Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Angående antrekk i konfirmasjon

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-07, 23:41   #21
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Angående antrekk i konfirmasjon

Angelique jeg synes ikke du virker det minste snurt.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 23:41   #22
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville definitivt valgt bunad om jeg var så heldig å passe den på en slik dag.
Kjolen var lekker og slettes ikke hverdagslig tvert i mot, men kanskje til en annen anledning.

Sist redigert av Michelle : 24-04-07 kl 23:50.
Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 23:41   #23
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Look Berglijot, look.

Gammel 24-04-07, 23:42   #24
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

For øvrig synes jeg kjolen var kjempefin og jeg synes du kan ha den. Med jakke til blir den perfekt.

Gammel 24-04-07, 23:43   #25
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Look Berglijot, look.

Der ser du. Jeg er novise når det gjelder det ordet. Men jeg har da vitterlig rettet? Det ser slik ut på min skjerm.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 23:43   #26
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde du ikke hatt ryggsmerter, ville jeg ha svart at du burde bruke bunaden. Men det skal da virkelig ikke gå på helsa løs. Jeg synes kjolen er fin, og siden du sier at den ikke er så kort på deg som på modellen, så synes jeg den er et godt valg. Hadde den vært like kort, hadde jeg syntes at den hadde vært litt upassende.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 23:43   #27
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av AprilRyan, her.

Synes den passer fint til konfirmasjon. At den også er i silke gjør den mer enn nok pyntet for anledningen.

Ja det var derfor jeg skrev inn stoffblandingen og at det gir en ekslusivt look.
Ikke for noe annet,siden den i grunnen er enkel i fasongen

Når man skal sitte sammenlagt ca 4 timer i bil, og ikke i det hele tatt kan regne med at det er plass i privat hjemmet til skifting på en slik dag, tenker jeg litt alternativt.
Bunaden gjør rett og slett vondt å ha på i bil mer enn 15-20 minutter med den ryggen jeg har

Jeg vet også at det ikke er en "stiv" konfirmason

Gammel 24-04-07, 23:43   #28
malena

malena sin avatar

Standard

Nå, ja.

Gammel 24-04-07, 23:44   #29
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hadde du ikke hatt ryggsmerter, ville jeg ha svart at du burde bruke bunaden. Men det skal da virkelig ikke gå på helsa løs. Jeg synes kjolen er fin, og siden du sier at den ikke er så kort på deg som på modellen, så synes jeg den er et godt valg. Hadde den vært like kort, hadde jeg syntes at den hadde vært litt upassende.

Helt enig, da hadde jeg aldri tenkt den kjolen i det hele tatt

Gammel 24-04-07, 23:45   #30
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg var denne kjolen langtfra hverdagslig. Men det sier kanskje mer om min (mangel på) stil. Hva vet jeg.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 23:45   #31
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klart du kan gå i denne kjolen. Bunad er vel på langt nær noko must i konfirmasjon?

Gammel 24-04-07, 23:45   #32
malena

malena sin avatar

Standard

Den kjolen er et sånt type plagg som lett kan tones opp/ned alt etter tilbehør og sko. Med lite og enkelt tilbehør synes jeg den er passe nøytral uten å være kjedelig.

Gammel 24-04-07, 23:45   #33
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Når du skrev det med eksklusiv look, så tolket jeg det dithen at selv om den muligens ikke ser så pyntet ut på bildet (hverdagslig kaller noen det), så ser den eksklusiv/pyntet ut RL.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 23:45   #34
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

For meg var denne kjolen langtfra hverdagslig. Men det sier kanskje mer om min (mangel på) stil. Hva vet jeg.

Er så enig, så enig. Denne kjolen finns vel ikkje kvardagslig!

Gammel 24-04-07, 23:46   #35
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av linka-mor, her.

Jeg hadde før valgt denne snertne kjolen enn en bunad. Blir svett bare med tanken.

I hvilke anledninger skal en velge bunad da?

Men ok er det helsemessige årsaker til å ikke ha den på så forstår jeg det.

Med ei jakke som matcher så er kjolen flott

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 23:47   #36
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Når du skrev det med eksklusiv look, så tolket jeg det dithen at selv om den muligens ikke ser så pyntet ut på bilde (hverdagslig kaller noen det), så ser den eksklusiv/pyntet ut RL.

Nettopp

Gammel 24-04-07, 23:48   #37
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Bunad er jo til for en sånn dag men det er slitsomt å ha på i varme dager og når man sitter i mange timer.
Kjolen er kjempefin. Ha på den om du føler deg vel i den.

Gammel 24-04-07, 23:49   #38
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvis du ønsker å gå med den kjolen i konfirmasjon, syns jeg du skal gjøre det. Du har fått manges mening her nå, men til syvende og sist er det du som må avgjøre hva du skal ha på deg.

Jeg skjønner godt at du ikke ønsker å bruke bunad. Selv har jeg ikke bunad, men etter hva alle som har sier så er det et varmt og tungt plagg å ha på.

Det finnes, såvidt jeg vet, ingen regel for hva man kan ha på seg i konfirmasjon. Har sett alt fra bunad og kjole til skjørt eller bukser på damer i konfirmasjon. Hovedsaken er at du føler deg vel.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 23:49   #39
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

I hvilke anledninger skal en velge bunad da?

Men er det helsemessige årsaker til å ikke ha den på så forstår jeg det.

Med ei jakke som matcher så er nok kjolen ok.

Jeg bruker bunaden til 17 mai, under barnetoget og lekene etterpå
Deretter er det hjem å skifte

Det er 6 år siden jeg finn min rygg-og nakkeskade, og etter det kan jeg ikke ha på klær over lenger tid rundt bryst/korsrygg som er trangt
Da får jeg rett og slett veldig vondt for å puste
....kort forklart

Gammel 24-04-07, 23:50   #40
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Når man skal sitte sammenlagt ca 4 timer i bil, og ikke i det hele tatt kan regne med at det er plass i privat hjemmet til skifting på en slik dag, tenker jeg litt alternativt.
Bunaden gjør rett og slett vondt å ha på i bil mer enn 15-20 minutter med den ryggen jeg har

Jeg vet også at det ikke er en "stiv" konfirmason

Jeg tror jeg hadde gjort ganske mye for å finne alternative steder å skifte på framfor å sitte 4 timer i bil med selskapsantrekket på samme hvor komfortabelt det er eller ikke.

Altså.... jeg mener hvis det er det som er en av hovedgrunnene til at dette plagget velges og ikke fordi du synes det er det fineste.

Du synes kjolen er pen og da synes jeg du bør gå for dem, men misunner deg ikke som skal sitte i 4 timer i bil iført samme antrekket du skal ha i selskapet etterpå.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:55.