|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Guardian of the galaxy
|
Poden fryserPoden har nå brukt ulltrøye, ullstilongs og blandingsullsokker. Utenpå har han fleece, og utenpå der bobledress.
|
|
|
#2 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Poden fryserUll er gull. Men jeg jeg blir kaldt av dette når jeg er lege ute også, men nå beveger jeg meg ikke så mye som kidsa da ...
|
|
|
#3 |
|
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Poden fryserJeg ville valgt ull. Vi bruker bare ull på ungene, aldri fleece - men det er fordi jeg ikke syns at fleece varmer idet hele tatt. Forrige mandag da jeg leverte ungene i barnehagen i -26 så hadde minsten fire lag ull.
|
|
|
#4 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Poden fryserBytt til votter i alle fall. Hva slags sko har han? Hjemmestrikket ullgenser i tykt garn kan hjelpe. Samt en god og dekkende lue.
|
|
|
#5 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Poden fryser
Hvis du leker doktor ute, skjønner jeg at du blir litt kald
|
|
|
#6 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Poden fryserRibbeull-klærne som feks NB har, bruker 5 -åringen og hun er aldri kald. God ull-hals og gode votter; de fra Hestra med ull inni brukes nå i -15.
|
|
|
#7 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Poden fryserStrikkeull eller ullfleece. Det er mye varmere enn polyesterfleece, selv om det er forskjell på fleece også. Og jeg vet hva som sies om vintersko og blandingsullsokker, men jeg synes ofte strikkeullsokker rett på føttene er mye lunere. Hvertfall er det ikke kaldere. Men jeg svetter ikke i føttene, det er nok vesentlig.
|
|
|
|
#9 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Poden fryserJeg sverger til mellomlag av ull, men om det egentlig er varmere enn fleece vet jeg ikke. Men ullklær trenger heldigvis ikke komme fra Nøstebarn, mine har stort sett strikkaklær, noe fått, noe arvet, noe kjøpt billig og brukt. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Poden fryserMener Name-it har billigere mellomlagsull, forresten.
|
|
|
#12 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Poden fryser
Ullsåler er lurt. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Poden fryserGoretex er ikke det varmeste. Hovedfordelen med goretex er vanntettheten. Jeg synes f eks. at godt forede skinnsko er varmere. Men de er aldri like vanntette. Begge mine har goretexsko, for vintrene her pleier i større grad være våte. I kuldeperioden nå har minsten hatt Kamik i barnehagen. Eldste er heldigvis aldri kald. Lik faren.
|
|
|
|
#14 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Poden fryserVille hatt 2 lag ull, og en fleecejakke/fleecedress over, så ytterdress ( om dressen er stor nok, det må ikke bli for tettpakket.) Vanlige tykke, gjerne litt grove hjemmestrikkede raggsokker i ull, - rett på føttene, ikke noe annet lag innerst. (Noen hevder at man ikke skal bruke ren ull i gtx sko? men etter min erfaring varmer tykke grove ullsokker rett på huden aller best iallefall når det er iskaldt!). Og tovede ullvotter.
|
|
|
|
#15 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Poden fryserUllfleece fra Nøstebarn som mellomlag, om de finnes i stor nok størrelse. Det er fantastisk, rett og slett. Jeg tror heller ikke vanlig fleece holder i kulden som har vært nå. Flere lag ull gir bedre varme.
|
|
|
#16 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Poden fryserPompen har tre lag-to-ull dresser. Ikke spesielt dyre da de er kjøpt på salg.
|
|
|
#17 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Poden fryserJa, nå babler jeg her, men jeg kom på at barnehageungene mine har hatt to lag mellom-ull de siste ukene. Altså ullundertøy, strikkagenser og -bukse og ullfleecedress, og så vinterdress (vinterdressene er fra Ticket, Reima og Reflex) og jeg har inntrykk av at de er like varme.). De har holdt varmen godt, sier barnehagen. (At jeg eier nok ullklær til å holde Shetlands sauenæring i live alene er en annen sak. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Poden fryserVi har også ull og ull og ull og ull - ok, litt overdrevet. Ulllongs, ullbukse, vinterbukse. blandingsull i sokker. Ulllue med vindstopper i ørene og ullbuff..
|
|
|
#19 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Poden fryserMinsten har også hatt tre lag ull under ytterdressen nå. Ullbody/longs, tynn ulldress/ulltrøye/bukse og ullfleecedress (Nøstebarn).
|
|
|
|
#20 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2009
![]() |
Sv: Poden fryserMin eldste ble veldig kald ute, tidligere i høst. Han hadde to lag ull, bobledress, hals, lue, votter, ullsokker og Viking goretex. Han har hatt samme typen vikingsko flere år og vi har vært veldig fornøyde med dem. Jeg prøvde først med ekstra ullsåler i skoene siden de var litt for store uten at det hjalp. Men når jeg fant frem Sorelskoene fra i fjor sluttet han å fryse.
|
![]() |
|
|