Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Varmt og strand i høstferien, med barn. Hvor?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-03-13, 22:10   #1
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Varmt og strand i høstferien, med barn. Hvor?

Jeg fabulerer om å ta med jentene mine (som da er åtte og fem) til et eller annet Syden-strøk i høstferien i år. Men jeg aner null og nada om sånne turer.

Hvor er det varmt? Hvem skal vi reise med? Jeg vil ha alt så enkelt og linet opp som bare mulig.
-Hotell med basseng
-Hotell like ved stranda
-Leilighet like ved stranda?
-Sandstrand
-Steder man kan spise i passe gangavstand for makelig anlagte strandløver på fem år
-Kort busstur fra flyplass til der vi skal være
-Bamseklubber og sånt er ikke så nøye, jeg vil være sammen med ungene
-Er sånn inclusive-greier ok når man reiser med unger?

Jeg vil heller betale noen kroner ekstra for å bo i en liten leilighet i relativt idylliske omgivelser enn å bo i en sjuende etasje i et sånt gigantisk sydenferiemaskinerihotell.

Finnes sånt?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 22:25   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varmt og strand i høstferien, med barn. Hvor?

Det er fremdeles godt og varmt på Kreta og Kypros i høstferien. Og det er ålreit på Kanariøyene.

Jeg var på ferie alene med ungene i vinterferien, og da valgte vi all inclusive. Unektelig veldig praktisk, men man mister jo de store matopplevelsene (som jeg uansett er usikker på om jeg ville ha fått alene med de to). Vi var mye ved bassenget, men mine unger er ikke så glade i strand.

Gammel 21-03-13, 22:25   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vel, vil du ha all inclusive, må du nesten på et sydenmaskineri.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 22:28   #4
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Vel, vil du ha all inclusive, må du nesten på et sydenmaskineri.

Sikkert et godt poeng. Da utgår inclusivegreier.

Men da kunne jeg virkelig ha tenkt meg muligheten til å lage mat sjøl, altså en liten leilighet.

Gammel 21-03-13, 22:46   #5
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sunwing Sandy Bay på Kypros må være midt i blinken for en sånn tur! Ta en titt på Vings nettsider. Flott anlegg med romslige leiligheter, store bassengområder og bilfri vei til stranda. Muligheter for all inclusive også hvis du ønsker det. Ungene pleier å elske showene og underholdningen på kveldene (og du får overdose av Lollo & Bernie).

Gammel 21-03-13, 22:49   #6
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Aya Napa og Lollo og Bernie? Plutselig ble ikke høstferie i trøndersk regn og kuling så kjipt likevel.

Nå sitter jeg og ser på priser og blir mer og mer storøyd.

Gammel 21-03-13, 22:50   #7
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kan være ganske idyllisk på sydenmaskineri også. Men mye mennesker er vanskelig å unngå.

Gammel 21-03-13, 22:51   #8
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Jeg kunne tenkt meg absolutt maks 500 meter til stranda, helst helt på stranda og egen leilighet. Resten er jeg mer fleksibel på, tror jeg. Lollo og Bernie og sånt vil jeg helst ikke ha. Vi skal være sammen og være late, om vi skal på tur.

Gammel 21-03-13, 22:56   #9
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Men det er jo så dyrt, Katta! Jeg har sett på priser for hele familien og det er jo sånn at mannen og jeg knekker sammen i latter. Særlig, liksom.

Skal vi hele familien til greske eller spanske øyer og sånt så må det bli om noen år, når jeg kan mobilisere energi nok til å ta med hordene på selvbooket opplegg med leiebil og leiligheter vi finner selv. Men det orker jeg altså ikke til en eventuelt høstferie for bare meg og jentene i år.

Hva slags sydenferiemaskineri anbefaler du i så fall da, Katta? Jeg kan leve med mange mennesker, bare vi bor sånn høvelig ok. Dvs ikke på 10 kvadrat i tolvte etasje.

Gammel 21-03-13, 22:58   #10
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke prøvd noe sted som er 10. etasje og knøttesmått egentlig. Jeg var på althea beach på kypros, det er sikkert fint i oktober også, vi var godt fornøyd der. Ellers er sunwing sitt anlegg på rhodos fint. Der kan du bo omtrent rett på stranden. Men det er lollo- og bernie-alarm. (de er dog ganske søte).

Gammel 21-03-13, 22:58   #11
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes Sandy Bay har fine leiligheter til å være et maskineri, maks to etasjer såvidt jeg husker. Flott anlegg, men lite utenfor anlegget utenom selve stranda.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 22:59   #12
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Blue Village Pascha Bay (StarTour), ikke så langt fra Alanya, Tyrkia. fine rom/leiligheter, vi var der uten måltider, laget mat i leiligheten, eller spiste på restauranter inne på området eller rett utenfor. Eller valgte buffet noen dager, eller tok buss til Alanya og spiste der. Nydelig anlegg, fantastisk strand bare en trapp ned fra bassengområdet. Dit kunne jeg dratt alene med barn, ingen problem!

Gammel 21-03-13, 23:02   #13
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Høstferien er lavsesong ved Middelhavet, så det er mulig å innkvartere seg veldig billig. Fly et sted det går direktefly til, da vel, og lei deg en leilighet. Det er typisk billigere enn de store kompleksene uansett. Vi syntes Sardinia var knall, f.eks.

Vi skal til Kroatia i høstferien. :gledeseg:

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)

Sist redigert av Toffskij : 21-03-13 kl 23:11.
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 23:09   #14
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Vi skal ikke nedover til varmen til sommeren så jeg er skikkelig sjuk på å finne noe i varmen i høstferien..

Vi var på Star Tour sitt anlegg i Aya Napa, Kypros da gutta var 2 og 5 år. Da betalte vi under 20.000,- for en uke i slutten av mai.
I høstferien koster det over 32.000,- Dyyyrt. Det har blitt skikkelig lekkert da.

Jeg trenger ikke sånt flott anlegg for å komme meg til varmen.
Er det varmt på Kreta i uke 40 altså?? De har leiligheter der til under 20.000 for oss 4 så jeg nå..
Evt fly til Barcelona og finne en leilighet i rimelig avstand fra byen der..

Gammel 21-03-13, 23:12   #15
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Hmm. Nå har jeg funnet turer med priser jeg leve med. Men jeg tenner liksom ikke helt på bildene. Jeg fantaserer om makelig strandliv med ungene på dagtid og stille kvelder på verandaen med cavaglass og Kindle, og ingen av bildene på nett gir helt de vibbene.

Toff, det er mulig jeg er for svartsynt, men finner jeg virkelig et sted og leie nærmest på stranda hvor det samtidig er gangavstand til butikker og sånt for de håpefulle? Og hvor vi ikke er de absolutt eneste turistene igjen i mils omkrets? Jeg innser at jeg er kravstor. Og som samtidig ikke er langt fra en flyplass?

Gammel 21-03-13, 23:16   #16
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor har du funnet turer hen, da?

Gammel 21-03-13, 23:16   #17
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kypros er fint i uke 40. Jeg ville valgt Fig tree bay og ikke sandy bay, stranden er mye finere der. Nausicaa er nydelig og ligger veldig fint til.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 23:18   #18
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg ønsker meg den samme høstferien som deg, kjenner jeg. Men jeg får liksom aldri ut fingeren og leter, engang.

Gammel 21-03-13, 23:20   #19
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har bodd på anlegg med Lollo og co da ungene var små, men jeg kan ikke huske at de plaget oss. Vi bodde i leilighet på Mallorca, og brukte basseng og strand ved leilighetshotellet, og spiste på cafeer og restauranter i byen/tettstedet. Jeg fikk ikke charterfeber eller hva man nå kan pådra seg av lolloer.

Gammel 21-03-13, 23:20   #20
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Jeg tror problemet ditt blir å finne rimelige og fleksible flybilletter til et sted du vil. Fin innkvartering er piece of cake på den tida av året.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:09.