Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Utetemperatur - kva likar du?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-13, 10:16   #21
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utetemperatur - kva likar du?

Jeg vil ha rundt 25-30 grader hele året. Og lunken vind. Kald vind er djevelens verk.
Vi var i Hellas i mai et år, jeg trodde jeg skulle fryse ihjel. Kunne ikke bade, og jeg måtte gå med tykk strikkejakke hele dagen. Tyrkia i juli er for varmt, så det gjentas nok ikke. Noe midt imellom er fint. Jeg vil kunne gå ute i sommerklær uten å måtte ha med jakke "sånn i tilfelle" slik man alltid må her, og jeg vil kunne gå på stranden og bade, slik jeg omtrent aldri kan her. Vi har Norges fineste strender omtent rett utfor døra, ønsker meg en temperatur som gir meg mulighet til å bruke dem! *frostmakk*

Gammel 18-01-13, 10:24   #22
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skulle gjerne hatt 25 grader om vinteren også, jeg.

Og innser at jeg egentlig er lite egnet til å bo i Norge.

Gammel 18-01-13, 10:27   #23
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde også greid meg uten vinter.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 10:36   #24
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Om vinteren, om jeg må ha vinter (skulle gjerne unnvært det, hadde vært greit hvert 5. år eller så ), trives jeg ok med snø, som kommer alt på en gang og blir der og kan brukes, -5 til -10 grader, jevnt, uten vind. Snø på trærne og julekortmotiver. Men ellers, varme på 25-35 grader, litt lavere toleranse i by og innland, men ikke noe stort problem der heller. Elsker for så vidt også lyset om sommeren her nord, så hadde blitt litt ensformig å bo permanent et sted der det er like lange dager som netter, og alltid sommer. Hater å fryse, elsker å kjenne sol, varme og fønvind på kroppen . Er spent på GC i vinterferien, krysser fingre for varmt nok vær og sol en uke .

Gammel 18-01-13, 10:36   #25
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den eneste gangen i året jeg kan strekke meg til å like vinter, er i julen. Da er det koselig med mørketid pga. alle de fine lysene, og det passer bedre med litt kulde og eventuelt snø til jul. Men i min drømmeverden var det 25-30 grader fra januar til desember. Hele desember kunne vært kald og slik som den pleier, og etter nyttår -vips - hett igjen. Åh!

Gammel 18-01-13, 10:38   #26
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kan godt ha vinter, bare våren kommer i februar. Det gjorde den jo mer eller mindre i fjor, det var fine greier!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 10:39   #27
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Mellom 18-22 er perfekt. Og heller varme en kulde, jeg får så innmari vondt overalt når jeg fryser.

Gammel 18-01-13, 10:47   #28
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fuktig varme synes jeg er kjipt, men i tørr og fin varme tåler jeg ganske høye temperaturer.

Jeg er en sånn raring som elsker de skiftende årstidene i Norge. Jeg liker hele pakken liksom, inkl. mørk og bløt november og snø på fjellet i sommerferien. Nå kunne gjerne de siste sommerferiene bydd på litt mer sol, men vi prøver å planlegge aktiviteter som ikke er så godværsavhengige, så vi klarer oss fint etter 6 somre på rad i Norge/Sverige.

Og jeg er glad for at vi ikke har for mye ekstremvær. Været tar få liv i Norge, og den tryggheten setter jeg pris på.

Gammel 18-01-13, 10:50   #29
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg er en sånn raring som elsker de skiftende årstidene i Norge. Jeg liker hele pakken liksom, inkl. mørk og bløt november og snø på fjellet i sommerferien.

Jeg gjør også egentlig det, og er begeistret for alle overgangene. Jeg har bare ikke riktig tålmodighet til å holde ut hele vinteren. Jeg blir halvgal av massive snøfall i mars.

Gammel 18-01-13, 10:54   #30
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Vi kan godt ha vinter, bare våren kommer i februar. Det gjorde den jo mer eller mindre i fjor, det var fine greier!

Har du fått helt hukommelsestap eller? Det snødde jo i slutten av mai eller i begynnelsen av juni!

Gammel 18-01-13, 10:58   #31
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Det er sjelden temperaturen i seg selv som avgjør i hvilken grad jeg trives, men vær, vind og aktivitet. Er det relativt vindstille, oppholdsvær og ikke skyhøy luftfuktighet, så trives jeg godt med aktiviteter som fjelltur, jogging, sykling etc. mellom -10 og +30. Jeg ligger aldri på stranda, mulig jeg hopper uti for et bad, men jeg oppholder meg ikke der utover det å ta en liten pause fra noe annet. Er temperaturen mellom 30 og 40 føler jeg ikke for noen intens aktivitet, mer rusleturer eller sitte i skyggen.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 10:59   #32
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Har du fått helt hukommelsestap eller? Det snødde jo i slutten av mai eller i begynnelsen av juni!

Jojo, jeg sier ikke at hele våren var fin (og i hvert fall ikke at sommeren var det), men våren kom befriende tidlig. Se, nesten ikke en minusgrad etter midten av februar! Da snakker vi!

Gammel 18-01-13, 11:01   #33
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

... samtidig litt nedslående at den varmeste dagen (30 grader hos oss) kom allerede i mai, ja. Men jeg husker også en kort og forholdsvis mild vinter, altså.

Gammel 18-01-13, 11:01   #34
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Varme om dagen er greit nok og da kan jeg tåle en del. Men varme om natten når man skal sove er helt pyton, og da har jeg problemer med å få sove...

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 11:02   #35
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Mars var fantastisk, da.

Gammel 18-01-13, 11:04   #36
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gjør også egentlig det, og er begeistret for alle overgangene. Jeg har bare ikke riktig tålmodighet til å holde ut hele vinteren. Jeg blir halvgal av massive snøfall i mars.

Mens jeg synes noen av de beste skiturene mine har vært i mars. Den aller beste var i juli i Jotunheimen for noen år siden. Da snakker vi sen vår.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Og i juli i Jotunheimen.

Gammel 18-01-13, 11:04   #37
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker at det er årstider og forskjell. Men nettopp derfor er jeg egentlig mest glad i "overgangsårstidene" - vår og høst.

En fin norsk sommer er egentlig helt nok for meg. Fjorårets sommer var riktignok nedtur, med bare ferie i Nord-Europa og mest regn. Vi satt på fjellet med ullklær i fire grader i juli, og det var litt trist.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 11:11   #38
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker sommertemperatur på 25-30 grader og vintertemp på -5 - -10.

Jeg syns årstider er greit så lenge vi har ordentlige årstider. Ordentlig vinter og ordentlig sommer. Vintrene har forsåvidt tatt seg opp de siste årene, men vi får jo aldri ordentlig sommer. Våren sklir bare over i høst og vips så er det vinter igjen.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 11:13   #39
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jojo, jeg sier ikke at hele våren var fin (og i hvert fall ikke at sommeren var det), men våren kom befriende tidlig. Se, nesten ikke en minusgrad etter midten av februar! Da snakker vi!

'kei da. Men det ble liksom ikke noe varmere heller. Skal ikke klage altså, jeg reiste fra kulda og regnet. Den helgen i mars var fantastisk, tenk om det kunne huldt seg sånn!

Gammel 18-01-13, 11:15   #40
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pinsen i fjor var iallefall fantastisk, og den var i slutten av mai tror jeg. Vi var på fjellet og gikk på snøen i fjellstøvler og shorts.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:41.