikket litt inne. På trygg trafikk, og den Two way ser ok ut.
Og en fra acta graco ser også ok ut. Må ta med bilen og prøve tror jeg.
Frister lite å bruke masse penger på ny stol, men det frister enda mindre å snu gullet.

Gammel 25-11-12, 20:05   #67
C.D

C.D sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Da er det sikkert like greit å feste selene i skinnene ja, og ha det bak førerstolen

Gammel 25-11-12, 21:03   #68
Malama

Malama sin avatar

Standard

Det er det som er gjort nå, så ser vi hvordan det funkerer. (og om ungene protesterer, dette betyr jo at de bytter plass, han har sittet bak passasjersetet siden han ble født, og hun har derfor sittet bak føreren. Det kan jo bli spennende i morgen tidlig med to trøtte unger som ikke alltid er supersamarbeidsvillige på den tiden... å få dem til å akseptere at de ikke skal inn "på SIN side av bilen"...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:24.