|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Matallergi - klapp på skuldraReint sjølvskryt: vi har besøk for tida av familie som har allergi mot melk og egg (protein). Sjølv har vi ei jente med glutenallergi. Det har ført til mykje lesing på ingredienser
![]() |
#2 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Matallergi - klapp på skuldraSynes ikke det er melk i så mange brød, men det forekommer, ja.
![]() |
#3 |
Med tommestokk i veska
![]() Sv: Matallergi - klapp på skuldraJa, oppdaga også det med chips...
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Matallergi - klapp på skuldraDu store, jeg er imponert! Jeg tror jeg hadde droppa melet. |
![]() |
![]() |
#5 |
Med tommestokk i veska
![]() Sv: Matallergi - klapp på skuldraeg anar ikkje - er det ikkje melkeprotein i ghee da? Det er proteinet som barnet reagerer på (8 månader, og mor ammar, og det påverkar morsmelka) (han blir fryktelig, fryktelig sjuk av veldig små mengder - veldig hudutslett, opphovning og dårlig mage/oppkast)
![]() |
#6 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Matallergi - klapp på skuldraJeg foretrekker også eggallergi framfor melk ja, glutenfritt også tror jeg. Nå vet ikke jeg om jeg ikke tåler melk, men holder meg unna nå. Blir også overrasket over hvor mye det er melk i.
![]() |
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Matallergi - klapp på skuldra
Proteinet skal være filtrert vekk slik at ghee er rent fett, men det kan inneholde spormengder. Mange med intoleranse tåler det, men man bør vel prøve seg frem og se. Jeg har ingen problemer med det selv om jeg reagerer på melk. Men hvis han reagerer så voldsomt så er det nok tryggest å la være. |
![]() |
![]() |
|
|