|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
lettere utlada
|
Barnevennlige fiskeretterKan dere hjelpe meg med det tro?
|
|
|
#2 |
|
koko
|
Sv: Barnevennlige fiskeretterFemåringen gikk fra å sjelden ville like fisk til å eeeeelske laks etter at vi begynte å ha kjapp laksemiddag en gang i uka. Kjøper rema1000 sine filetstykker i folie, krydrer godt med set krydderet man føler for og steker i ovnen. Grønsaker/ris/potet/salat/pasta til, alt etter som.
|
|
|
#3 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnevennlige fiskeretterDenne får mye skryt: |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Barnevennlige fiskeretterMin yngste, og til dels de to eldste, er veldig glade i en ekstremt enkel fiskesuppe: Vårløk i biter og gulrøtter i strimler, surres i smør eller olje, hell over ca. 50/50 med fiskekraft (jeg er en sjuske og bruker buljongterning) og matfløte, det varmes opp til kokepunktet, og så har jeg i laks eller torsk i terninger.
|
|
|
#6 |
|
Curlingkone
|
Sv: Barnevennlige fiskeretterEr de glade i supper?
|
|
|
#7 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Barnevennlige fiskeretterLaksewok med kinesisk peppersaus er populært her. Det samme er pasta og laks med carbonarasaus. Røkt torsk med hvit saus og gulrøtter og fiskeburgere er også gjengangere. Fiskeburger er også podens matboksfavoritt.
|
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnevennlige fiskeretterMinsten her har gått fra å elske fisk til "ikke like" det så han får ofte makrell i tomat på brødskive og lompe, fiskepudding ved siden av frokosten også er han glad i laksesushi så prøver å gå ut for det ofte. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Barnevennlige fiskeretterBegge mine unger spiser gjerne laks. Jeg kjøper den frosne i porsjonspakninger på butikken. Disse tines og legges i ildfastform. Ungenes stykker får salt og pepper på. Vi voksne har litt mer krydder og noen ganger en philadefiaost/senneps-krem.
|
|
|
|
#10 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Barnevennlige fiskeretterHer elsker de en oppskrift vi fikk på nett en gang.
|
|
|
#11 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
Sv: Barnevennlige fiskeretterSnuppa spiser det meste, veldig glad i fisk om den er ren type kokt torsk, da spiser hun helst bare torsken. Klumpen, derimot, han vegrer seg for alt rent, og ikke spiser han makrell i tomat heller. Men det han spiser av fisk, sånn om det kan være noen tips er:
|
|
|
#12 |
|
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Sv: Barnevennlige fiskeretterVåre unger er i grunnen veldig glade i fisk, men de dagene vi har laks og pasta blir de gjerne ekstra glade. Det jeg gjør er at jeg skjærer laks i små terninger, som jeg steker i god olje på ganske høy varme til de blir sprø utenpå, og gjerne går litt i oppløsning slik at det blir masse små, sprø biter. Dette serverer jeg med tagliatelle, og lys pastasaus.
|
|
|
|
#13 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
Sv: Barnevennlige fiskeretterHvordan lager du pastasausen? Har også lyst til å prøve laks og pasta men jeg blir ikke enig med meg selv om hvordan jeg vil lage sausen.
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Barnevennlige fiskeretterMin laksepasta |
|
|
|
|
|
#15 |
|
lettere utlada
|
Sv: Barnevennlige fiskeretter
Det høres ikke dumt ut.
|
|
|
#16 |
|
kamerat
|
Sv: Barnevennlige fiskeretterI tillegg til all prosessert fisk (fiskekaker, -boller, -pinner, -grateng) elsker mine barn teriyakimarinert laks. Kjøp en flaske teriyakisaus og mariner laksefileter i den et kvarters tid før du steker filetene i panne. De liker også foliebakt laksefilet i biter med en dæsj teriyakisaus eller soyasaus på, noen ganger slenger vi med kokt ris i pakkene, som blir gjennomtrukket av laksekraft og soya/teriyaki. V. populært.
|
|
|
#17 |
|
Carve canem
Bruker vanligvis posesaus med urter og ost.
|
|
|
|
#18 |
|
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnevennlige fiskeretterMine er ganske glad i fisk, og en av deres favoritter er hjemmelagde fiskepinner. Laget av torskefileter som jeg deler i passende biter, ruller i mel/salt/pepper, deretter i sammenvispet egg, og til slutt i strøkavring. Stekes på panne, og serveres med poteter/potetmos, grønnsaker og remulade. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Carve canem
Kjøper oftest fileter. Dersom de kommer med skinn så legger jeg de ett øyeblikk i stekepanna med skinnsiden ned før jeg skjærer de opp, for da løsner skinnet enkelpenkelt.
|
|
|
|
#20 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Barnevennlige fiskeretterPanerte laksebiter, tacosaus/dressing og grønnsaker i lefse er godt likt her også. Minsten foretrekker dog å spise lefsen først, og så innholdet. Men gjerne for meg.
|
|
![]() |
|
|