|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
SkostørrelserJeg sitter og leser skotabeller på nett. Minstemann sin fot er 16 cm og han klaget på vinterskoene sine for et par uker siden så jeg kjøpte nye str 29. Han hadde faktisk 26. Skiskoene fra Frost str 27 var nesten umulig å få på bena. De nye skoene passer fint, han synes de kanskje er litt trange om jeg strammer borrelåsen mye, men har ikke mer enn et par cm foran iallefall. I barnehagen bruker de hjemmestrikkete ullsokker uansett hva slags sokker han har på, så han må ha litt plass. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SkostørrelserHer i huset har vi bred fot, og har opplevd at mange sko er for små selv om de egentlig ikke burde vært det. De er altså mer en lang nok, men likevel er lilletåa i klem eller det er kjempetrangt over vristen. Spesielt når man skal ha tjukke sokker. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: SkostørrelserForskjellige skomerker kan variere med opptil to størrelser. Og noen sko er smale og oppleves trange, mens andre er vide og oppleves romslige. Dermed må man nesten bare prøve seg frem. Eldste har sko i str 29-31, yngste har 22-24. Alt etter merke, type, årstid.
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SkostørrelserHar har eldste både 34, 35 og 36 i sko.
|
|
|
#5 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: SkostørrelserJeg måler sålen. Og Frost skiskoene er virkelig trange, vet ikke om de er korte, men vanskelig å få på.
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: SkostørrelserJeg har hørt at frost skiskoene er små i str, ja. Min måtte ha 28 i de mens han bruker 27 i andre sko.
|
|
|
#7 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: SkostørrelserKjøper kun sko med uttagbar måle-såle, og måler både før kjøp og innimellom ellers.
|
|
|
#8 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
Sv: SkostørrelserMine barn har bred fot og har alltid hatt sko som er noen størrelser for store på lengden, for at de skal være passelige på bredden.
|
|
|
#9 |
|
maler
|
Sv: SkostørrelserSko varierer i størrelse. Og så varierer de i bredde. Og i avstand opp til vristen. Det hjelper å kjenne skomodellen og måle sålen, men det er nesten slik at man må prøve.
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SkostørrelserJeg syns skisko er små i størrelsen. Min femåring har str 31 i Viking Goretex, og en størrelse mindre i Viking Thermo. Skiskoene har han i str 31, og de er ikke større enn de må være. Når jeg kjøper sko, tar jeg alltid ut sålen og lar gutten stå på sålen. Da måler jeg en tommelbredde for å vokse i. |
|
|
|
![]() |
|
|