|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?Har du gått i barnehage? Ja
|
|
|
#102 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?
Bare sånn for å sjekke - hvor var den barnehagen?
|
|
|
#103 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?
Det kan kanskje ha variert fra bydel til bydel? Broren min, født i 1973, gikk ihvertfall i barnehage i flere år. Det var minst to barnehager i den delen av byen vi bodde. |
|
|
|
|
|
#104 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?Jeg gikk i kortidsbarnehage fra jeg var 3-4år. Mamma var hjemme og jobbet som dagmamma for et barn. Gikk først 2dager og så 3dager siste året mener jeg. Brødrene mine gikk motsatt dager enn meg. Har ikke spesielt dårlige minner, annet enn at jeg hatet å rydde andres rot og kjedet meg mye. |
|
|
|
|
|
#105 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?Jeg er født i 72, og det var helt umulig å få barnehage. Jeg gikk derfor til dagmamma; den ene var moren til bestevenninnen min og var strålende, den andre var forferdelig.
|
|
|
#106 |
|
Borte
|
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?Jeg er født i 77 og var noen få ganger i noe de kalte barneparkering. Det gikk ut på at en dame, som forøvrig ble kalt snillefrunilsen uttalt i ett langt ord, passet på alle barn som trengte pass mot kontantbetaling. Siden snillefrunilsen likte best å skravle med forbipasserende fruer og herrer så var det mest frilek og mye sandkasse-terror ute og gikk. Jeg var livredd de store guttene og hatet å være der så intenst at jeg hylgråt så mye en gang ved levering at mamma tok meg med på jobb. Etter det ble jeg aldri parkert i barneparkeringen mer, men ble med mamma på jobb eller passet av diverse familiemedlemmer. Mamma jobbet ikke fullt og pappa jobbet Nordsjøturnus, så jeg trengte ikke noe fulltidstilbud uansett.
|
|
|
#107 |
|
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?Jeg er født i 1971 og jeg gikk i barnehage fra jeg var 6 til jeg var 7 år. Jeg tok buss 1 mil for å komme meg til barnehagen.
|
|
|
|
#108 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?Jeg er født i 1969 og har aldri gått i barnehage.
|
|
|
#109 |
|
Det norske
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?Født i 1970 og har aldri gått i barnehage. Mamma var hjemme de første årene, men da jeg begynte på skolen begynte hun å jobbe igjen. Og etter skoletid var alle barna ute og lekte til foreldrene kom hjem.
|
|
|
#110 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?Jeg er født i 1978. Vet ikke hvor gammel jeg var da jeg begynte å bhg, men jeg gikk ikke helt til jeg begynte på skole i alle fall. Vi flyttet fra den bygda ett eller to år før jeg begynte på skolen og den tiden var jeg visst hjemme hos min far og besteforeldre. Sikkert mest sammen mine besteforeldre. Jeg husker ikke mye, men jeg husker at jeg hadde ei venninde som jeg kranglet med, vi lugget hverandre. Kanskje var vi trolig ikke venner. |
|
|
|
|
|
#111 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?I min gate tror jeg ikke det var noen barn som gikk i bhg, jeg. Bhg plasser var det få av. Det var dessuten dyrt å gå i bhg.
|
|
|
#112 |
|
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?Jeg er født i 1972, og begynte i barnehage (eller daghjem, som pøbelsara ganske riktig påpekte at det het) da jeg var ni måneder. Stor kommunal barnehage i en av Oslos drabantbyer. Jeg begynte på bebistuen, og jobbet meg gjennom småbarna, mellombarna og storebarna før jeg begynte på skolen. Husker mye, og har svært gode minner fra barnehagetiden. Fantastiske "tanter", flere måltider (både brød- og varme), flotte lokaler og uteområder, og masse leker. Våte klær ble tørket i store tørkeskap, og alt var veldig på stell. Kontrasten til barnehagen Ullungen begynte i cirka 35 år senere (samme bydel, men en annen bhg) kunne ikke vært større.
|
|
|
#113 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?Jeg gikk i barnehage, født i 1980. Husker att jeg kledde meg mye ut og att jeg så veldig opp till en jente som jeg ønsket og være som. Har vel litt vage minner ellers men en episode kan jeg huske veldig godt og det var når jeg sto på toppen av klatrestativet og jeg blir dyttet av en annen gutt så jeg ramler ned, jeg kan se det klart for meg der gutten dytter till meg. Resten av det husker jeg ikke men jeg svimte av og brakk armen. |
|
|
|
|
|
#114 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?Jeg mener det var var forskjell på daghjem og barnehage på 60/70-tallet. Jeg gikk i barnehage, mens litt bortenfor (på Vestkanttorget) lå det et daghjem. Det hadde lenger åpningstid og serverte et måltid varm mat, mener jeg å huske. Vi syntes det var litt spennende med daghjemmet som liksom var litt mer "ordentlig" samtidig som det var litt synd på barna som måtte være der så lenge hver dag.
|
|
|
#115 |
|
Glad
|
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?Født i 76, og gikk en kort periode i barnehage. Husker et skummelt tvillingpar, og en skummel "tante" som var ei som var på arbeidstrening og ikke psykisk frisk. Gulrotbilde på knaggen, og jeg fikk kalle opp lillebroren min etter en gutt der. Og så datt jeg og fikk riper i brillene mine.
|
|
|
#116 |
|
WF: BNBE
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?Jeg er født i 1980, og gikk i barnehage fra jeg var omtrent tre år. Før det ble jeg passet av forskjellige dagmammaer. Vi bodde i en ganske liten kommune, og barnehagen min var en av de første i kommunen. Mamma satt i SU, og fikk blant annet gjennom at det skulle være søskenprioritet.
|
|
|
|
#117 |
|
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?Jeg er født i 1976 og gikk i barnehage fra jeg var 2,5 år gammel. Frem til da var jeg hjemme med mormor.
|
|
|
#119 |
|
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?Jeg er født på slutten av 70-tallet og har aldri gått i bhg. Derimot var jeg hos dagmamma fra jeg var 3 mnd. |
|
|
|
|
|
#120 |
|
lettere utlada
|
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?Jeg er født i 1972 og gikk i barnehage. Jeg husker ikke når jeg startet, men det må ha vært relativt tidlig for jeg husker sovestundene.
|
![]() |
|
|