Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva skal jeg bake til jobblunsj?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-13, 23:39   #1
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Spørsmål

Hva skal jeg bake til jobblunsj?

Jeg har fått ansvar for fredagens "ukeslutt" og det vil si noe søtt etter maten. Slipper ikke unna med grove horn eller skinkesnurrer med denne dagengjengen gitt.
Hva i alle dager skal jeg bake som monner nok til 15 kakeglade damer ? Og som kan tåle å lages kvelden før. Det er neste fredag, så jeg har tid til å planlegge litt

Sist redigert av Susse : 25-01-13 kl 00:28.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 23:48   #2
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal jeg bake til jobblunsj ?

Denne er knallgod hvis du liker søte kaker, og enkel å lage.
(Men den tar kanskje for lang tid å steke hvis du skal lage den i kveld?) Evt. lage en pavlova og ta på krem/frukt/bær rett før servering i morgen.

Marengskake med rice krispie
4 eggehviter
2.5 dl sukker
(stivpiskes)
3 dl rice krispie blandes i

Stekes i bakepapirkledt langpanne på 125 grader i 65-75 minutt

4 eggeplommer
1 dl sukker
1 dl fløte
(kok på svak varme til det tykner)
125 g meierismør røres inn litt og litt
2 ss vaniljesukker blandes i

Del bunnen i 2 og ha fyllet i midten. Man kan evt. pynte med krem og bær oppå - eller smelte litt kokesjokolade og pynte med tynne striper.
Når du skal lage til så mange ville jeg lagd dobbel porsjon.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 23:54   #3
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal jeg bake til jobblunsj?

Snickerskake!

Gammel 25-01-13, 10:21   #4
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Takk for tips damer ! Snickerskake har jeg ikke laget siden jeg var 20 Den er jo skummelt god og kan dobles.
Det aller kjipeste er at jeg ikke får, hehe.

Gammel 25-01-13, 13:25   #5
Sissel
Bør lage seg en tittel selv

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mirasol, her.

Snickerskake!

Er dette nok til å dekke en stor langpanne, eller bør man doble da?

Gammel 25-01-13, 13:32   #6
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Brownieskake blir aldri feil. Denne oppskriften her er super enkel og super god og kaka blir bare bedre om den blir laget kvelden før og kan bare stå i romtemperatur hele tiden. Lages i vanlig langpanne med bakepapir i. Jeg må steke min akkurat 30 minutter for at den skal bli passe. 25 minutter blir for lite har jeg erfart, men det er litt forkskjell på ovner.

500 g margarin
12 ss bake kakao
8 egg
10 dl sukker
5 dl mel
1 1/2 ts vaniljesukker

Smelt margarin og ha i kakao
Pisk egg og sukker til lett eggedosis (ca. 5 minutter pisking)
Ha så i margarin/kakaoblandingen og mel/vaniljesukker og rør.

Stekes på 175 grader i 25 – 30 min

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 14:58   #7
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Suksessterte er også skikkelig godt og kan lages som langpannekake.
Mange oppskrifter på Detsøteliv.
Er du på lavkarbo så kan du vel spise den også..

Gammel 26-01-13, 14:48   #8
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Brownieskaka di bør en kanskje ha is til Elisabet ?

Suksessterte er vel temmelig langt fra lavkarbo, men hjelper uansett ikke, for jeg teller kalorier.

Gammel 26-01-13, 14:55   #9
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

http://trinesmatblogg.no/2011/11/10/...koladesnurrer/

Sjokoladesnurrer!

Gammel 26-01-13, 14:56   #10
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det er sjokoladeknuter jeg mener: http://trinesmatblogg.no/2010/10/13/...okoladeknuter/

Gammel 26-01-13, 15:45   #11
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om du teller kalorier og har lys til å smake litt selv også, kan du kanskje bake kokosbollekake - det tror jeg er en kalorivennlig variant av kake.

http://www.tv2.no/gmn/wenche/oppskri...e-2327959.html

Gammel 26-01-13, 22:14   #12
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sissel, her.

Er dette nok til å dekke en stor langpanne, eller bør man doble da?

Jeg lager den i langpanne. Da blir den akkurat passe, ganske flat, men fine biter!

Gammel 26-01-13, 23:47   #13
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Brownieskaka di bør en kanskje ha is til Elisabet ?

Suksessterte er vel temmelig langt fra lavkarbo, men hjelper uansett ikke, for jeg teller kalorier.

Nei den er saftig og god og trengs ikke is til. Jeg bruker den mest uten is til egentlig.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 16:32   #14
elli
Pauset

Medlem siden: Aug 2011
elli er litt kulelli er litt kul
Standard

Gulrotkake

elli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 21:53   #15
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Satser på en snickerskake og en brownieskake. Så blir det nok til kveldsvaktene også

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:39.