|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
ASD
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Puls, om autisme i kveldPuls viser den norske dokumentaren "Barnet med det rare i". Agnes er en nydelig, nyfødt jente som smiler og ler. Så slutter hun å pludre og vender blikket innover. Agnes snakker ikke og peker ikke. Og hun reagerer ikke når storesøster vil leke med henne. Hva skjer med livet i familien når minstebarnet viser seg å være autist? Hun har et språk, hun uttrykker sinne, glede og vilje. Men hvordan få kontakt med henne og bli kjent med et autistisk barn på hennes premisser? Vi får et unikt innblikk i fem år av en mors reise for å få kontakt med sitt eget barn. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Puls, om autisme i kveldTakk for tips.
|
|
|
#3 |
|
Sangfugl
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Puls, om autisme i kveldSpennende! Jeg skal absolutt se. Anbefaler andre å se også. Stadig flere barn får en diagnose innenfor autismespekteret. Ingen av dem er like, men enhver historie er interessant! |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Puls, om autisme i kveldHar sett den. Fin dokumentar, men lite gjenkjennbart for oss. Men sånn er det jo, ingen er like. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Puls, om autisme i kveldTakk for tips, jeg skal også se.
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Puls, om autisme i kveldSkal se jeg og, takk for tips.
|
|
|
#9 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Puls, om autisme i kveldDette skal jeg se. Takk for tips.
|
|
|
#10 |
|
Sangfugl
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Puls, om autisme i kveldSå nydelig familie! Og så utrolig varme beskrivelser. Men, for en vanskelig og altoppslukende oppgave de har fått. Jeg ble veldig imponert. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Tenker fortsatt dobbelt
Hvor: Stjørdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Puls, om autisme i kveldSyns også det var sterkt å se, men du verden så herlig å se slutten da hun kastet seg om armene til mora
|
|
|
#13 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Puls, om autisme i kveldSkjønn historie...
|
|
|
#14 |
|
ASD
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Puls, om autisme i kveldEn del barn utvikler seg "normalt" frem til de er 1-2 år for så å gå tilbake i utvikling eller at utviklingenen stopper opp. Noen barn får også epileptisk anfall (ca 1/3 del) |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Puls, om autisme i kveldFor en flott familie! Trist og rørende samtidig.
|
|
|
#16 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Puls, om autisme i kveldDet var synd det ikke var noen vinkling på utvikling i dokumentaren. Jeg tror mange sitter igjen med autisme som svært gjennomgripende og lukket. Det trenger ikke være sånn, og det finnes gode data på evidensbaserte hjelpetiltak som virkelig hjelper mange av barna. Selv "slike" som barnet i dokumentaren.
|
|
|
#17 |
|
rakkarpus
|
Sv: Puls, om autisme i kveld
Det var da det. De fikk en helt annen jente etter at hun begynte i spesialbarnehage.
|
|
|
#18 |
|
Fortynnet
|
Sv: Puls, om autisme i kveld
Ja, sånn oppfattet jeg det også. Hun gikk jo fra å være mye mer innelukket til å tydelig vise respons og kontakt og glede. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
trøtt
|
Sv: Puls, om autisme i kveldVar det bare jeg som syntes at det virket som om storesøsteren fikk vel mye "ansvar" for lillesøsteren sin?
|
![]() |
|
|