|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Trøtt
|
Vinterdress til 1-åringerHva anbefales som vinterdress til 1-åringer nuh til dags? Vi har alltid hatt ReimaTec og vært storfornøyd med det, men det kan jo ha kommet noe annet på markedet.
|
|
|
#3 |
|
intro
|
Sv: Vinterdress til 1-åringerReimadressene er veldig store i størrelsen, synes jeg (skjønt våre dresser er jo noen år nå, så kanskje det har forandra seg). For min gutt som var litt prematur og liten for alderen var 80 altfor, altfor stort i Reima da han rundet ett år, men dette er jo vanskelig å forutsi. (Nå er han 4 år, og har inntil svært nylig hatt en Reima-vinterdress i 92, altså 2 år.
|
|
|
|
#4 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vinterdress til 1-åringerReimaTec, av den typen med to glidelåser i front og ekstra polstring i baken.
|
|
|
#5 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Vinterdress til 1-åringer
Lenge siden jeg var der da, men minstemann hadde en sånn med to glidelåser foran. Super å få på. Han vokste så tregt så han brukte den i nesten to sesonger, mulig at den også var stor i størrelsen.
|
|
|
|
#6 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Vinterdress til 1-åringerVi har bare hatt ReimaTec(+) så langt, og har ikke sett noen grunn til å kjøpe noe annet. De minste dressene vi har er i 86, men de er ganske store - særlig vinterdressen, vårdressene er noe mindre i størrelsen. Mine fikk vasse rundt i litt stor dress ei stund, men de ligger på 90-percentilen på høyde begge to. Minsten på 17 måneder passer fint inn i str 86 nå.
|
|
|
|
#10 |
|
trøtt
|
Veldig enig.
|
|
|
#11 |
|
Trøtt
|
Det er min erfaring også. Mini på 6,5 er 127 cm, men beuker den to år gamle Reimadressen i str 116 fortsatt. Det er den hun selv foretrekker. Makan til slitesterkt plagg har jeg aldri vært borti, men nå synger den på siste verset.
|
|
|
#12 |
|
Personlig pessimist
|
|
|
|
|
#14 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Vinterdress til 1-åringerDe begynner på 74: http://reima.fi/nb/home-mobile-nb/in...imatuotekortti
|
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Vinterdress til 1-åringerSønnen min er født i desember, den vinteren han var 1 år brukte han 80 i Reima-dress. Nå bruker han 98.
|
|
|
|
#16 |
|
|
http://www.rovere.no/display.aspx?menuid=-998
|
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Vinterdress til 1-åringerEldste hadde reima tec. Yngste hadde lego tec og reflex. Lego tec er mye mykere enn reima tec man har jo ikke varmepute i baken. Fornøyd med alle.
|
|
|
#18 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Vinterdress til 1-åringerEldste brukte Troll sin dress med ullfor, mens yngste brukte den opp til flere ganger nevnte Reima med innlegg i baken. Den funket mye bedre. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Vinterdress til 1-åringerBegge mine hadde reima tec, med polstring i baken. Eldste er født i juli, yngste er født i april, begge brukte str 86.
|
|
|
|
#20 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
Sv: Vinterdress til 1-åringerMine kom i august og vinter nummer to, da de var 1-1,5år brukte de 80 i reimatec sin babymodell(den som er polstra i baken). Gutten vår rakk å vokse inn i sin, passe den - men han ligger over gjennomsnittet i både høyde og vekt. Snuppa sin dress var liksom litt for stor hele vinteren igjennom. Nå er de 2,5år og Snuppa har 86 i reimatec i år, akkurat passe. Med andre ord kan jeg gå veldig god for merket, anbefale det - men ikke kjøp de for store!
|
![]() |
|
|