|
|||||||
| HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Tobarnsmor :)
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
Ny laptop - Mac eller Windows?Ahh.. klarer ikke å bestemme meg. Det eneste jeg veit er at jeg må ha en ny laptop. Min gamle humper og går, men er jo så vanvittig treig! (4 år gammel da...)
|
|
|
#2 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ny laptop - Mac eller Windows?Mac, mye mer stabilt enn windows.
|
|
|
|
#3 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ny laptop - Mac eller Windows?
Amen.
|
|
|
|
#4 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Ny laptop - Mac eller Windows?Laptop fra f.eks. Dell eller Acer, med touchskjerm og Windows 8.
|
|
|
#5 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Ny laptop - Mac eller Windows?..sjekket ikke prisen da..
|
|
|
#6 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Ny laptop - Mac eller Windows?Hvorfor er alternativene PC til 4000 kr, eller Mac? Om du var villig til å legge like mye ned i PC'en som i Mac, så hadde du jo fått en mye bedre PC. Når det er sagt, så ville jeg aldri kjøpt noe annet enn Mac selv. Jeg er veldig glad i min MacBook Air. Den er perfekt til det du beskriver.
|
|
|
|
#7 |
|
www.bomulls.no
|
Signerer, foruten at jeg ikke har Macbook Air, men stasjonær Mac. Mannen har dog Macbook Air og gjett hvem som har det på ønskelisten sin til jul??
|
|
|
#8 |
|
Personlig pessimist
|
Ja, vi har en iMac også. Hvert til sitt bruk.
|
|
|
|
#10 |
|
Lengter etter sola
Sv: Ny laptop - Mac eller Windows?Å vi skal kjøpe oss en imac i tillegg til at jeg og mannen har hver vår macbook pro. Ungene bruker mer og mer data i skolesammenheng og da vil vi ha en stabil stasjonær de kan jobbe på.
|
|
|
|
#11 |
|
Sv: Ny laptop - Mac eller Windows?Grunnen til at jeg skreiv 4000 var at jeg nok i utgangspunktet ikke trenger noe mer, men at jeg nok har veldig lyst på en Mac. Og spesielt det at jeg føler at pc'r blir gammel alt for fort...
|
|
|
#12 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Ny laptop - Mac eller Windows?iMac er stasjonær. Jeg vil tro du kommer langt med en Air.
|
|
|
|
#13 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Ny laptop - Mac eller Windows?iMac er stasjonær.
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Jeg har bare hatt MacMinien min i drøye året, men jeg er liksom ikke helt overbevist enda. Men jeg hadde sikkert gått for en Mac hvis jeg skulle hatt ny laptop. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
Sv: Ny laptop - Mac eller Windows?Øverst på min ønskeliste står en Samsung 9 serie med i7 prosessor, jeg har en macbook pro, men trenger windows for noen programmer som ikke er kompertibel med osx (embla blandt annet). Den er lett og rask; og 2012 modellene ser ikke ut til å ha spesielle problemer. Den gamle pc-en skal imidlertidig ikke være vanvittig treg, så det er sikkert noe som kan gjøres for å få den bedre. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Lengter etter sola
Sv: Ny laptop - Mac eller Windows?Du kan kjøre windows på mac, og bruke det de gangene du må bruke programmene som krever windows.
|
|
|
|
#17 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
Jeg har ikke prøvd "dual boot" på de bærbare, men naboen har hatt problemer med Windows 7 på en iMac fra 2011 som i teorien skulle håndtere Windows helt fint. Han er apple-entusiast og ganske så datakyndig, derfor er jeg litt betenkt med Windows på Mac. Er det noen som har erfaring? |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Sv: Ny laptop - Mac eller Windows?Må bare spørre litt mer. Hva er egentlig forskjellen på Air og Pro sett bort fra størrelsen? Det er lagringsplass på Air også?
2.5 GHz Intel Core i5 prosessor Intel HD Graphics 4000 4 GB minne og 500 GB lagringskapasitet Er det da ikke lagringskapasitet på Air? (beklager om jeg spør dumt.....)
|
![]() |
|
|