|
|||||||
| Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
maler
|
Sv: Hvilken bil har dere med fire barn?Tør dere kjøre med mye bagasje ved siden av den som sitter bakerst? Det er mitt hovedproblem, jeg tør faktisk ikke bruke den plassen til noe som helst.
|
|
|
#22 |
|
tankefull
|
Sv: Hvilken bil har dere med fire barn?
Det er her jeg også tenker problemet ligger. Mannen mener det bør gå bra. Jeg er ikke så sikker på at det går bra. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
maler
|
Vi drar ikke noe sted hvor det trengs bagasje.
|
|
|
#24 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken bil har dere med fire barn?Jeg tenker rømningsvei for de bakerste setene, særlig når man har bagasje ved siden av. Satt i en Caravelle med 2+3+3 og fant ut at det skulle vi ikke ha pga fluktveier.
|
|
|
#25 |
|
tankefull
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
maler
|
Sv: Hvilken bil har dere med fire barn?Vi har touran. Den er jo mindre enn sharan, men jeg er veldig usikker på om vi egentlig løser problemet med en sharan. For sitteplasspolitisk har vi jo plass nok, det er bagasjen som er problemet. I en sharan får man vel plass til et par bæreposer bak bakerste seterad, men det er vel heller ikke noe å dra på bilferie med?
|
|
|
#27 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Costa Blanca, Spania
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken bil har dere med fire barn?Vi har ikke bil, men vi leier 7 seter noen ganger i året. Vi har derfor fått prøve mange forskjellige biler. VW Touran var vi veldig fornøyd med og Ford S Max likte jeg også, men det var veldig dårlig bagasjeplass i den. Vi liker Mercedes Vito 9 seter best av de vi har prøvd. Skikkelig god plass og lett å komme seg bak til bakerste rad. Den siste vi hadde nylig var en Fiat Scudo og den var overraskende bra. Godt med bagasjeplass og kan fint brukes til langtur.
|
|
|
#28 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvilken bil har dere med fire barn?Vi har slik kassabil med åtte seter. Da er det god plass til biletet, tenåringer og vogn. Og en tur på IKEA. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Klar til innsats
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken bil har dere med fire barn?Da tvillingene var ett år dro vi på 4-dagers ferie. Uten takboks. Det gikk, men bare så vidt. Det som reddet oss var at tvillingene satt i babysetene og vi kunne bruke gulvplassen ved dem.
|
|
|
|
#30 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvilken bil har dere med fire barn?Vi var lei av syv-seter, så vi har en BMW 520T og en Nissan Juke. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Hvilken bil har dere med fire barn?Ford S-Max syvseter. Til ferie har vi den største takboksen til Thule i tillegg.
|
|
|
#32 |
|
etterpåklokest
|
Vi var i Østersund med alle fire, tvillingvogn og bagasje to sommere på rad, uten takboks. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Hvilken bil har dere med fire barn?Vi har Caravelle, men den må snart byttes ut.
|
|
|
#34 |
|
tankefull
|
Sv: Hvilken bil har dere med fire barn?Vi endte opp med en forholdsvis ny Ford Galaxy. Har prøvd den på langtur også, med alle sju setene oppe, men med bare tre unger i bilen, da den minste ikke er født enda. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken bil har dere med fire barn?Ei venninne av meg har 4 barn og Ford Galaxy 2008-modell, og de er veldig fornøyde.
|
|
|
#37 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#38 |
|
Sånn passe sane
|
Vi (eller kanskje mest jeg, rett skal være rett, mannen er uforholdsmessig skeptisk til Ford..) kunne tenkt oss S-Max aller mest, men vi må rett og slett ha 4 WD pga den bratte veien opp til hytta. Nå har vi Outlander og er veldig fornøyd, og klarer akkurat å presse inn alle barnesetene baki, men får da ikke brukt isofixen. Og når babyen skal over i neste sete har vi et problem. Sharan er vel i grunn den eneste bilen som oppfyller alle våre kriterier, så det blir nok den på sikt.
|
|
|
#39 |
|
med mange baller i lufta
|
Sv: Hvilken bil har dere med fire barn?Vi kjøpte ny Sharan i vinter, med 4WD. Og vi har bare to barn! Er kjempefornøyd med bilen, den oppleves ikke så stor som den er synes jeg. Vi har også bratt bakke opp til hytta, og det var en drøm å kjøre der i vinterferien. Vi ønsket oss sjuseter fordi vi har en stor familie, og har allerede hatt med besteforeldre og søskenbarn på småturer. Ungene elsker skyvedørene og glasstaket
|
|
|
#40 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Hvilken bil har dere med fire barn?Ja, ser at den er veldig praktisk. Utseendemessig liker jeg S-maxen bedre, men Sharan har kommet seg veldig den også, ift tidligere modeller.
|
![]() |
|
|