Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-13, 14:53   #141
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Beklager, men jeg FATTER ikke hvordan noen kan syns at Grandiosa er godt. Det er rett og slett helt uforståelig for meg. Jeg føler meg dårlig av en liten bit.

Det er ikke all pappizza som er like ille, men Grandiosa er virkelig ikke godt.

Gammel 09-03-13, 14:55   #142
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Det jeg synes er ekkelt med den kyllingen er at den smaker lite, blir delvis stekt, delvis kokt i vannet den inneholder som tiner i formen og det blir en sånn ekkel sauslignende væske av det som kyllingen blir liggende i. Den smaker liksom ikke helt kylling.

Gammel 09-03-13, 16:55   #143
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke uvanlig å bruke potetmel i sukkerbrød.

Meksikansk gryte er en matrett jeg nesten kan ha mareritt om.

Denne?

Gammel 09-03-13, 16:56   #144
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, den ja.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-13, 16:59   #145
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

fruktcocktail.

.

Jeg har alltid en boks i kjøleskapet, det er det eneste jeg har lyst på når jeg er skikkelig kvalm. Enten spiser jeg bare sukkerlaken med teskje, eller så tar jeg litt av frukten også - men de røde, de lar jeg ligge igjen. NB! Veldig viktig at den er iskald.

Husker vi hadde det en del da jeg var liten, men bortsett fra ovennevnte bruk blir det aldri servert her i huset.

Gammel 09-03-13, 17:27   #146
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Eggedosis gikk det en del i og

Åherregud ja. Eggedosis med O'boy-pulver, vaniljesukker og kokosmasse.

Gammel 09-03-13, 19:21   #147
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, den ja.

Jeg spiste ikke den i oppveksten, men liker den nå. Vil si vi har den et par ganger i halvåret.

Gammel 09-03-13, 19:48   #148
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Å, smørgrøt. Det må jeg prøve å lage en gang.

Gammel 09-03-13, 19:52   #149
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

meksikansk gryte var jeg sikker på at jeg ikke maktet - jeg har smakt det nå i voksen alder og anser det som ""grei skuring" - ikke noe jeg noen gang har lyst på, men om jeg får det servert, så funker det

Forøvrig spiser jeg ikke tomatsuppe - men det har jeg aldri spist.

Gammel 09-03-13, 20:01   #150
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ekstremt mye faktisk. Så mye at jeg ikke tror jeg skal liste opp.. kostholdet mitt de siste ukene ligner ikke noe jeg har hatt før.

Men om man ser bort i fra at jeg ikke er fysisk i stand til å spise veldig mye nå, så har siden nyttår kuttet ut Tine Iskaffe, drikker aldri lettbrus, spiser aldri frossenpizza.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-13, 20:20   #151
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Hvit saus fra pose
Jeg trodde faktisk det var vanskelig å lage saus da jeg flyttet hjemmefra.
Toro lasagne lagde jeg også ofte for mange år siden.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-13, 20:26   #152
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg er visst håpløst avleggs jeg da

Her i huset spiser vi løvbiff. Løvemat, kaller Knerten det. Nei, det har ikke noe med biff å gjøre, det er oppmalt, flatt, meeeeeget tynn burger?

Kan finne på å ha kinakål i salaten også, selv om vi oftest bruker isberg, men uten thousan island da, antaklelig mest fordi jeg ikke liker dressing.

Sånn der kylling i form kan jeg huske å ha spist en gang, da mens jeg og mannen enda var kjærester som ikke bodde sammen, og det jeg husker det for er fordi en av de jeg delte kjøkken med (vi bodde jo på studenthjem med felleskjøkken) skrudde av ovnen. Han syntes den hadde stått på lenge nok (samme fyr fjernet øyedråpene til min kjære fra MIN hylle i kjøleskapet fordi de opptok unødvendig plass, ifølge ham... (som altså ikke hadde noe med den plassen å gjøre uansett...)) derved var kyllingen ikke ferdig når vi skulle spise.

Vi serverer fiskepinner (noen ganger til og med med nudler, dog da uten krydderposene, vi pleide bruke "eggenudler" inntil denne egge-allergien ble påsvist, så det har nesten tatt slutt på nudlene da) og tidvis til og med en toro-gryterett. Det er ingen høydare kulinarisk sett, men ikke noe jeg ikke spiser av den grunn.

Ja, også bruker jeg margarin og andre ting som dere andre er for sofstikerte til å bruke i deres matlaging.

Jaja, vi lever nå greit likevel.

Her kunne jeg skrevet under på det aller meste gitt!

Gammel 09-03-13, 21:04   #153
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 41
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Åherregud ja. Eggedosis med O'boy-pulver, vaniljesukker og kokosmasse.

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-13, 21:05   #154
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Det var en del improvisert "godteri" ja. Som eggedosis med oboy. Eller blanding av havregryn, kakao, smør og sukker. Ev rullet i kokos. Disse bollene hadde det fine navnet "negerboller".

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-13, 21:16   #155
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acino, her.

Plukkfisk, det spiste jeg mye som liten og likte kjempegodt. Nå klarer jeg bare ikke tanken på det.

Det er noe jeg savner! Husker da jeg var innlagt på sykehuset, på isolat, etter ks. Om morgenen valgte jeg middag, plukkfisk. Så ble jeg utskrevet før middag og fikk altså ikke maten. Jeg var så skuffet!

Gammel 09-03-13, 21:17   #156
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Plukkfisk spiste jeg aldri som barn, og laget selv for første gang i fjor. Barna liker det veldig godt.

Gammel 09-03-13, 21:22   #157
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Tror jeg må lage plukkfisk en dag. Fikk det servert i kantinen på jobb for en stund siden, nydelig.

Gammel 09-03-13, 21:59   #158
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Kjøpedressinger, ferdig på flaske eller pulver som skal blandes ut.
Unntak når jeg en sjelden gang kjøper gatekjøkkenburger.

Gammel 09-03-13, 22:41   #159
Veslemøya

Veslemøya sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Det var en del improvisert "godteri" ja. Som eggedosis med oboy. Eller blanding av havregryn, kakao, smør og sukker. Ev rullet i kokos. Disse bollene hadde det fine navnet "negerboller".

:-) Vi pleide å dyppe rabarbara i blandingen av gelepulver og sukker.
Kapteinkjeks med masse smør.

Og så lagde pappa knekk til oss når mamma var bortreist.

Gammel 09-03-13, 23:05   #160
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kald blodpølse med smør på.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:21.