|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
| Se resultatene: Når rydder du ut jula? | |||
| Jeg rydder alltid ut jula første nyttårsdag |
|
78 | 30,95% |
| Jeg rydder første helgen etter nyttår |
|
90 | 35,71% |
Jeg holder meg til 13. dag jul, slik tradisjonen tilsier.
|
|
45 | 17,86% |
| Jula varer minst til påske hos meg |
|
4 | 1,59% |
| Annet (forklar) |
|
36 | 14,29% |
| Happy new year, Miss Sophie! |
|
14 | 5,56% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 252. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Naboen hiver ut juletreet....nå?Jeg heiv ut jula i helgen jeg.
|
|
|
#23 |
|
Den som gir seg...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Naboen hiver ut juletreet....nå?Jeg starter sakte, men sikkert i dag. Den 13. dagen går treet og det som måtte være igjen. Vi tømmer også kakebokser den dagen og lager en aldri så liten fest.
|
|
|
#24 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Naboen hiver ut juletreet....nå?Jeg pynter seint, sånn ca. lillejulaften, så da blir det litt feil å rydde ut jula så tidlig, synes jeg. Jeg er en sånn person som synes sjokolade og raspeballer er godt, men ikke at det er godt å få vasket gulvet eller hevet ut treet. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Naboen hiver ut juletreet....nå?Naboen har også kastet ut treet. Vi pleier å holde oss til 13. dag jul eller helgen etter. Synes alltid det er trist å hive ut de fine treet.
|
|
|
#26 |
|
Snikende tiger
|
Sv: Naboen hiver ut juletreet....nå?
Vi har ikke pyntet før 23. desember vi heller, med unntak av julekrybben som var helt ny i år, og som jeg har villet sette opp siden mars.
|
|
|
#27 |
|
Superbasinella
|
Sv: Naboen hiver ut juletreet....nå?Jula blir alltid pakket ned 1. nyttårsdag her. Jeg elsker advent og julaften, men så er det stopp. Nå står treet kun med lys på, det venter på at far skal komme hjem fra jobb for å kaste det ut. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Naboen hiver ut juletreet....nå?Vi har ryddet ut jula idag. Treet står ute på terrassen uten pynt, og huset er helt julefritt. Det er alltid slik første nyttårsdag, da er jeg plutselig lei, og kjenner at det er helt greit å ikke ha jula her mer. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Naboen hiver ut juletreet....nå?Jeg stemte at vi alltid rydder bort jula 1. Nyttårsdag, men det stemmer ikke helt. Som oftest gjør vi det, noen ganger første helgen. Vi har ryddet bort i dag, og det var i grunn litt deilig. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
flisespikker
|
Sv: Naboen hiver ut juletreet....nå?Jeg har ikke noen regel for når juletreet skal ut. Vi er ikke hjemme hos oss selv i julen, så vi har ikke rukket å se på det så mange dager enda, og lei av det er jeg i alle fall ikke. Vi har ikke annen julepynt oppe enn selve treet, så å kaste ut treet er lik å rydde ut julen for vår del. Kanskje det blir uti neste uke en gang - hvis det ikke begynner å drysse veldig mye før den tid.
|
|
|
#31 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Naboen hiver ut juletreet....nå?Vårt juletre havner som regel ut i romjula. Vi reiser stort sett bort i for i delse med nyttår, og lemper ut juletreet før vi drar. Vi måtte jo uansett skrudd av all belysning og sånn, så det ville uansett ikke vært dekorativt for naboene.
|
|
|
|
#32 |
|
Viser tenner
|
Sv: Naboen hiver ut juletreet....nå?Vi har akkurat kastet ut treet. Kjøpte tre på Plantasjen i år, og det var elendig kvalitet. Neste år blir det selvhogst.
|
|
|
#33 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Naboen hiver ut juletreet....nå?Her er tradisjonen å hive ut jula 20. dag jul. Altså 13 januar. For meg ville det vært veldig snodig å skulle avbryte jula før den er slutt. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Naboen hiver ut juletreet....nå?Rydder vekk alt mens nyttårskonserten står på. I år var jeg ivrig og startet rett efter frokost. Ser det er et par nisser jeg har glemt. Og julegrytekluter og -spisebrikker er på vask, de skal strykes og legges i juleesken de også. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Sangfugl
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Naboen hiver ut juletreet....nå?Har kastet ut treet i dag. Og ryddet bort julepynten. Deilig! En drøy uke med jul i hus er mer enn nok for meg. Jeg synes nytt år er litt sånn "blanke ark.." og da liker jeg at det er rent og ryddig i huset også. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Kakemonster
|
Sv: Naboen hiver ut juletreet....nå?Jeg forholder meg vanligvis til 13. dag jul, men i år klør jeg i fingrene etter å rydde ut jula. Det har vel helst sammenheng med at jeg har termin på lørdag, og jeg vil ikke bruke barseltiden på det.
|
|
![]() |
|
|