|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemHvor ser dere bilde av Ylvis-broren sitt soverom? :intrisert: |
|
|
|
|
|
#42 |
|
villende
|
Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemJeg har en mann med Meninger om interiør og han hadde aldri godtatt en shabby chic stil (og det hadde virkelig ikke passet til ham heller). Nå liker ikke jeg masse nips og stash jeg heller, så det er helt uproblematisk. Det som derimot kan ta litt tid og krefter er å bli enig i de tilfellene der vi faktisk er uenige om interiøret. I begynnelsen av forholdet trodde nemlig mannen at det var jeg som bestemte, men Pepper kan skrive under på at han har ganske sterke meninger om hva han vil ha og ikke vil ha (hun og Peppermannen var med da vi skulle kjøpe sofa og vi har ledd mye av at jeg såkalt skulle få velge sofa - hva som helst var greit bare det var den sofaen i den fargen. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemShabby chic gjør vondt. Uten at vi er/har mann noen av oss.
|
|
|
#44 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemVårt hjem er vel mest innredet med tanke på komfort og funksjon. Ingenting matcher egentlig. Brun überbehagelig utslitt sofa, et gammelt arvet lakkert eikestuebord med morsomme utskjæringer, billigste sort spisestue fra jysk, hvite bokskap, sort TV bord. Store høyttalere, akvarium, stort keyboard og PC-krok har vi også. Blondebloggere ville ikke ha syntes det var noe fint hos oss, men vi trives, selv om vi ikke eier mye typisk nips. Har fått kommentarer på at vi har det alt for ryddig hjemme til å være en småbarnsfamilie, og at vi derfor er unormale
|
|
|
|
#45 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemHverken mannen eller jeg er veldig interessert i interiør. Alle som har vært hjemme hos oss har nok sett det. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Snikende tiger
|
Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemJeg er sånn litt over halvveis interessert i interiør. Jeg har ingen fast stil, men jeg liker at det matcher og ser pent ut. Jeg liker nips, jeg liker å gå i butikker og kikke, og kjøper det jeg synes er pent og tror vil passe. Når vi har råd til det. En kvasihobby, kan man kanskje kalle det. MEn jeg gidder ikke bruke tid på interiørblogger og blader og sånt. I tillegg har jeg en mann som virkelig, virkelig ikke kunne brydd seg mindre. Sånn helt seriøst. Når vi har kjøpt litt større møbler og sånt vil han gjerne være med å bestemme. Men han er veldig glad når jeg har forslag han kan velge mellom. Han er en pest og en plage å ha med i butikker når han ikke har noe håndfast å vurdere, men bare har frie tøyler til å se på alt. "Jeg vet ikke, jeg... Kan ikke du bare finne noe, så skal jeg si om jeg synes det er fint eller ikke?"
|
|
|
#48 |
|
Off the map.
|
Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemJeg vet ikke om jeg tør linke, Rine. Her er bloggen til kona til en av Ylvis: http://www.froekenjaeger.blogspot.com/
|
|
|
#49 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemNå ser vi nok snart Frøken Jæger her. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Erfaren nok
|
Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemMen det er jo ikke sikkert de mannfolka bryr seg?
|
|
|
#51 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemJeg kjenner flere som har slike gjennomførte hjem, og det hender at jeg tenker at her er det ikke "plass" til mann(eller barn), men det virker som om de trives i hjemmene sine, og da skal ikke jeg være den som trekker opp til en eventuell diskusjon.
|
|
|
#52 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemJeg synes dere er bittelitt fordumsfulle her nå, folkens.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Glamorøs
|
Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjem
Jeg tror faktisk de fleste skjønner at det er ryddet før bildene er tatt.
|
|
|
#54 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemDet som overrasker meg mest med mange av interiørbloggene er at interiøret ofte ikke matcher eksteriøret. Mange bor med shabby chic inne og 60-tallsrekkehus ute. DET skjønner ikke jeg. Hadde jeg bodd i en sveitservilla hadde jeg hatt en ganske annen stil inne enn det vi har nå. Hadde jeg bodd i en funkisvilla hadde det vært annerledes også. Vi bor i et 60-tallshus som er veldig enkelt utvendig og med rene vindusflater. Kunne ikke falt meg inn å gå helt chic innvendig.
|
|
|
#55 |
|
navnet sjemmer ingen
Det skal du ikke være for sikker på. Du vil ikke tro hvor mange som tror at det alltid er like ryddig hjemme hos meg som på bildene i bloggen. Det er en av kommentarene jeg får oftest. Om hvordan jeg kan ha det så ryddig med barn i huset. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
navnet sjemmer ingen
Veldig enig. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Personlig pessimist
|
|
|
|
|
#58 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemJeg er lite opptatt av interiør, selv om jeg prøver å ha det noenlunde ok. Sambo er enda mindre engasjert, bortsett fra at han er lite interessert i å bruke penger på slikt. Våre boliger har i alle år blitt møblert etter "man tar det man har"-prinsippet - mao med møbler medbragt fra barndomshjem, billige ikeasofaer kjøpt med studielån, donerte møbler fra slektninger som rydder, noen loppemarkedskjøp, og nye innkjøp fra IKEA eller andre billige alternativer. Det ville ikke ramle meg inn å innrede et hjem som ikke gjenspeiler oss som familie og våre liv men bare meg selv og mine egne estetiske preferanser.
|
|
|
#59 |
|
Leser
|
Mja. Både enig og uenig. Vi bor i et hus med total stilkrasj, og det hadde vært veldig kult og flott og fått en "autentisk" stil, men samtidig:
|
|
|
#60 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
De har det faktisk veldig fint syns eg. Det er lunt, hjertelig og med god atmosfære. Fine vegger i tre har de også!
|
![]() |
|
|