Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva slags påskekrim skal jeg gå for denne påsken?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-13, 15:28   #1
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Hva slags påskekrim skal jeg gå for denne påsken?

Jeg er på jakt etter en serie, eller forfatter som skriver skikkelig spenning ala gjerne litt makabert som Chelsea Cain.
Forslag?

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-13, 16:14   #2
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: HVa slags påskekrim skal jeg gå for denne påsken?

Serien til Jussi Adler Olsen.

Og bøkene til Åsa Larsson. Ikke spesielt makabre, men veldig bra krim.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-13, 16:20   #3
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags påskekrim skal jeg gå for denne påsken?

Jeg håper på å få tak i denne:

Jeg liker måten han skriver på, med litt uventede vendinger.

Anbefaler ellers denne:

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-13, 16:30   #4
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Takk for tips. Jeg noterer på iPhonen og tar det med på biblioteket.

Gammel 08-03-13, 16:35   #5
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Ellers så er jo alle bøkene om Kay Scarpetta relativt makabre. Hun er rettsmedisiner, og ja.. da blir det litt forskjellig. Det er en serie da. Patricia D. Cornwell er forfatteren.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-13, 16:42   #6
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du lest Donna Leon's bøker om Brunetti? Jeg liker den serien kjempegodt.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-13, 16:52   #7
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Har du lest Donna Leon's bøker om Brunetti?

Jeg arver svigerfars bøker, og er omtrent halvveis i serien. Liker!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-13, 18:15   #8
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Takk takk! Jeg skal kikke litt på disse bøkene. Her er det jaffal bøker jeg ikke har hørt om før, spennende.

Gammel 08-03-13, 19:14   #9
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om du ikke har lest Jørgen Brekke sine bøker, bør du !

Den tredje kom vel nettopp.

Bok 1:

Bok 2:

Bok 3: (Har ikke lest den enda)

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-13, 19:22   #10
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Anbefaler og bøkene til Jussi Adler Olsen. Håpar å få bestilt meg dei to siste til påske.

Lars Kepler kan og anbefalast. Og dersom du vil ha ein som er makaber og morosam så kan du les om bøkene til Rick Murcer

Gammel 08-03-13, 21:15   #11
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Masse spennende!! Tusen takk!

Lars Kepler har jeg lest, veldig bra bøker Hjertensfryd.

Gammel 08-03-13, 21:26   #12
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg elsker bøkene til Tana French og S.J. Bolton. Skumle bøker som man ikke kan legge fra seg.

Gammel 08-03-13, 22:44   #13
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Har du lest Mo Hayder? Jeg har bare lest Ritualer og Tokyo da. Veldig groteske begge to.

Gammel 08-03-13, 23:20   #14
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Har du lest Mo Hayder? Jeg har bare lest Ritualer og Tokyo da. Veldig groteske begge to.

De andre er bedre synes jeg. Enn de to.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 19:10   #15
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv

Cumulus sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

"Wire in the blood" av Val mcDermid! Passer utmerket til beskrivelsen du gav!

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 19:15   #16
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hjertensfryd, her.

Anbefaler og bøkene til Jussi Adler Olsen. Håpar å få bestilt meg dei to siste til påske.

Lars Kepler kan og anbefalast. Og dersom du vil ha ein som er makaber og morosam så kan du les om bøkene til Rick Murcer

Da kan du jo lese den nyeste Sandmannen. Den skal jeg lese i påsken.

Gammel 17-03-13, 20:47   #17
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Nå har jeg notert ned alt. I morgen drar jeg på biblioteket og ser hva de har.
Tusen takk for alle gode tips!

Gammel 17-03-13, 21:19   #18
Koko
Erfaren

Koko sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Jørgen Gunnerud er ikke nevnt her, jeg slår et slag for han jeg altså. En undervurdert norsk forfatter!

2009
- 2011
Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-13, 21:21   #19
Shane
Erfaren

Shane sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Stephen Booth, Reginald Hill, Peter James, Mari Jungstedt, Michael Connely, Viveca Sten, Mark Billingham, Peter Temple, for å nevne noen Jeg elsker krim!

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-13, 21:23   #20
Shane
Erfaren

Shane sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

John Ajvide Lindqvist og Johan Theorin er temmelig makabre, by the way! De over er nok mer "vanlig krim".

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:08.