Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Naboen hiver ut juletreet ... nå?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Når rydder du ut jula?
Jeg rydder alltid ut jula første nyttårsdag 78 30,95%
Jeg rydder første helgen etter nyttår 90 35,71%
Jeg holder meg til 13. dag jul, slik tradisjonen tilsier. 45 17,86%
Jula varer minst til påske hos meg 4 1,59%
Annet (forklar) 36 14,29%
Happy new year, Miss Sophie! 14 5,56%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 252. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-13, 15:50   #21
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Naboen hiver ut juletreet....nå?

Jeg heiv ut jula i helgen jeg.
Da var jeg lei.

Gammel 01-01-13, 15:50   #22
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Vi har ryddet bort all julepynt i dag. Var deilig synes jeg.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 15:51   #23
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Jeg starter sakte, men sikkert i dag. Den 13. dagen går treet og det som måtte være igjen. Vi tømmer også kakebokser den dagen og lager en aldri så liten fest.

Gammel 01-01-13, 15:51   #24
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg pynter seint, sånn ca. lillejulaften, så da blir det litt feil å rydde ut jula så tidlig, synes jeg. Jeg er en sånn person som synes sjokolade og raspeballer er godt, men ikke at det er godt å få vasket gulvet eller hevet ut treet. Vi har ingen fast dag for å rydde ut jula, men jeg begynner nok til helga og så tar jeg litt og litt slik at alt er borte i løpet av januar. (Bortsett fra de obligatoriske nissene som står i bokhylla hele året fordi de er så små at de blir glemt. )

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 15:52   #25
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Naboen har også kastet ut treet. Vi pleier å holde oss til 13. dag jul eller helgen etter. Synes alltid det er trist å hive ut de fine treet.

Gammel 01-01-13, 15:53   #26
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Tror trenden er at jula kommer tidligere og tidligere. Vi pynter ikke treet og setter ut julepynt før 23.desember.

Vi har ikke pyntet før 23. desember vi heller, med unntak av julekrybben som var helt ny i år, og som jeg har villet sette opp siden mars. Likevel skal treet ut i dag.

Jeg stemte på både 1. januar og første helgen, for det er ikke alltid jeg har like mye arbeidslyst 1. januar. Da blir det første helgen. Men det blir sjelden stående til 13. dag.

Gammel 01-01-13, 15:53   #27
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jula blir alltid pakket ned 1. nyttårsdag her. Jeg elsker advent og julaften, men så er det stopp. Nå står treet kun med lys på, det venter på at far skal komme hjem fra jobb for å kaste det ut.

Jeg pynter forresten ikke før rundt 21.-23., uansett hvor mye jeg elsker jul.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 15:54   #28
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har ryddet ut jula idag. Treet står ute på terrassen uten pynt, og huset er helt julefritt. Det er alltid slik første nyttårsdag, da er jeg plutselig lei, og kjenner at det er helt greit å ikke ha jula her mer.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 15:54   #29
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg stemte at vi alltid rydder bort jula 1. Nyttårsdag, men det stemmer ikke helt. Som oftest gjør vi det, noen ganger første helgen. Vi har ryddet bort i dag, og det var i grunn litt deilig.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 15:56   #30
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke noen regel for når juletreet skal ut. Vi er ikke hjemme hos oss selv i julen, så vi har ikke rukket å se på det så mange dager enda, og lei av det er jeg i alle fall ikke. Vi har ikke annen julepynt oppe enn selve treet, så å kaste ut treet er lik å rydde ut julen for vår del. Kanskje det blir uti neste uke en gang - hvis det ikke begynner å drysse veldig mye før den tid.

Gammel 01-01-13, 15:56   #31
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vårt juletre havner som regel ut i romjula. Vi reiser stort sett bort i for i delse med nyttår, og lemper ut juletreet før vi drar. Vi måtte jo uansett skrudd av all belysning og sånn, så det ville uansett ikke vært dekorativt for naboene.

Gammel 01-01-13, 15:59   #32
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Vi har akkurat kastet ut treet. Kjøpte tre på Plantasjen i år, og det var elendig kvalitet. Neste år blir det selvhogst.

Vi har ikke noen fast dag/dato for når vi kaster ut treet, og i år gikk det litt tidligere enn det pleier.

Gammel 01-01-13, 15:59   #33
Note
Superduperaktiv

Note sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Her er tradisjonen å hive ut jula 20. dag jul. Altså 13 januar. For meg ville det vært veldig snodig å skulle avbryte jula før den er slutt.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 15:59   #34
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Blir ofte en tilfeldig valgt dag mellom 13. dag og 20. dag. Jeg liker å ha juletreet lenge.

Gammel 01-01-13, 16:00   #35
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Til helga.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 16:00   #36
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Rydder vekk alt mens nyttårskonserten står på. I år var jeg ivrig og startet rett efter frokost. Ser det er et par nisser jeg har glemt. Og julegrytekluter og -spisebrikker er på vask, de skal strykes og legges i juleesken de også.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 16:02   #37
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nå er juletreet ute og all pynten pakket bort. Jeg digger å starte ett nytt år uten jul i hus.

Gammel 01-01-13, 16:03   #38
pippo
Sangfugl

pippo sin avatar

pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har kastet ut treet i dag. Og ryddet bort julepynten. Deilig! En drøy uke med jul i hus er mer enn nok for meg. Jeg synes nytt år er litt sånn "blanke ark.." og da liker jeg at det er rent og ryddig i huset også.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 16:05   #39
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Jeg forholder meg vanligvis til 13. dag jul, men i år klør jeg i fingrene etter å rydde ut jula. Det har vel helst sammenheng med at jeg har termin på lørdag, og jeg vil ikke bruke barseltiden på det.

Gammel 01-01-13, 16:06   #40
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Vi rydda ut jula 5. juledag i år. Da var jeg lei.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:44.