Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Sunt bilgodt

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-13, 22:42   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sunt bilgodt

Jeg skal køre 60 mil på en dag senere i uken. Jeg har tenkt å gå ned noen kilo (gjennom Libra og jeg rapporterer nå til veileder annenhver uke) og vil ikke spise usunt på bilreisen. Det er frem og tilbake til Gøteborg og jeg skal sitte i møte der hele dagen.

Erfaringsmessig så vet jeg at det er enklere å kjøre langt uten å bli trett om jeg har noe med meg noe som jeg kan småspise litt fra tid til annen. Det bør ikke være klissete, helst kunne spises med fingrene og det er grenser for hvor sunt det er å spise masse nøtter.

Er det noen som har forslag på hva jeg kan ta med?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 22:44   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunt bilgodt

Knekkebrød og smøreost på tube.

Bak skikkelig grove pizzasnurrer? (Slik at du blir veldig mett av bare én?)
Slike ferdig knekkebrød fra Wasa?
Bær?

Gammel 19-02-13, 22:45   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du liker ananas, så kan du tre ananasbiter på trespyd og spise én annen hver time eller noe? Søtt og godt.

Gammel 19-02-13, 22:46   #4
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Epler, riskaker, bær, gulrøtter.
Det er faktisk veldig lite man kan spise i særlige mengder i det hele tatt når det gjelder kalorier. Hvis du tenker småknask. Nøtter er enormt kaloririkt, så der kan du knapt spise 10 nøtter før du har overskredet det som er rimelig.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 22:48   #5
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sukkererter og knaskerøtter? Druer og blomkål?

Gammel 19-02-13, 22:49   #6
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kaffe

Druer blir fort kaloririkt forøvrig.

Gammel 19-02-13, 22:51   #7
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde laget meg noe mat tror jeg. Feks fylte horn med ost og skinke.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 22:52   #8
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Små, hyppige stopp med en kaffekopp. Du bruker litt lengre tid, men kommer våken og syltynn frem til Gøteborg.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 22:55   #9
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg hadde laget meg noe mat tror jeg. Feks fylte horn med ost og skinke.

Men det blir jo et måltid? Dersom man lever på en slags vanlig lavkaloridiett kan man spise maks ett slikt horn til lunsj. Da blir det ikke mye annet snacks på turen. Hvis det var det som var poenget.

Gammel 19-02-13, 23:05   #10
Pegasus

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Cherrytomater, minigulrøtter, sukkerfri tyggegummi, sukkerfrie drops, kaffe...

Pegasus er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 23:07   #11
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Men det blir jo et måltid? Dersom man lever på en slags vanlig lavkaloridiett kan man spise maks ett slikt horn til lunsj. Da blir det ikke mye annet snacks på turen. Hvis det var det som var poenget.

Du kjører jo ikke 60 mil på en time eller to, så ja. Jeg ville heller spist litt mat (et normalt måltid) underveis, og evt supplert med sukkerfrie sukkertøy eller noe.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 23:07   #12
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jordbær, sukkererter og nøtter

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 23:08   #13
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tusen takk så langt!

Jeg tåleri ikke ananas og eple så bra og må ha noe som jeg kan spise små biter av og så ta en lang eller kort pause og så spise igjen, det fungerer bra for meg ved kjedelig kjøring der jeg kan risikere å bli ttt. Jeg rekker ikke å bake/lage noe. Kaffe er jeg ikke noe glad i, men liker te. Kanskje jeg kan ta med en stor termos.

Gulrøtter er topp, knekkebrød med tubeost går også. Sukkererter er veldig godt, erter inneholder jo en del karbohydrater, men sukkererter kanskje er mindre farlige?

Jeg kommer å spise svensk lunch med mye salat, så det får regnes som middag.

Gammel 19-02-13, 23:09   #14
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Du kjører jo ikke 60 mil på en time eller to, så ja. Jeg ville heller spist litt mat (et normalt måltid) underveis, og evt supplert med sukkerfrie sukkertøy eller noe.

Enig i det, men trodde HI mente snacks hun kunne spise utenom måltid. At hun skal spise noe mat også, trodde jeg var selvsagt :sparke. . Hvis ikke, foreslår jeg selvsagt noe annet enn gulrøtter.

Gammel 19-02-13, 23:11   #15
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Jeg mener gulrøtter og lignende. Noe som skal erstattes en svensk pose smågodt.

Gammel 19-02-13, 23:12   #16
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bær, hvis du får tak i det. Du kan nesten spise uendelig med bringebær, f.eks.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 23:13   #17
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sukkerfrie drops er fint, men dent fizz i store mengder har lakserande effekt. Elles er gulrøtter, kålrabibiter, paprika i biter, cherrytomat, agurk etc. grei snack.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 23:16   #18
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Bær er godt! Det må jeg finne!

Paprika får jeg litt sure oppstøt av. Kål er godt, tomater (og kaffe) er vel mine sorte hull når det gjelder å like ting, men agurkbiter kan jeg ta med!

Gammel 19-02-13, 23:17   #19
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Stangseleri, nepe, reddiker, blomkål, agurk, andre knasegrønnsaker kuttet i munnfuller, lett tilgjengelig i en boks når du kjører.

Gammel 19-02-13, 23:18   #20
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Husk fiberbrødet. Ta med en banan og en kniv du kan skjære den opp med og ha det på klibrødet. (Regner med du har fått tipsene om topping til klibrødene? Jeg har gått på Libra selv, og følger p.d.d. samme opplegg.)
En liten pakke rosiner til "søtsugdemping" er greit.
Oppskåret gulrot, kålrot, blomkål i en liten plastskål som du kan småsnackse på?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:24.