Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Verdens beste termos og matboks

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-02-13, 11:09   #1
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Verdens beste termos og matboks

Jeg har, etter år med jakt, funnet verdens beste drikkeflaske. Det er denne:

Lekker ikke, enkel å drikke av, kan vaskes i maskin.

Nå fortsetter jakten på matboks og termos.

Jeg vil ha termoser som

• Er passe store for barn
  • Kan vaskes i maskin (og blir rein der)
  • Man ikke trenger demontere fullstendig for å få rein (den derre gummiringgreia er bare )

Matboks.... jeg har prøvd utrolig mange. Med diverse rom og greier. De jeg ender opp med, er disse her:

Jeg synes størrelsen er veldig høvelig - plass til en yougurt, til en liten boks med frukt, og til brød. Men de kan ikke vaskes i maskin, og de blir stygge etterhvert.
Jeg vil ha noe lignende, men maskinvaskbart. Må være høye nok til yougurt (noe fex laptop lunchbox ikke er). Om det er flere rom er det greit altså. Men selve boksen må ikke være sånn kjempestor.

Gammel 21-02-13, 11:16   #2
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens beste termos og matboks

Den drikkeflaska, hvor er den fra? Bildelenka sier bildet kommer fra Bokklubben, men hvilket merke er det? De matboksene du viser er dem jeg har vært mest fornøyd med, også.
Termos - finnes den noe uten den derre hersens gummiringgreia?

Gammel 21-02-13, 11:18   #3
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har Lifeventure-termos. Det er en termoskopp. Lett å rengjøre! Ungene er happy også.

Gammel 21-02-13, 11:21   #4
Effie
wizzzard

Effie sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Dei drikkeflaskene har eg sett i mange bokhandler og sportsbutikker, hos enklere liv og gankske overalt egentlig. Merket er Contigo. Finnast samme system for termoskopp og, både eg og mannen har, men dei blir kanskje litt store for ungar? Er på litt under ein halvliter eller så.

Matbokser veit eg ingenting om.

Gammel 21-02-13, 11:21   #5
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Den drikkeflaska, hvor er den fra? Bildelenka sier bildet kommer fra Bokklubben, men hvilket merke er det? De matboksene du viser er dem jeg har vært mest fornøyd med, også.
Termos - finnes den noe uten den derre hersens gummiringgreia?

Det er en Contigo-flaske.

Gammel 21-02-13, 11:25   #6
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Contigo-flaskene kommer jo i flere forskjellige størrelser.
Gutta har, men eldste sine lekker. Ikke får jeg klaget på den første jeg kjøpte sidne ingen har den fargen inne. Den siste har jeg ikke rukket å gjøre noe med enda (eller dobbeltsjekke at den faktisk lekker).

Gammel 21-02-13, 11:32   #7
m|nken
Bør lage seg en tittel selv

m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg liker de LifeVenture-koppene, men jeg foretrekker Thermos for barna, da det ikke følger med liten drikkekopp på LifeVenture.

Det er han som er varast i garden. (Olav H. Hauge).
m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 11:36   #8
LilleRosin

LilleRosin sin avatar

LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Thermos? Er det et merke?

Gammel 21-02-13, 11:36   #9
LilleRosin

LilleRosin sin avatar

Standard

Å herlighet, du hadde jo lagt ved bilde. :blind:

Gammel 21-02-13, 11:36   #10
LilleRosin

LilleRosin sin avatar

Standard

Men lenke til butikk?

Gammel 21-02-13, 11:37   #11
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Ikke noe nytt å komme med.
Mine gutter bruker helt vanlige ståltermoser på 6dl. Synes det går helt fint å putte delene i oppvaskmaskinen, jeg da.

Ang matboks så synes jeg boksene blir så store når de også skal ha med brødskiver så mine bruker matbokser som jeg har kjøpt på Nille, de har vært vist i tilsvarende tråder før.
Bytter på med denne typen
og denne typen

Yoghurt får de med i en frysepose ved siden av. Har ikke blitt noe søl hittil så det funker.

Drikkeflaskene er fra fotballklubben. De lekker ihvertfall ikke. Jeg kjøpte meg blakk på sånne drikkeflasker med rør nedi, de skulle være sååå bra, men alle våre lakk veldig så de ble kastet. Vi går alltid tilbake til de flaskene de har fått fra fotballen.
Likner litt på disse, er litt smalere.

Gammel 21-02-13, 11:47   #12
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er Lifeventure-koppen, selges på G-sport og andre steder. http://www.oslosportslager.no/produk...kopp-5121.aspx

Gammel 21-02-13, 11:51   #13
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Contigo har for øvrig en mattermos som er veldig god til varm lunsj.

Gammel 21-02-13, 11:54   #14
LilleRosin

LilleRosin sin avatar

Standard

Noen som har prøvd disse?

Gammel 21-02-13, 11:58   #15
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Noen som har prøvd disse?

Ja, vi har to sånne. De er supre til å holde kald drikke kald, men isolerer ikke så godt for varme drikker.

Gammel 21-02-13, 12:07   #16
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Contigo-flaskene er veldig bra syns jeg. Samme med Camelbak. De er dyre, men til eldste syns jeg det er greit for hun er forsiktig og har dem i årevis.

Jeg ga denne til tiåringen i julegave og er foreløpig fornøyd. Plastdelene vaskes i maskin og ståldelen kan stort sett tørkes av med klut hvis det ikke er sølt noe rennende. Litt slitt blir den jo uansett når den dras opp og ned av sekken, men den har iallefall ikke rustet ennå. Fra Ugly Children Clothing:

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 12:10   #17
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Thermos? Er det et merke?

Thermos er faktisk et merkenavn, ikke en produktsjanger. Men på grunn av populariteten og deter de var noen v de første til å lage den type flasker, har man begynt å kalle alle sånne flasker "termos". Akkurat som at rollerblades er et merkenavn på en type inline skates, men som ofte brukes om produktet som helhet.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 12:15   #18
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Contigo for barn. I motsetning til tilsvarende flaske fra Camelback, lekker ikke denne og anbefales herved.

Mattermos fra Thermos. Vi har denne med Toy Story motiv:

Matbokser: Der liker jeg best de jeg kjøpte på Rema med to rom og fryseelement. Vi har tre av den typen. To med blått lokk og en med råsa. Den rommer to brødskiver, yoghurt, skje, en liten boks med nøtter/rosiner/whatever og frukt i siderommet.

Thermos. Kjøpte etter tips fra noen her inne. Fornøyd. Ikke mere kakao i sekken som var et stort problem med den forrige vi hadde fra Blafre.

Også liker jeg sånne småbokser til å legge ned i matpakken, slik at ikke alt blir til en grøt.

Gammel 21-02-13, 12:22   #19
m|nken

m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Men lenke til butikk?

Jernia selger de ihvertfall.

Det er han som er varast i garden. (Olav H. Hauge).
m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 13:49   #20
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Mine barn har Contigo-flasker (den som det er bilde av i HI) og vi er absolutt ikke fornøyde med de. De lekker som en sil og vi må bruke pose med klips for å unngå at alt i sekken blir vått. Jeg har klaget og fått tre nye flasker to ganger, men selv det tredje settet lekker like ille. De er absolutt ikke verdt prisen og mine bruker like gjerne billige flasker fra Nille el.l. De lekker også, men de koster i det minste ikke skjorta. Det er noe med patenten på Contigo-flaskene som ikke funker. Jeg pratet med butikken vi kjøpte de i og de har fått mange klager og skulle slutte å selge de nå.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:57.