Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

En uke i New York - What to see and what to do

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-13, 18:32   #1
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

En uke i New York - What to see and what to do

Si at du og din kjære skulle tilbringe en uke i NY uten barn i mai/juni.

Hva ville du gjort på dagtid?
Hvor ville du spist?
Hva og hvor ville du shoppet?
Hva ville du gjort på kveldene?

Og er det ting du erfaringsmessig ikke gjør og bevisst unngår? Eller andre tips du vil dele med noen som skal til NY for første gang?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 18:43   #2
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En uke i New York - What to see and what to do

The river cafe! Den er nede for telling akkuratt nå pga uværet i høst, men godt mulig den åpner til dere skal dit.

Gammel 06-01-13, 18:44   #3
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Ja den har jeg hørt mye bra om! Skal følge med på den. Er vel på tide å bestille bord dersom vi vil på de mest populære stedene.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 18:56   #4
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville fått med meg en forestilling på Broadway, tror det kunne vært kult å se Chicago eller Kinky Boots.

Gammel 06-01-13, 19:07   #5
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Båttur ut til Frihetsgudinnen er vel et must, sammen med a stroll in the park. Bortsett fra det har jeg ikke peiling, jeg er egentlig bare innom for å si heldiggriser!

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 19:15   #6
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Og hvis jeg skulle vært der en uke tror jeg at jeg ville prioritert noe typisk amerikansk sportskultur også, som en basketkamp eller baseballkamp, det er jo sikkert mange kamper i løpet av en uke i den byen.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 19:20   #7
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mannen og jeg hadde en uke u/barn i NY i begynnelsen av oktober.
Hva ville du gjort på dagtid? Vi var å besøkte ground zero, veldig spesielt for sist jeg var i NY var jeg oppe i et av tårnene. Vi var i Chinatown, Little Italy, Central Park, Times Square, Empire State building. Ellers så gikk mye av tiden på shopping, samt cafelivet.
Hvor ville du spist? Der er et hav av restauranter, vi spiste lunsj på bla Chipotle, middag på Chola (en nyyydelig indisk restaurante ved Bloomindales), Applebee`s, Chevys
Hva og hvor ville du shoppet? Jeg shoppet en del på Bloomingdales, Macy`s, Levis, Gap, Fossil, Victoria secret, nike town, footloocker,
Hva ville du gjort på kveldene? Vi var 2 kvelder på kino, en drøm for oss som må skaffe barnevakt hver gang vi skal tusle ut sammen. Ellers så var vi på Lion king, en opplevelse uten like, også hadde vi en kveld på Stand up NY.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 19:24   #8
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg anbefaler faktisk en sånn turistbuss-tur, både downtown og uptown (men kanskje ikke begge samme dag). Da får man en oversikt over det meste av byen, som et fint utgangspunkt for videre utforskning! Jada, man føler seg som skikkelig flokk-turist, men det synes jeg det er verd. En tur opp i Empire State Building er selvsagt også å anbefale. Vær gjerne tidlig ute, så det ikke er så lang kø. En tur langs Highline Park, fra Meatpacking District og oppover Manhattan er en opplevelse. Det er en nokså nyanlagt park på en nedlagt jernbanetrassé som går på søyler over bakken. Parken er moderne og fin i seg selv, og som bonus får man fin utsikt til områdene rundt og også Hudson-elva. Samt at man slipper å stoppe på hvert gatehjørne og vente på grønt!
Det er mange muséer jeg gjerne skulle fått med meg, som MOMA og Guggenheim. Det er nok et museum for enhver interesse i NY. Jeg har en Loneley Planet som dere kan låne.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 19:27   #9
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville gått på 11 Madison Park. Og så elsket jeg The High Line.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 19:28   #10
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Shopping: Maceys var ikke noe særlig syntes jeg, masete og rotete. Men de har visst verdens eldste rulletrapp som fortsatt er i bruk. Jeg tilbragte en del tid på Anthropologie (kjøpte bl.a. lekkert forkle!), ved Rockefeller Center. Og så kjøpte jeg Doc Martens nær Bleeker Street, tror jeg. Levis var også veldig billig og stort utvalg.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 19:35   #11
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

High line er den parken, sant? Den rakk vi ikke sist, men har planer om å ta den nå i juni når vi skal dit igjen.

Gammel 06-01-13, 19:43   #12
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Spise: http://www.spicemarketnewyork.com/
En opplevelse i seg selv å spise her. Vi var 6 stk så spiste i et av de avskjerma rommene i kjelleren, men det var fint oppe også. Alle typer asiatisk mat. Lurt å bestille bord rundt helger.

Gammel 06-01-13, 19:55   #13
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Spise pizza på Grimaldi's pizzeria Tradisjonelt sted, tar ikke kort, kan ikke bestille bord

Gammel 06-01-13, 20:33   #14
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vil hit om jeg skal til NY igjen (var der tidlig i tenårene). Metropolitan Museum of Art

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 00:32   #15
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Spise pizza på Grimaldi's pizzeria Tradisjonelt sted, tar ikke kort, kan ikke bestille bord

Men de har minibank i restauranten. Deilig pizza!

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 19:09   #16
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Er det ingen som har nevnt MoMA?
Du må på MoMA. og spise deilig lunsj på The Modern som ligger vegg i vegg.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 19:32   #17
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

MoMA er fantastisk, og The Modern er veldig bra.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:09.