Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

[En slags spinoff] Den flateste skiløypa i Trondheimsområdet?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-02-13, 22:02   #1
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

[En slags spinoff] Den flateste skiløypa i Trondheimsområdet?

Hva er de flateste skiløypene i Trondheimsområdet, egentlig?

Jeg har gått innover fra Sveberg, der er det ganske lite bakker en god stund, men der er det ikke lysløype, og jeg går helst på ski om kvelden.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-13, 22:10   #2
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [En slags spinoff] Den flateste skiløypa i Trondheimsområdet?

Den flateste lysløypa jeg kommer på må være på Skogly/Ringvål. Den er 3 km. Gikk mye der da jeg var barn, men litt feil retning for deg kanskje?

Gammel 02-02-13, 22:11   #3
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Så veldig flatt er det ikke, men 5 km-løypa (lysløype) i Bratsberg har ganske snille bakker. Dessuten er det ikke så mye folk der.

Gammel 02-02-13, 22:15   #4
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Ja, Bratsberg er jo ikke så dumt.

Og så er det ei løype som går opp fra Jonsvatnet et sted (ja, jeg vet det er en ganske upresis angivelse, men jeg husker ikke hva det heter der), ganske midt mellom Solbakken og Bratsberg, som også er ganske slak.

Gammel 02-02-13, 22:26   #5
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Og så er det ei løype som går opp fra Jonsvatnet et sted (ja, jeg vet det er en ganske upresis angivelse, men jeg husker ikke hva det heter der), ganske midt mellom Solbakken og Bratsberg, som også er ganske slak.

Der tror jeg at vi ogå har vært en gang for lenge siden. Kanskje ikke lysløype?

Det er ikke så verst å gå lysløypa mellom Granåsen og Nilsbyen heller. Rundt stadion i Nilsbyen kan man gå flere korte sløyfer som er ganske flate om jeg ikke husker feil. Der er det i alle fall såpass med folk at det føles greit å gå alene på kveldstid. Jeg er litt (veldig...) pinglete på tur alene når det er mørkt.

Gammel 02-02-13, 22:28   #6
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Der tror jeg at vi ogå har vært en gang for lenge siden. Kanskje ikke lysløype?

Det er ikke så verst å gå lysløypa mellom Granåsen og Nilsbyen heller. Rundt stadion i Nilsbyen kan man gå flere korte sløyfer som er ganske flate om jeg ikke husker feil. Der er det i alle fall såpass med folk at det føles greit å gå alene på kveldstid. Jeg er litt (veldig...) pinglete på tur alene når det er mørkt.

Jeg er også pinglete i marka når det er mørkt, men ikke på ski, av ei eller anna irrasjonell, ulogisk grunn.

Granåsen står på programmet på tirsdag, men det er mye folk der da.

Gammel 02-02-13, 23:13   #7
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er kjempemorsomt at den flateste løypen i Trondheim er på Bratsberg.

Gammel 02-02-13, 23:16   #8
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Ja, Bratsberg er jo ikke så dumt.

Y
Er det fra Saksvikvollen du mener? Der er det kjempefint og relativt flatt terreng. Derfra kan man f.eks gå til Gjenvollhytta i Klæbu.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-13, 23:18   #9
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dette har jeg lurt på og. der er noe flatt og fint i Klæbu, men husker ikke hva det heter der.

Gammel 02-02-13, 23:19   #10
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adele, her.

Y
Er det fra Saksvikvollen du mener? Der er det kjempefint og relativt flatt terreng. Derfra kan man f.eks gå til Gjenvollhytta i Klæbu.

Ja det var det det het. Vi har tatt ei runde fra den hytta.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:19.