Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Naboen hiver ut juletreet ... nå?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Når rydder du ut jula?
Jeg rydder alltid ut jula første nyttårsdag 78 30,95%
Jeg rydder første helgen etter nyttår 90 35,71%
Jeg holder meg til 13. dag jul, slik tradisjonen tilsier. 45 17,86%
Jula varer minst til påske hos meg 4 1,59%
Annet (forklar) 36 14,29%
Happy new year, Miss Sophie! 14 5,56%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 252. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-13, 18:14   #181
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Naboen hiver ut juletreet ... nå?

Da kan du jo bare si at du er litt tidlig ute med påskestjernen i år.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 18:15   #182
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Naboen hiver ut juletreet ... nå?

Påskestjernen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 21:36   #183
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Jula er ute her, tok det igår. Nå er det bare å brenne opp siste rester av røde lys.

Jepp, samme her. Vi har ellers uhorvelige mengder pynt, viser det seg.

Gammel 06-01-13, 21:37   #184
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lar også stjernen henge i vinduet en liten stund til. Det er fint med lys. NÅ har jeg tatt vekk alle sviblene også, de var begynt å bli brune. Men amaryllisene blir stående, de blomstrer nydelig.

Det er litt deilig å kunne gå over gulvet igjen, og ikke rundt et stort tre.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 21:48   #185
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde planer om å vente, både pga kosen, pga manglende energi og fordi julen forkortet januar litt. Men lørdag fikk hele familien ånden over seg og kastet alt ut. Det vil si, det meste ble kastet på loftet. Det var herlig å få det bort.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 22:54   #186
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I fjor var jeg på reise mesteparten av januar, og fikk aldri tatt den stoe sjauen. Så da ble det tatt litt nå og da, og til slutt ble alt ryddet bort av mannen og au pairen, som var drittlei alt sammen. Og skrekk og gru da jeg skulle ta det frem igjen! Bare rot.

Nå ligger alt i merkede esker, sortert etter når det skal frem: adventseske, juleverkstedseske, juleinnpakningsgreiereske, julepynt oppe, julepynt nede, etc.

Gammel 06-01-13, 23:01   #187
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jer forsvinner jula as we speak.
Deilig.
Her får bærkransen henge utover. Fordi den er så fiiiiin!
Svær tyttebærkrans på en drøy meter i diameter.

Gammel 06-01-13, 23:03   #188
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jula har gradvis blitt borte de siste dagene. Treet står på terrassen nå. Granbar har vi sikkert i kroker og kriker frem til neste jul.
Men jula er i alle fall helt borte nå.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 08:45   #189
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tok bort all pynten på lørdag og brukte hele dagen(!) i går på å vaske og rydde skikkelig. Nå er det vinter i stua.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 14:30   #190
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det noen (andre) som har sitt tre fremdeles?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 14:32   #191
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har et hvitt plasttre, (veldig lite og søtt), som står i vinduskarmen fortsatt, gitt. Oppdaget jeg i går kveld.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 15:37   #192
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jepp. Det har faktisk ikke drysset!

Gammel 09-01-13, 19:11   #193
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Renovasjonsetaten hentet dem for 5 minutter siden.

Sist redigert av Polyanna : 09-01-13 kl 21:43.
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 20:41   #194
tjolahopp
Erfaren

Medlem siden: Nov 2011
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vårt står fortsatt. Lukter så deilig gran hver gang jeg går forbi. Det er riktignok ikke derfor det fortsatt står her, det skyldes heller latskap.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 22:08   #195
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Jada. Men as of akkurat nå står det ribbet for pynt, og nåler. Jeg tror aldri jeg har kastet ut treet så tidlig før.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-13, 12:10   #196
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg var i bursdag på fredag, og der hadde jubilanten fått julestemning noe sent, så hun nektet å ta ned julepynt og tre enda.

Gammel 13-01-13, 15:38   #197
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vil ikke ta ned stjerna i vinduet.

Gammel 13-01-13, 16:29   #198
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg elsker juletraer för jul og selve juledagene (julaften, 1. og 2. dag). Etter det kan det gjerne ryddes bort for min del. Vi pleier aa vente til kjapt etter nyttaarsaften, men heller för nyttaarsaften enn aa ha det for lenge. :gröss:

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-13, 16:29   #199
Veritas
Det norske

Veritas sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tok ned julegardinene idag. Vanligvis hiver vi ut jula 1. januar, men uforutsette hendelser gjorde at det ble litt forsinket i år. Nå skal jeg bare brenne siste rest av julelysene, så er det ikke mye som minner om jul her i huset lenger.

Gammel 13-01-13, 17:10   #200
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Jeg sa vi skulle ha jul fram til i dag, men Vesla fant ut at det var gøy å krype rundt i hele stua, og så hadde juletreeet morsomt glitter å dra i og fine nåler å spise på, så da måtte treet ut på fredag. Pynten er satt på loftet nå. Jeg har igjen å pakke bort julekrybba, brenne ned julelysene og ta bort juleduken fra stuebordet. Litt stusselig, synes jeg, og gleder meg til å handle primulaer og tulipaner for å pynte opp litt igjen nå til uka.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:36.