Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Åpner man skap og skuffer på visning?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-02-13, 14:18   #21
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Åpner man skap og skuffer på visning?

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg ville aldri åpnet skapene, men har heller aldri tenkt at skapplass er avgjørende for hvor jeg skal bo. Det er kanskje sånt som er viktig for folk?

For oss som kom fra en skyvedørsgarderobe fordelt på fire mennesker, så var det interessant når det var en del skap der vi var på visning, ja. Vi var ute etter nettopp det - god lagringsplass. Greit å slippe å bruke masse penger på det et nytt sted hvis alt er i orden allerede.

Gammel 07-02-13, 14:21   #22
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hobbes, her.

For oss som kom fra en skyvedørsgarderobe fordelt på fire mennesker, så var det interessant når det var en del skap der vi var på visning, ja. Vi var ute etter nettopp det - god lagringsplass. Greit å slippe å bruke masse penger på det et nytt sted hvis alt er i orden allerede.

Ja, jeg skjønner det. De gangene jeg har kjøpt bosted så har ikke interiøret vært avgjørende i det hele tatt. Sikkert derfor det ikke falt meg inn å sjekke inni skapene.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 14:27   #23
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når man skal bo i små byleiligheter er oppbevaringsplass veldig viktig. Jeg ser ikke på det som interiør, egentlig.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 15:25   #24
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Etter å ha hatt visninger nå nylig så, ja, det åpnes skap, boder og kryploft. Det sjekkes også vann i dusjen, og det er ikke behov for å henge opp ting eller sette dører på plass igjen slik at det ser pent ut til nestemann kommer.

Selv syntes jeg det var ekkelt bare å åpne døra under vasken for å sjekke røropplegget der da jeg var på visning.....

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 15:44   #25
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg syns det er helt normalt å sjekke inni skap som er en del av den faste innredningen, for eksempel for å se på løsningene eller se hvor god stand kjøkkenskap og skuffer er i.

Samme gjør jeg. I tillegg skap under vasker, veldig viktig å sjekke.

Gammel 07-02-13, 16:13   #26
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjekke rør? Er jo bare å lese tilstandsrapporten. Jeg synes det er utrolig uhøflig å snike i andres skap, også på visning. Skjønner ikke hva dere tror dere får se der inne somikke er nevnt i tilstandsrapporten og også hva dere tror dere får se inni et kjøkkenskap som evt. vil stoppe dere å kjøpe.

Gammel 07-02-13, 16:13   #27
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg åpner dører og skuffer på visning - for å sjekke rør, evt skader, hvor mye plass det er, innredning, at det lar seg åpne greit etc. Åpner selvsagt ikke kommoder eller lignende som ikke følger med, men det jeg vurderer å kjøpe, det sjekker jeg.

Ang rydding, så gir overfylte skap inntrykk av for lite lagringsplass, så en viss rydding bør til. I boden bør det være mulig å se konturene av vegger, gulv og fast innredning.

Gammel 07-02-13, 16:40   #28
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arran, her.

Jeg åpner dører og skuffer på visning - for å sjekke rør, evt skader, hvor mye plass det er, innredning, at det lar seg åpne greit etc. Åpner selvsagt ikke kommoder eller lignende som ikke følger med, men det jeg vurderer å kjøpe, det sjekker jeg.

Ang rydding, så gir overfylte skap inntrykk av for lite lagringsplass, så en viss rydding bør til. I boden bør det være mulig å se konturene av vegger, gulv og fast innredning.

Enig.

Gammel 07-02-13, 16:44   #29
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Jeg kikker i skapet under vasken for å se etter fukt/åpenbare vannskader. Kanskje også i boden, for å se hvor stor den er. Ellers ville det ikke ramlet meg inn i halvsøvne å kikke inn i folks private skap.

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 16:51   #30
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg gikk på ungdomsskolen var vi på leit etter etter et nytt sted å bo. Husker vi var et sted der vi tilfeldigvis åpnet et skap, og da datt det ut babymus. Vi flyttet ikke dit.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 17:21   #31
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pakke pappesker og få kjørt bort store ting slike at man får en luftig om romslig følelse i skap og boder tror jeg kan være lurt ja. ikke ribbet, men at det fremstår med lure innredningsmåter og få folk til å de gode løsninger er aldri negativt når man skal selge.

Gammel 07-02-13, 18:03   #32
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg ville aldri åpnet skapene, men har heller aldri tenkt at skapplass er avgjørende for hvor jeg skal bo. Det er kanskje sånt som er viktig for folk?

Jeg er som deg. Jeg ser jo skapene, og mengden. Har aldri hatt behov for å se inni...

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 20:39   #33
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Sjekke rør? Er jo bare å lese tilstandsrapporten. Jeg synes det er utrolig uhøflig å snike i andres skap, også på visning. Skjønner ikke hva dere tror dere får se der inne somikke er nevnt i tilstandsrapporten og også hva dere tror dere får se inni et kjøkkenskap som evt. vil stoppe dere å kjøpe.

Skap jeg skal kjøpe som en del av huset vil jeg vite hvordan er. Tilstandsrapporten forteller meg at kjøkkenet er i forventet stand etter alder. Den forteller meg ikke om det er kobber- eller plastrør, om det er plass til kildesorteringssystem, hvilke løsninger som er inni skapene etc. Uhøflig eller ikke, det vil jeg vite før jeg kjøper. Det er ikke nødvendigvis utslagsgivende, men jeg bruker å gjøre et overslag over hvor mye det vil koste å sette huset i en sånn stand jeg ønsker å ha det i, og da er det klart at skapene spiller inn. Må jeg bytte ut 6 store garderobeskap vil det jo bli noen tusenlapper det også.

Gammel 07-02-13, 20:48   #34
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er veldig greit å se med egen øyne hva slags rør det er, at det ikke er vått rundt vannlåsen osv. Det samme med sikringsskap - de pleide jeg å åpne på visning. At skap, vinduer og dører er greie å åpne, at det er godt trykk i krana/dusjen. Slike ting ville kanskje ikke være avgjørende for om jeg kjøpte, men det ville ha innvirkning på hvilken pris jeg ville gitt.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 21:30   #35
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klart jeg sjekker - og tenker mitt. En inngrodd stekeovn sier sitt. Overfylte skap med ting/klær stappet i krøll sier sitt. Sjuskete interiør henger oftere sammen med mangelfullt vedlikehold og lettvinte løsninger enn orden og tellekanter. Ren sannsynlighetsberegnoobg, litt fundamentert i fordommer sikkert, men dog.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 21:54   #36
Molo
lakenskrekk

Molo sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Klart jeg sjekker - og tenker mitt. En inngrodd stekeovn sier sitt. Overfylte skap med ting/klær stappet i krøll sier sitt. Sjuskete interiør henger oftere sammen med mangelfullt vedlikehold og lettvinte løsninger enn orden og tellekanter. Ren sannsynlighetsberegnoobg, litt fundamentert i fordommer sikkert, men dog.

Hadde stekeovnen, som er såpass oppe i dagen som den er, vært inngrodd under en visning hadde jeg betakket meg for å sjekke klesskap ol. Virkelig. :grøss:

Argumentet med at overfylte skap og skuffer sier mye om plassmangel, kjøper jeg glatt, og ser at vi har en jobb å gjøre i forhold til å få ryddet klesskapene våre før visning.
Hvorvidt folk krøller sammen klærne sine i stedet for å henge dem på hengere, vil neppe være utslagsgivende for om jeg byr på en bolig som ellers er på stell.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 22:41   #37
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Tilstandsrapport har ikke boliger i vårt område, tror jeg - her er kun takst vanlig. Ei heller kan jeg "boligspråk" og må se ting med egne øyne. Hvis noen tilbyr meg å kjøpe en bolig, så må jeg jo få kikke på det jeg skal kjøpe. Jeg kjøper ikke ting usett, for oss er oppbevaringsplass viktig. Jeg sniker ikke. Jeg gjør det helt åpenlyst, fordi jeg er en interessert kjøper. Og vi ønsker som regel å gjøre minst mulig selv etter flytting. Klart vi da vil at ting skal se ok ut, uten at det betyr at jeg åpner alle skap på soverommet.

Gammel 08-02-13, 13:11   #38
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Det er mye som ikke nødvendigvis kommer med i en takst. Rar lukt, generelt upraktiske løsninger. Syns ofte det er lettere å danne seg et bilde ved å se framfor å lese en rapport.

Noen ganger også mer alvorlige ting, jeg må bare avspore litt. Jeg har vært nedi krypkjeller der takstmannen ikke hadde vært, på visning mens vi ventet vårt første barn. Mannen lånte spade og vi gravde fram inngangen til krypkjelleren, der inne ventet både vannpytter, mugg og kjelleredderkopper, så det ble ikke noe kjøp på oss.

Det er ikke uvanlig at takstfolk ikke går helt inn og opp på loft, eller ikke ser skikkelig på en krypkjeller. Det er ubehagelig og kjipt, og jeg tror mange bare tar en kikk inn i full fart. Som kjøper er du ansvarlig for å inspisere hele boligen, det er viktig å huske på.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 13:14   #39
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Jeg åpner de fleste skap som skal bli i leiligheten/huset, men ser ikke på rotet inni.

Gammel 08-02-13, 14:44   #40
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Min svigerfar er takstmann, og jeg skal love deg at han når han har vært med oss på visning ikke nøyer seg med å sjekke takstrapporten. Han sjekker mye mer enn vi ville gjort om vi gikk alene. Og det har jeg vært glad for, for han har oppdaget ting som vi ikke så.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:48.