Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva er det til middag i dag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-04-07, 12:17   #221
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

I dag tenkte jeg å prøve den teriyakimarinerte laksen dere skryter av. Men jeg lurer på hvilken variant jeg skal velge... Ser en framgangsmåte fra Skilpadda hvor hun skjærer laksen opp i biter før den marineres, sesamfrø strøs over og den bakes i ovnen, mens Tinetoff marinerer hele fileter som stekes i panne (stemmer ikke det?).

Hva blir best tro?

Hva slags tilbehør blir best?

Gammel 20-04-07, 18:00   #222
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her har vi hatt hjemmelaget pizza. Alltid en sikker vinner

Macky er ikke aktiv  
Gammel 20-04-07, 19:03   #223
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Moussaka og Tzatsiki. Hadde så lyst på foccacia, så da lagde jeg det også.
Veldig godt å dyppe i tzatsikien. Alt lagd fra grunnen.

Frost er ikke aktiv  
Gammel 20-04-07, 19:25   #224
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde svinefilet og fullkornspasta-rør iblandet en saus av hermetiske og friske tomater, spinat, løk, hvitløk og pinjekjerner. Parmesan på toppen og rødvin til.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 20-04-07, 19:27   #225
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Linsesuppe/gryte.

Gammel 20-04-07, 22:07   #226
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi prøvde Irmas pitabrød-skinke-makaronioppskrift i dag. Fire av fem var svært positive.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 21-04-07, 19:51   #227
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Lørdag er risengrynsgrøt hos oss + at jeg og mannen skal kose oss med kyllingfajitas når lillemor er vel i seng (hun liker det ikke uansett).

Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv  
Gammel 21-04-07, 20:15   #228
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nå har vi akkurat hatt fløtegratinerte poteter, biff i fløtesaus og rosenkål...alt laget fra bunnen...Synd man blir så veldig fort mett som gravid

Macky er ikke aktiv  
Gammel 21-04-07, 20:25   #229
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Macky, her.

Synd man blir så veldig fort mett som gravid

Hvor gravid er du? Hilsen "Den lille larven aldrimett" 12+4 ...

I dag ble det pølser og spaghetti her da. Snuppa og jeg er alene, det er fristende å gjøre det mest mulig lettvint ... Wienerpølser av kylling (butikken var tom for vanlige wienerpølser, utvalget i nærbutikken min slutter aldri å forbause meg) og fullkorspaghetti. Sånn bare for å ha litt bedre samvittighet (skulle gjerne hatt økologisk ketsjup med mindre sukker eller noe i den dur, for å kjøre stilen helt ut, men det ble vanlig Idun).

Gammel 21-04-07, 20:26   #230
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Kylling og wok er fortært her.

Gammel 21-04-07, 20:46   #231
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har grillet hamburgere med ungene i dag. Vi har min nevø på 6 år på besøk.

Nå i kveld prøver jeg å overtale mannen til å lage pizza til oss. Spørs om jeg klarer. .Like slite begge to.

Mandarin er ikke aktiv  
Gammel 21-04-07, 22:14   #232
lil'c
Passiv

lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Hva er det til middag i dag?

Hjemmelaget lasagne, salat, rømme og baguetter til.
Noe kjappt som kan lages til mange, vi var brått 8 til middag i dag.

lil'c er ikke aktiv  
Gammel 21-04-07, 22:40   #233
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvitløksreker m chili , ved siden av rester av foccacian fra i går.

Frost er ikke aktiv  
Gammel 21-04-07, 22:53   #234
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kylling i form, med diverse tilbehør. (rosenkål, skivet potet, mais og krydder)
Til "dessert" ble det ostekake, ønske fra femåringen.

Vi var fjorten stykker til middag i dag. Vi impulsinviterte i formiddag. Alltid hyggelig å tromle sammen masse folk til god mat.

vimjer er ikke aktiv  
Gammel 21-04-07, 23:08   #235
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Vi har feiret min lillebrors bursdag med kjøtt i mørket.

Turte er ikke aktiv  
Gammel 22-04-07, 11:55   #236
Pope
Fraværende...til tider.

Pope sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi hadde taco til middag igår, og på impuls innviterte vi nabofruen og hennes 2 jenter.

Jeg hadde kjøpt fullkornsfaijtas og de var knallgode!

Gammel 22-04-07, 11:59   #237
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fullkornsfajitas har jeg ikke fått prøvd ennå, det skal jeg virkelig kjøpe neste gang.

Vi skal ha foliepakker med laks, torsk, spinat, poteter, purre, broccoli, gulrøtter, smør, sitron, salt og pepper. Alt i ett. De skal gjøres klar før jeg drar på trening, og settes inn så de er ferdige når jeg kommer hjem!

Til dessert skal jeg lage tropisk frukt med kokosmarengs, det hørtes så godt ut:
Ananas, mango, banan, rosa grapefrukt, kiwi og pasjonsfrukt gratinert med marengs laget av eggehvite, sukker og kokosfløte.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 22-04-07, 12:33   #238
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ungene har fått bestemme menyen i dag. Det blir kylling, ris og bernaisesaus og så grønn gele til dessert.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 22-04-07, 20:43   #239
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag har vi spist finnbiffgryte. Det synes jeg er skikkelig snadder.

Gammel 22-04-07, 20:47   #240
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kyllingfilèt, ris, rømme og pesto her i dag Mannen hadde middagen klar når jeg kom hjem fra dugnad (fotballklubben arrangerte Benditcup i dag).

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:24.