|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
etterpåklokest
|
Varmt og strand i høstferien, med barn. Hvor?Jeg fabulerer om å ta med jentene mine (som da er åtte og fem) til et eller annet Syden-strøk i høstferien i år. Men jeg aner null og nada om sånne turer. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Varmt og strand i høstferien, med barn. Hvor?Det er fremdeles godt og varmt på Kreta og Kypros i høstferien. Og det er ålreit på Kanariøyene.
|
|
|
|
#3 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Varmt og strand i høstferien, med barn. Hvor?Vel, vil du ha all inclusive, må du nesten på et sydenmaskineri. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Varmt og strand i høstferien, med barn. Hvor?
Sikkert et godt poeng. Da utgår inclusivegreier. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Varmt og strand i høstferien, med barn. Hvor?Sunwing Sandy Bay på Kypros må være midt i blinken for en sånn tur! Ta en titt på Vings nettsider. Flott anlegg med romslige leiligheter, store bassengområder og bilfri vei til stranda. Muligheter for all inclusive også hvis du ønsker det. Ungene pleier å elske showene og underholdningen på kveldene (og du får overdose av Lollo & Bernie).
|
|
|
#6 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Varmt og strand i høstferien, med barn. Hvor?Aya Napa og Lollo og Bernie? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
maler
|
Sv: Varmt og strand i høstferien, med barn. Hvor?Det kan være ganske idyllisk på sydenmaskineri også.
|
|
|
#8 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Varmt og strand i høstferien, med barn. Hvor?Jeg kunne tenkt meg absolutt maks 500 meter til stranda, helst helt på stranda og egen leilighet. Resten er jeg mer fleksibel på, tror jeg. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Varmt og strand i høstferien, med barn. Hvor?Men det er jo så dyrt, Katta! |
|
|
|
|
|
#10 |
|
maler
|
Sv: Varmt og strand i høstferien, med barn. Hvor?
|
|
|
#11 |
|
I mål
|
Sv: Varmt og strand i høstferien, med barn. Hvor?Jeg synes Sandy Bay har fine leiligheter til å være et maskineri, maks to etasjer såvidt jeg husker. Flott anlegg, men lite utenfor anlegget utenom selve stranda. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Varmt og strand i høstferien, med barn. Hvor?Blue Village Pascha Bay (StarTour), ikke så langt fra Alanya, Tyrkia. fine rom/leiligheter, vi var der uten måltider, laget mat i leiligheten, eller spiste på restauranter inne på området eller rett utenfor. Eller valgte buffet noen dager, eller tok buss til Alanya og spiste der. Nydelig anlegg, fantastisk strand bare en trapp ned fra bassengområdet. Dit kunne jeg dratt alene med barn, ingen problem!
|
|
|
#13 |
|
kamerat
|
Sv: Varmt og strand i høstferien, med barn. Hvor?Høstferien er lavsesong ved Middelhavet, så det er mulig å innkvartere seg veldig billig. Fly et sted det går direktefly til, da vel, og lei deg en leilighet. Det er typisk billigere enn de store kompleksene uansett. Vi syntes Sardinia var knall, f.eks.
Prima (0503) et Secunda (0505) “Do you find it easy to get drunk on words?" "So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.” (Dorothy L. Sayers, Gaudy Night) Sist redigert av Toffskij : 21-03-13 kl 23:11. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Varmt og strand i høstferien, med barn. Hvor?Vi skal ikke nedover til varmen til sommeren så jeg er skikkelig sjuk på å finne noe i varmen i høstferien..
|
|
|
|
#15 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Varmt og strand i høstferien, med barn. Hvor?Hmm. Nå har jeg funnet turer med priser jeg leve med. Men jeg tenner liksom ikke helt på bildene. Jeg fantaserer om makelig strandliv med ungene på dagtid og stille kvelder på verandaen med cavaglass og Kindle, og ingen av bildene på nett gir helt de vibbene. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
kamerat
|
Sv: Varmt og strand i høstferien, med barn. Hvor?Hvor har du funnet turer hen, da?
|
|
|
#17 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Varmt og strand i høstferien, med barn. Hvor?Kypros er fint i uke 40. Jeg ville valgt Fig tree bay og ikke sandy bay, stranden er mye finere der. Nausicaa er nydelig og ligger veldig fint til.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Varmt og strand i høstferien, med barn. Hvor?Jeg ønsker meg den samme høstferien som deg, kjenner jeg. Men jeg får liksom aldri ut fingeren og leter, engang.
|
|
|
#19 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Varmt og strand i høstferien, med barn. Hvor?Vi har bodd på anlegg med Lollo og co da ungene var små, men jeg kan ikke huske at de plaget oss. Vi bodde i leilighet på Mallorca, og brukte basseng og strand ved leilighetshotellet, og spiste på cafeer og restauranter i byen/tettstedet. Jeg fikk ikke charterfeber eller hva man nå kan pådra seg av lolloer.
|
|
|
|
#20 |
|
kamerat
|
Sv: Varmt og strand i høstferien, med barn. Hvor?Jeg tror problemet ditt blir å finne rimelige og fleksible flybilletter til et sted du vil. Fin innkvartering er piece of cake på den tida av året.
|
![]() |
|
|