|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
trenger lading
|
Telemark?Vi har bestemt at årets Norgesferie går til Telemark. Hovedgrunnen er at jeg har lovet jentene tur til Sommarland i Bø. Vi har tenkt å bestille hytte ved Seljordvannet 1 uke i juli. Tanken i år er å ha en base og dra på dagsturer. I fjor på tur i Møre og Romsdal lå vi i lavvo og tok ting på sparket, og lå 2 netter på samme plass bare en gang. Det gikk fint, men ble mye opp og ned med utstyr. Greit med en fast base i år siden vi kommer til å ha en del våte håndkle/skift, og at jeg akkurat i sommer kanskje har lyst på litt mer komfort. Jentene er 9, 12 og 14 år. Glad i å bade, være ute, gå tur, men også å gjøre "ikke noe".
|
|
|
|
#2 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Telemark?Jeg har dratt med båt på Telemarkskanalen fra Skien til Lunde én gang og fra Lunde til Dalen en annen gang. Begge gangene returnerte jeg med buss og det var i grunnen helt OK. Det er ikke "nødvendig" å ta båten begge veier.
|
|
|
#3 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Telemark?Skjærgården i Bamble er flott. Finn en strand eller svaberg og nyt sommeren. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
trenger lading
|
Sv: Telemark?takk for flere tips, de skal sjekkes ut.
|
|
|
|
#5 |
|
Permakulturell
|
Sv: Telemark?Jeg anbefaler en tur, evt. rundtur med fjordbåtene for å virkelig oppleve Eidangerfjorden. Du kan være med rundt eller hoppe av underveis.
|
|
|
#6 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Telemark?Olavsberget, som Nenne nevner, er iallfall en strand jeg glatt hadde hoppet over hvis jeg kom hit.
|
|
|
#7 |
|
trenger lading
|
Sv: Telemark?Var til Bø for en del år siden. Da overnattet vi på Garvikstrondi Camping ved Seljordvannet. Syntes det var fint der, og hyttene var fine. Da var hyttene på campingplassene i Bø fulle. I tillegg var hyttene større for mindre penger. I følge kart på nettet er det 75 km derfra til Skien, og 88 km til Gaustadtoppen. Derfor midt i mellom. I alle fall tanken vår da.
|
|
|
|
#8 |
|
Off the map.
|
Sv: Telemark?Lifjelltunet ligger en knapp mil opp i fjellene fra Sommarland. Da kan man ta en dag eller to innover fjellet. Det er veldig flott oppe på fjellet der.
|
|
|
#9 |
|
Ute av drift
Sv: Telemark?Bø er mye mer midt mellom Gaustatoppen og Skien enn det Seljord er, men det er klart man får sikkert mer for pengene i Seljord.
|
|
|
#10 |
|
Ute av drift
Sv: Telemark?
Eidangerfjorden er nydelig på en god sommerdag.
|
![]() |
|
|