|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Har fått viljen sin
|
En uke i New York - What to see and what to doSi at du og din kjære skulle tilbringe en uke i NY uten barn i mai/juni. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: En uke i New York - What to see and what to doThe river cafe! Den er nede for telling akkuratt nå pga uværet i høst, men godt mulig den åpner til dere skal dit.
|
|
|
#4 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: En uke i New York - What to see and what to doJeg ville fått med meg en forestilling på Broadway, tror det kunne vært kult å se Chicago eller Kinky Boots.
|
|
|
#5 |
|
guru advisor
|
Sv: En uke i New York - What to see and what to doBåttur ut til Frihetsgudinnen er vel et must, sammen med a stroll in the park. Bortsett fra det har jeg ikke peiling, jeg er egentlig bare innom for å si heldiggriser! |
|
|
|
|
|
#6 |
|
guru advisor
|
Sv: En uke i New York - What to see and what to doOg hvis jeg skulle vært der en uke tror jeg at jeg ville prioritert noe typisk amerikansk sportskultur også, som en basketkamp eller baseballkamp, det er jo sikkert mange kamper i løpet av en uke i den byen. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En uke i New York - What to see and what to doMannen og jeg hadde en uke u/barn i NY i begynnelsen av oktober. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: En uke i New York - What to see and what to doJeg anbefaler faktisk en sånn turistbuss-tur, både downtown og uptown (men kanskje ikke begge samme dag). Da får man en oversikt over det meste av byen, som et fint utgangspunkt for videre utforskning! Jada, man føler seg som skikkelig flokk-turist, men det synes jeg det er verd. En tur opp i Empire State Building er selvsagt også å anbefale. Vær gjerne tidlig ute, så det ikke er så lang kø. En tur langs Highline Park, fra Meatpacking District og oppover Manhattan er en opplevelse. Det er en nokså nyanlagt park på en nedlagt jernbanetrassé som går på søyler over bakken. Parken er moderne og fin i seg selv, og som bonus får man fin utsikt til områdene rundt og også Hudson-elva. Samt at man slipper å stoppe på hvert gatehjørne og vente på grønt!
|
|
|
#9 |
|
kamerat
|
Sv: En uke i New York - What to see and what to doJeg ville gått på 11 Madison Park. Og så elsket jeg The High Line.
|
|
|
#10 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: En uke i New York - What to see and what to doShopping: Maceys var ikke noe særlig syntes jeg, masete og rotete. Men de har visst verdens eldste rulletrapp som fortsatt er i bruk.
|
|
|
#11 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: En uke i New York - What to see and what to doHigh line er den parken, sant? Den rakk vi ikke sist, men har planer om å ta den nå i juni når vi skal dit igjen.
|
|
|
#12 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En uke i New York - What to see and what to doSpise: http://www.spicemarketnewyork.com/
|
|
|
#13 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: En uke i New York - What to see and what to doSpise pizza på Grimaldi's pizzeria Tradisjonelt sted, tar ikke kort, kan ikke bestille bord
|
|
|
#14 |
|
trøtt
|
Sv: En uke i New York - What to see and what to doJeg vil hit om jeg skal til NY igjen (var der tidlig i tenårene). Metropolitan Museum of Art
|
|
|
#15 |
|
Det ordner seg alltid
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En uke i New York - What to see and what to do
Men de har minibank i restauranten. Deilig pizza! |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En uke i New York - What to see and what to doEr det ingen som har nevnt MoMA?
|
|
|
#17 |
|
kamerat
|
Sv: En uke i New York - What to see and what to doMoMA er fantastisk, og The Modern er veldig bra.
|
![]() |
|
|