|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Kalkunbryst, jukse-sous vide. Noen tips?Jeg så Hellstrøm pakket kalkunbrystet i glapak og folie og lot det koke på 75 grader (koker det da, altså?) i 2,5 timer, for deretter å steke det raskt.
|
|
|
#3 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Kalkunbryst, jukse-sous vide. Noen tips?Fant dette:
|
|
|
#5 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Kalkunbryst, jukse-sous vide. Noen tips?
|
|
|
#6 |
|
Glamorøs
|
Sv: Kalkunbryst, jukse-sous vide. Noen tips?Hm, brystet mitt veier halvannen. Da er jo steketiden litt under timen, så koking i to og en halv er sikkert nok. Men det er jo lavere temperatur. Gaah, så vanskelig dette skal være da!
|
|
|
#8 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Kalkunbryst, jukse-sous vide. Noen tips?Googlet:
|
|
|
#12 |
|
Glamorøs
|
Sv: Kalkunbryst, jukse-sous vide. Noen tips?
Tror ikke jeg skal prøve oppvaskmaskinen. Det sto at man bør bruke et termometer og til slutt ville man finne riktig innstilling.
|
|
|
#15 |
|
Kakemonster
|
Sv: Kalkunbryst, jukse-sous vide. Noen tips?Jeg har ikke tenkt å prøve oppvaskmaskinen jeg heller altså, jeg syns saken var mest komisk.. Men jeg får jo litt lyst til å prøve bare for å ha gjort det. Jeg kommer over det.
|
|
|
|
#16 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Kalkunbryst, jukse-sous vide. Noen tips?Hmmm, er det bare jeg som er skeptisk til å koke i glapak? Er plasten så varmebestandig at den ikke frigjør all mulig drit? Ikke mitt fagfelt, er skeptisk lell.
|
|
|
#17 |
|
Glamorøs
|
Sv: Kalkunbryst, jukse-sous vide. Noen tips?Vet ikke, Esme.
Sist redigert av Tallulah : 30-12-12 kl 01:20. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Kalkunbryst, jukse-sous vide. Noen tips?Jeg har prøvd billige IKEA-ziplocks, og de var ikke lekre etter 2 timer på 70 grader, så jeg har investert i tykke plastposer som i hvert fall sier de har dokumentert varmebestandighet.
|
|
|
#20 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Kalkunbryst, jukse-sous vide. Noen tips?Jeg skjønner ikke helt hvorfor det skal ha noe å si? Konseptet er jo at det innerste av kjøttet skal nå samme temp som vannet, så da må jo plasten gjøre det også?
|
![]() |
|
|