|
|||||||
| Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Snikende tiger
|
Sv: Åpner man skap og skuffer på visning?
For oss som kom fra en skyvedørsgarderobe fordelt på fire mennesker, så var det interessant når det var en del skap der vi var på visning, ja. Vi var ute etter nettopp det - god lagringsplass. Greit å slippe å bruke masse penger på det et nytt sted hvis alt er i orden allerede.
|
|
|
#22 |
|
Borte
|
Ja, jeg skjønner det. De gangene jeg har kjøpt bosted så har ikke interiøret vært avgjørende i det hele tatt. Sikkert derfor det ikke falt meg inn å sjekke inni skapene.
|
|
|
#24 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Åpner man skap og skuffer på visning?Etter å ha hatt visninger nå nylig så, ja, det åpnes skap, boder og kryploft. Det sjekkes også vann i dusjen, og det er ikke behov for å henge opp ting eller sette dører på plass igjen slik at det ser pent ut til nestemann kommer. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samme gjør jeg. I tillegg skap under vasker, veldig viktig å sjekke.
|
|
|
#26 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Åpner man skap og skuffer på visning?Sjekke rør? Er jo bare å lese tilstandsrapporten. Jeg synes det er utrolig uhøflig å snike i andres skap, også på visning. Skjønner ikke hva dere tror dere får se der inne somikke er nevnt i tilstandsrapporten og også hva dere tror dere får se inni et kjøkkenskap som evt. vil stoppe dere å kjøpe.
|
|
|
#27 |
|
Under cover
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Åpner man skap og skuffer på visning?Jeg åpner dører og skuffer på visning - for å sjekke rør, evt skader, hvor mye plass det er, innredning, at det lar seg åpne greit etc. Åpner selvsagt ikke kommoder eller lignende som ikke følger med, men det jeg vurderer å kjøpe, det sjekker jeg.
|
|
|
|
#28 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
|
|
|
#29 |
|
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Åpner man skap og skuffer på visning?Jeg kikker i skapet under vasken for å se etter fukt/åpenbare vannskader. Kanskje også i boden, for å se hvor stor den er. Ellers ville det ikke ramlet meg inn i halvsøvne å kikke inn i folks private skap.
|
|
|
#30 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Åpner man skap og skuffer på visning?Når jeg gikk på ungdomsskolen var vi på leit etter etter et nytt sted å bo. Husker vi var et sted der vi tilfeldigvis åpnet et skap, og da datt det ut babymus. Vi flyttet ikke dit. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Åpner man skap og skuffer på visning?Pakke pappesker og få kjørt bort store ting slike at man får en luftig om romslig følelse i skap og boder tror jeg kan være lurt ja. ikke ribbet, men at det fremstår med lure innredningsmåter og få folk til å de gode løsninger er aldri negativt når man skal selge.
|
|
|
#32 |
|
Erfaren nok
|
Jeg er som deg. Jeg ser jo skapene, og mengden. Har aldri hatt behov for å se inni...
|
|
|
#33 |
|
maler
|
Skap jeg skal kjøpe som en del av huset vil jeg vite hvordan er. Tilstandsrapporten forteller meg at kjøkkenet er i forventet stand etter alder. Den forteller meg ikke om det er kobber- eller plastrør, om det er plass til kildesorteringssystem, hvilke løsninger som er inni skapene etc. Uhøflig eller ikke, det vil jeg vite før jeg kjøper. Det er ikke nødvendigvis utslagsgivende, men jeg bruker å gjøre et overslag over hvor mye det vil koste å sette huset i en sånn stand jeg ønsker å ha det i, og da er det klart at skapene spiller inn. Må jeg bytte ut 6 store garderobeskap vil det jo bli noen tusenlapper det også.
|
|
|
#34 |
|
Dragedytteren
|
Det er veldig greit å se med egen øyne hva slags rør det er, at det ikke er vått rundt vannlåsen osv. Det samme med sikringsskap - de pleide jeg å åpne på visning. At skap, vinduer og dører er greie å åpne, at det er godt trykk i krana/dusjen. Slike ting ville kanskje ikke være avgjørende for om jeg kjøpte, men det ville ha innvirkning på hvilken pris jeg ville gitt.
|
|
|
#35 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Åpner man skap og skuffer på visning?Klart jeg sjekker - og tenker mitt. En inngrodd stekeovn sier sitt. Overfylte skap med ting/klær stappet i krøll sier sitt. Sjuskete interiør henger oftere sammen med mangelfullt vedlikehold og lettvinte løsninger enn orden og tellekanter. Ren sannsynlighetsberegnoobg, litt fundamentert i fordommer sikkert, men dog.
|
|
|
|
#36 |
|
lakenskrekk
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hadde stekeovnen, som er såpass oppe i dagen som den er, vært inngrodd under en visning hadde jeg betakket meg for å sjekke klesskap ol. Virkelig. :grøss: |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Tilstandsrapport har ikke boliger i vårt område, tror jeg - her er kun takst vanlig. Ei heller kan jeg "boligspråk" og må se ting med egne øyne. Hvis noen tilbyr meg å kjøpe en bolig, så må jeg jo få kikke på det jeg skal kjøpe. Jeg kjøper ikke ting usett, for oss er oppbevaringsplass viktig. Jeg sniker ikke. Jeg gjør det helt åpenlyst, fordi jeg er en interessert kjøper. Og vi ønsker som regel å gjøre minst mulig selv etter flytting. Klart vi da vil at ting skal se ok ut, uten at det betyr at jeg åpner alle skap på soverommet.
|
|
|
#38 |
|
Kjernesnill
|
Det er mye som ikke nødvendigvis kommer med i en takst. Rar lukt, generelt upraktiske løsninger. Syns ofte det er lettere å danne seg et bilde ved å se framfor å lese en rapport.
|
|
|
#39 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Åpner man skap og skuffer på visning?Jeg åpner de fleste skap som skal bli i leiligheten/huset, men ser ikke på rotet inni.
|
|
|
#40 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Min svigerfar er takstmann, og jeg skal love deg at han når han har vært med oss på visning ikke nøyer seg med å sjekke takstrapporten. Han sjekker mye mer enn vi ville gjort om vi gikk alene. Og det har jeg vært glad for, for han har oppdaget ting som vi ikke så.
|
![]() |
|
|