|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke farger pynter dere med til jul? Og hva består pynten i?Ganske likt deg Røverdatter! |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvilke farger pynter dere med til jul? Og hva består pynten i?Her er det også gammelt og nytt i skjønn forening. Mye rødt, litt grønt, litt sølv og gull og hvitt. Ikke så mye barnelaget pynt enda, men jeg tror faktisk det kommer allerede i år siden de driver med "julehemmeligheter" i barnehagen for tiden.
![]() |
#43 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke farger pynter dere med til jul? Og hva består pynten i?Jeg tror faktisk ikke jeg har kjøpt en eneste julepynteting selv, bortsett fra et par lysestaker på romjulssalg for noen år siden. Det betyr at jeg har en salig blanding, julenisser og engler fra bestemor (fikk en hver jul helt til hun døde og der snakker vi nips. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Det ordner seg alltid
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke farger pynter dere med til jul? Og hva består pynten i?Har ikke så mye gammelt så det blir det vi har kjøpt og det er mye i sølv men ispedd en del annet i glade julefarger. Selv er jeg ikke så glad i gull, så toppstjerna er i sølv. Jeg er heller ikke så glad i duker og ekstra stæsj, men noe blir det. Vi pleier å reise bort i julen så gleden av puntingen vår får vi før jul. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
![]() Sv: Hvilke farger pynter dere med til jul? Og hva består pynten i?Litt av hvert her også, noe nytt, noe arvet, noe fra min barndom og endel som barna har laget i bhg/skole. Går i alle slags farger egentlig.
![]() |
#46 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Hvilke farger pynter dere med til jul? Og hva består pynten i?Juletreet har i hovedsak gullpynt. I år kompletterer vi med arvet julepynt etter min farfar. Ellers i huset er det mye rødt, mange nisser og annen pynt, glass-/krystallskåler og fine lys. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Hvilke farger pynter dere med til jul? Og hva består pynten i?Vi pynter nok mest som Røverdatter, dvs alle slags figurer, farger og stiler. Jeg synes det er fryktelig kjedelig med minimalistisk julepynt hvor alt kun skal pyntes i én, maks to, farger.
![]() |
#48 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hvilke farger pynter dere med til jul? Og hva består pynten i?Er det ikke noen her som har sort juletre? Det har jeg kunnet tenkt meg - og om jeg noen gang skal ha uekte juletre, så skal jeg gå for et som det ikke råder noen tvil om at er uekte.
![]() |
#49 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Hvilke farger pynter dere med til jul? Og hva består pynten i?Vi pynter med nisser og dompaper, stort sett. Og en del hjemmelaget stæsj. Fargene går nok mest i rødt. Veldig tradisjonelt, bortsett fra at vi har ingen engler eller julekrybber i huset.
![]() |
![]() |
#50 |
maler
|
![]() Sv: Hvilke farger pynter dere med til jul? Og hva består pynten i?Jeg skifter ikke så ofte smak, så her matcher julepynten faktisk ganske bra med seg selv. Det går i naturhvitt, burgunder-ish rødt og brunt. Dvs i praksis er støvblått byttet med gammeldags rødfarge hjemme hos meg, resten er som før.
![]() |
#51 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvilke farger pynter dere med til jul? Og hva består pynten i?
Hvis vi noengang skal gå for et uekte tre har jeg lyst på et vintage aluminiumstre.
![]() |
#52 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Hvilke farger pynter dere med til jul? Og hva består pynten i?Vi har vel en salig blanding tror jeg. Lite arvet dog. Mannen hadde ikke mye julepynt da jeg flyttet inn, og jeg hadde ikke tatt med meg noe fra eksen heller. Så vi måtte begynne på nytt.
![]() |
#53 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hvilke farger pynter dere med til jul? Og hva består pynten i?Salig blanding av hjemmelaget, kjøpt og mye arvet. Julepynten etter bestemor står høyt i kurs, de tingene har hedersplass, julen var min kjæreste bestemors favoritt høytid, så de tingene settes frem med andakt.
![]() |
#54 |
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke farger pynter dere med til jul? Og hva består pynten i?Rødt og gull er hovedfargene. Jeg har kjøpt så mye tidligere at det blir ikke aktuelt å bytte til sølv f.eks. Hjemmelaget i de fargene barna foretrakk det året. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Med nebb og klør
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke farger pynter dere med til jul? Og hva består pynten i?Jeg skal opp på loftet og plukke fram Jullar-englene. Her har jeg mange i rødt, og ikke så rent få i hvitt. De røde "bor" på pianoet. (Og nå skjønner dere at jeg er gammel, siden de er gått ut av produksjon...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Jeg har også slike engler. Har både blå, rød, grønn og hvit. Synes de er flotte.
![]() |
#59 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Hvorfor det? Er det sånn at 'skal jeg først synke, så skal jeg synke dypest mulig'? |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hvilke farger pynter dere med til jul? Og hva består pynten i?Vi er visst dritkjedelige og fornyer oss lite på julepynten, skjønte jeg i helgen.
![]() |
|
|