Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Er det vanlig at professorer promper i offentlige tilstelninger?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-01-13, 09:20   #1
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det vanlig at professorer promper i offentlige tilstelninger?

Nei. Dette er ikke tulletråden.

Både Helene Uri og Siri Hustvedt skriver om professorer som promper i kollega-middager (jeg husker ikke hva anledningene var, men det var noe med middagsspising). Er det noe som ofte skjer i virkeligheten eller har Uri og Siri funnet på den samme historien?

IT-folket, som er den yrkesgruppen jeg kjenner best, blir gjerne veldig fulle, men jeg har aldri hørt noen prompe.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 09:25   #2
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det vanlig at professorer promper i offentlige tilstelninger?

Ja, der ble jeg lurt!

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 09:25   #3
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hørte aldri professorene som jeg jobbet sammen med/studerte hos prompe.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 09:26   #4
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Men gamle mennesker som har mistet hørselen. :angst:

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 09:26   #5
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Re: Er det vanlig at professorer promper i offentlige tilstelninger?

Frekke elever promper i timene, det er det jeg vet om promping - sånn utover den jeg selv presterer i kjellerstua om kvelden. Det lukter ikke promp på arbeidsrommet vårt, så jeg tror lærerne klarer å holde seg.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 09:29   #6
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Men gamle mennesker som har mistet hørselen. :angst:

Oldemor pleide å fise mens hun hostet sånn skikkelig tilgjort. Da var hun ganske dement i tillegg til tunghørt. Stakkar.

Gammel 25-01-13, 09:32   #7
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Der gikk jeg fem på. Jeg går ikke fem på i tulletråden, derimot.

Jeg tror ikke jeg kjenner et oppegående, normalt intelligent, menneske som promper i offentlighet.

Nå er kanskje professorer litt mer enn normalt intelligente, så mulig andre regler for bluferdighet gjelder for dem?

Gammel 25-01-13, 09:33   #8
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Nå er kanskje professorer litt mer enn normalt intelligente, så mulig andre regler for bluferdighet gjelder for dem?

Ja, det var min konklusjon også. Da jeg satt og tenkte på dette i bilen på vei til jobb i morges.

Gammel 25-01-13, 09:35   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke at en professortittel sikrer at du kan vanlig folkeskikk.

Gammel 25-01-13, 09:38   #10
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg tenker meg om, så var farmoren til min mann en smule mer enn normalt intelligent. Hun var genierklært... Og beviset på at grensa mellom genialitet og galskap er farlig tynn.

Min manns farmor gjorde i grunn som det passet henne, når som helst og hvor som helst. Hun var høyst interessant, på godt og vondt.

Hun var dog ikke professor, selv om hun på jevnlig basis korresponderte med opptil flere av arten. mulig derfor jeg tror aldri jeg hørte henne prumpe.

Gammel 25-01-13, 09:41   #11
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Det er jo egentlig bare å lese Doktor Proktor, så ser man jo at professorer har en han til promping. Noen lager til og med pulver for den slags.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 11:00   #12
tjolahopp
Erfaren

Medlem siden: Nov 2011
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er nok de mest prompinente professorene som tillater seg dette. Kjenner ingen.

Hvor har du lest om dem? Har de skrevet om det i hver sin bok?

Ellers er jeg imponert over Darth som kun driver med den slags i kjellestua om kvelden. Jeg tar meg av og til en luftetur på jobb, og fiser en runde rundt kvartalet.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 11:02   #13
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av tjolahopp, her.

Hvor har du lest om dem? Har de skrevet om det i hver sin bok?

.

Ja! Det er jo derfor jeg lurer. Hvordan har begge to kommet på en historie med en professor som promper under middagen hvis det ikke er noe de har opplevd selv? Det må jo nesten være ganske vanlig.

Gammel 25-01-13, 11:02   #14
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Ja! Det er jo derfor jeg lurer. Hvordan har begge to kommet på en historie med en professor som promper under middagen hvis det ikke er noe de har opplevd selv? Det må jo nesten være ganske vanlig.

Kanskje de var i den samme middagen?

Gammel 25-01-13, 11:04   #15
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Kanskje de var i den samme middagen?

Det er i grunnen ikke så veldig sannsynlig.

Gammel 25-01-13, 11:05   #16
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Det er i grunnen ikke så veldig sannsynlig.

Da har de sikkert en felles venninne som opplevde dette en gang og fortalte dem det, ut fra tankegangen "du er jo forfatter og har kanskje lyst til å høre en sjokkerende historie du kan bruke i en roman en gang?".

Nå blir det jo etter hvert spennende å se om resten av venninnene (og vennene) hennes også skal skrive bok.

Gammel 25-01-13, 11:08   #17
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen av de professorene jeg omgås, har det for vane.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 11:13   #18
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helene Uri skriver jo fra et miljø jeg kjenner godt, og jeg har ennå ikke opplevd det. Bare jug og fanteri.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 11:14   #19
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Helene Uri skriver jo fra et miljø jeg kjenner godt, og jeg har ennå ikke opplevd det. Bare jug og fanteri.

Ehhh. Jeg tror kanskje du er *litt* innhabil.

Gammel 25-01-13, 11:22   #20
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er toffen en prompende professor!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:20.