Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Det bli itj fæst uten skinnvæst?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-12, 14:05   #61
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Det bli itj fæst uten skinnvæst?

Jeg liker ikke å kle meg ut, men de som liker det må gjerne gå på temafester. :raus:

Problemet, om man kan brukte et slikt ord om noe som egentlig er en bagatell, er da noen forventer at "siden jeg liker det bør også alle andre synes det er kjempegøy!! I eldste sin klasse har det i perioder tatt litt av med temaburdager, og jeg vet at en del da faller av lasset. Enten på grunn av økonomi eller at de ikke er så glad i slike ting. Det synes jeg er veldig trist da det er barn man snakker om.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-12, 14:11   #62
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Ja, barnebursdager synes jeg det skal være temmelig gratis å kunne stille i. Det holder lenge med penger til gave, det er mange som sliter bare der.

Gammel 15-12-12, 14:23   #63
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Høres ut som om de fleste av dere tenker på halloi à la Grete Waitz-løpet?

Grete Waitz-løp temafest tror jeg jeg må prøvd å få arrangert!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-12, 14:35   #64
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kan ikke fordra å kle meg ut og jeg kan vurdere å bli hjemme istede for å reise på fest hvor man må kle seg ut.

Gammel 15-12-12, 14:37   #65
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Jeg er enig med deg. Jeg har ikke vært feit i så mange år som jeg har vært slank. La det heller gå ut over den som ikke forstår. Beklager, jeg ble litt sår for kommentaren, som virkelig var godt ment.

Ja, unnskyld, det var egentlig ikke meningen å la det gå utover deg. Jeg var allerede sur for det forrige innlegget jeg kommenterte, også ble jeg bare dum når du prøvde å lette stemningen. Unnskyld!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-12, 14:58   #66
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Nå sliter jeg ikke akkurat med mange invitasjoner til fest, men temafester liker jeg virkelig ikke. Mest fordi jeg er så lite flink med slike ting, for om jeg først skulle kledd meg ut skulle det vært skikkelig gjennomført.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-12, 15:10   #67
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Temafester er morsommere enn andre fester. Vi har stadig tema på julebord og sommerfester på jobb, og heldigvis syns folk stort sett at det er gøy. Utfordringen er å finne på en god ide, ikke nødvendigvis å legge så mye penger i det. Som regel kan man finne noe hjemme eller låne eller gå på Fretex.

Kanskje det er noe vi burde innføre spørsmål om i jobbintervjuer - "liker du temafester?" - for å sørge for å få rett person?

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-12, 15:53   #68
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Ikke bland Halloween med temafester sier jeg bare. Jeg kan godt kle meg ut til Halloween eller karneval i barnehagen, men temafester forstår jeg ikke. Jeg digget det rått som barn, men føler meg litt ferdig med det 20+ år senere .
Temafester av typen kle deg ut som ting på T, cowboyfest, rekefest (vi spiser reker, kler oss i råsa og danser rekedansen) eller enda verre jentenissefest, er like gøy som å bli drukket ut gatelangs nede i byen i teite klær med brudeslør og en eller annen oppgave som skal gjøre den kommende bruden flau mens "venninnene" står rundt å ser på, også kjent som utdritningslag. Not Fun i min bok. Heldigvis er jeg forskånet fra den slags i min vennekrets. Vi har mere mattema og den slags. Det er jeg ikke motstander av.

Det eneste kravet jeg møter på antrekk er det ufravikelige pynt-deg-og-ha-på-deg-paljettkravet på min gode venninnes "pølser og cava-fest" i forbindelse med grandprixfinalen hvert år "

Gammel 15-12-12, 16:13   #69
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Ikke bland Halloween med temafester sier jeg bare. Jeg kan godt kle meg ut til Halloween eller karneval i barnehagen, men temafester forstår jeg ikke.

Ja, Halloweenfest og karneval er noe annet enn temafester. Så det kan til og med jeg fikse altså.

Gammel 15-12-12, 16:36   #70
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Jeg elsker å kle meg ut og syntes temafester er utrolig gøy. Det overrasker meg at så mange missliker det og det skal jeg ha i bakhodet neste gang jeg får et vilt innfall til å invitere til temafest. Ikke det at jeg skal la det stoppe meg men passe på å lage det til slik at gjestene kan ha muligheten til å slippe enkelt unna, men fortsatt la de som elsker det få utfolde seg.
Men jeg elsker skikkelig temaer da. Turkisfest som en nevnte over her er jo bare teit. Jeg er heller ikke så begeistret for nissefest med nissedrakt og påtegnete fregner. Nei gi meg 40-, 50-, 60-, 70-, 80-, 90- tallsfest, hippie, sjørøver etc.
Jobben arrangerte oktoberfest i år i forbindelse med en happy hour. Det var ikke kostymeplikt, eller press om dette, men samtlige stilte opp i diverse formen for tysk oktoberfest kostyme. Utrolig gøy å se at så mange likte dette. Vi snakker her om trauste middelaldrende ingeniører.
Jeg velger derfor å tro at svarene i denne tråden ikke gjenspeiler normen.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-12, 16:56   #71
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg misliker moro-stunder som krever mye forarbeid. Hvis jeg må ut å lete etter cowboyhatt før festen, kan jeg bli litt grinete. Og nissefester er dumme. Jeg foretrekker å kle meg fint og dolle meg litt opp når jeg først skal på fest. Store fregner, grå parykk og nisselue legger lissom en demper på det.

Gammel 15-12-12, 17:24   #72
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Høres ut som om de fleste av dere tenker på halloi à la Grete Waitz-løpet?

Ja, jeg innrømmer glatt at det er der jeg er nå, og som nevnt tidligere også full av fordommer mot noe jeg ikke en gang har vært på selv. :kremt:

Gammel 15-12-12, 17:36   #73
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

... og jeg kan (om jeg gidder å gå) se fram til en romjulskveld stappet med førtiish damer med nisselue, skjørt og påmalte fregner som har det "såå morsomt, dere."

Da synes jeg du skal la være å gå på fest med disse damene, uavhengig av om det er temafest eller ikke.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-12, 17:43   #74
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Da synes jeg du skal la være å gå på fest med disse damene, uavhengig av om det er temafest eller ikke.

Nå er jeg ikke sikker på om jeg følger deg?

Jeg kan forresten gå på fest med hvem det skal være, men noen krever helt klart dypere dykk i rødvinsflaska enn andre.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-12, 20:08   #75
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan forresten gå på fest med hvem det skal være, men noen krever helt klart dypere dykk i rødvinsflaska enn andre.

Jeg pleier å ha den effekten på folk.

Gammel 15-12-12, 20:41   #76
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg pleier å ha den effekten på folk.

For min del ville det da vært avhengig av hvor lenge du hadde bablet om limpistoler.

Gammel 15-12-12, 21:06   #77
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er jeg ikke sikker på om jeg følger deg?

Utfra beskrivelsen din virket det ikke ut som at du liker de, eller liker å være sammen med de. Nisselue eller ei.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-12, 21:44   #78
Philomena
Fullverdig medlem

Philomena sin avatar

Medlem siden: Jul 2012
Philomena har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg ELSKER å kle meg ut og synes temafest er gøy. Det har vært altfor få i min vennekrets i det siste. Men nissefest synes jeg er litt barnslig. Eller det vil si, det er for lite rom til å være kreativ når det gjelder kostyme.

Gammel 15-12-12, 22:11   #79
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Ellers så må jeg få lov å sende inn en formell klage på denne tråden!! Nå har jeg hatt den h...%&?€%§& sangen på hjernen siden jeg leste denne tråden første gang.

Gammel 16-12-12, 09:38   #80
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Utfra beskrivelsen din virket det ikke ut som at du liker de, eller liker å være sammen med de. Nisselue eller ei.

Vel, det stemmer ikke. Det er mange mennesker på festen, og jeg liker de aller fleste av dem, noen er sågar mine beste venner. (Som selvsagt deler min skepsis mot temafester, ellers hadde vi neppe hatt så god kjemi.) Selvsagt er noen mer "gøy på håret" enn andre, spesielt med nisselue og fregner på, men det takler jeg. Med rødvin.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:33.