Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Vis ditt julepyntede hjem!

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-12, 22:09   #41
Wingman
her skal det bli liv

Wingman sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
Wingman er populærWingman er populærWingman er populær
Standard

Sv: Vis ditt julepyntede hjem!

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Ser at jeg visst gjør det på samme måten som i fjor ihht bilder som jeg la ut i fjor...

Tradisjoner, det er jo det dette handler om

Gammel 20-12-12, 21:21   #42
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Masse bilder. Maksimalisme. Vel, det nederste bildet er vel nesten "in".

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-12, 09:04   #43
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Så fint, Mrs.S. Koselig.
Kjempefint pepperkehus og tog, Gøy. Flotte hjerter. Så fint pyntet.
Jeg har forresten også sånne røde bjeller. Har et sett i blått også.

Gammel 22-12-12, 07:19   #44
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Veldig koselig, Mrs. S.!

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-12, 08:39   #45
cilen
re:designer

cilen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Vi pynta treet i går. Ble litt tidlig i år siden vi reiser "hjem" i jula.

Stappet hele foten ned i en kurv. Ble superbra syns jeg. Så får vi se hvor lett det blir å få den ut når treet er tørt og drysser barnåler over alt etter jul. Får nok dra hele greia ut på veranda´n og fikse det der..

Gammel 22-12-12, 08:41   #46
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Å så fint!

Gammel 22-12-12, 08:43   #47
cilen

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Har også laget litt julepynt. Stjerner av kanelstang og hjerter av kvister.

Gammel 22-12-12, 18:12   #48
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Har også laget litt julepynt. Stjerner av kanelstang og hjerter av kvister.

Å, disse var nydelige! Hvor store er papirhjertet? Jeg tror jeg vil lage noen slike.
Her er et nærbilde av kremmerhus. Jeg kjøpte noen store myke blader i en hobbybutikk, rullet de til kremmerhus og pyntet.

Spør meg ikke hva bladene heter, det er et par år siden jeg lagde de.

Gammel 22-12-12, 18:15   #49
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Vi pynta treet i går. Ble litt tidlig i år siden vi reiser "hjem" i jula.

Stappet hele foten ned i en kurv. Ble superbra syns jeg. Så får vi se hvor lett det blir å få den ut når treet er tørt og drysser barnåler over alt etter jul. Får nok dra hele greia ut på veranda´n og fikse det der..

Nydelig tre. Du fikk hele juletrefoten i en kurv? Hvordan vanner du?
Jeg synes de små falske trærne fra Ikea var noen av de beste kunstige trærne jeg har sett. Fikk litt lyst på det.

Gammel 22-12-12, 18:31   #50
cilen

cilen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Nydelig tre. Du fikk hele juletrefoten i en kurv? Hvordan vanner du?

Takk

Kurven er ganske stor, bruker den til vanlig til oliventreet mitt. Har jo den lille beholderen i juletrefoten, så får lirke inn litt vann Har plast i bunn, så det gjør ikke så mye om jeg søler litt.

Hjertet er vel 10-12 cm

Gammel 22-12-12, 20:36   #51
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Her er litt av stua i kveld.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-12, 23:36   #52
Cumulus

Cumulus sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ms. s : har du malt på vinduene? Det så utrolig koselig ut! Og jeg elsker sånne landskapsbilder med små hus masse snø og røyk fra pipe.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-12, 00:13   #53
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Ms. s : har du malt på vinduene? Det så utrolig koselig ut! Og jeg elsker sånne landskapsbilder med små hus masse snø og røyk fra pipe.

Ja vet du, jeg så det på SFO tidlig i desember. Jeg har aldri sett at man har malt rett på vinduene med vanlig vannmaling, sånn som en får i billige skrin. Hun på SFO som hadde malt, sa at det var lett å vaske bort, og det ble ikke igjen merker. Snøspray er jo sånt griseri, og det sitter hardt fast når det tørker.
Det er håpløst å google det, da får jeg bare treff som ikke handler om dette. Men jeg fikk et treff (som jeg ikke finner nå) og der var det anbefalt å dyppe penselen i melk, ikke vann.

Jeg la på flere lag, og lot det tørke imellom. Rødt malte jeg over hvitt, og feil ble rettet opp med en fuktig svamp. Viktig å gni penselen skikkelig nedi skrinet og fylle den med maling og ikke ha det for vått. Da renner det og blir stripete.
Rødt og hvitt bør en jobbe kjapt med, jeg fikk rosa tak før jeg fikk det til.
Juletrærne i det nederste vinduet er mye lettere, siden det er bare hvitt. Litt glitter på grenene til slutt, men det vises ikke på bildet.

Gammel 23-12-12, 00:18   #54
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Det var flott malt Mrs.S. Jeg la først ikke merke til at det var malt på vinduene.

Gammel 23-12-12, 09:45   #55
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Utrolig fint. Så flink du er.

Gammel 23-12-12, 09:55   #56
cilen

cilen sin avatar

Standard

Nå måtte jeg opp i tråden og kikke igjen. GURI, så fint det var Mrs. S

Gammel 23-12-12, 12:09   #57
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Standard

....Og så skjuler det litt for innsyn, og er pent å se på utvendig også.

Gammel 23-12-12, 18:57   #58
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Mrs.S så nydelig jule-hjem.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:34.