Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

OL i Oslo

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-13, 20:06   #1
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

OL i Oslo

Jeg leste gjennom tråden om Munch-museet, og der ble OL i Oslo nevnt. Da ble jeg nysgjerrig på hva dere tenker om et evt. OL i Oslo, og hva det vil ha å si for byutviklingen?

Gammel 23-03-13, 20:23   #2
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: OL i Oslo

Får vi OL i Oslo skifter jeg jobb! Jeg har få fornuftige tanker rundt dette, egentlig, men jeg synes det er en vanvittig ekstravaganse å spytte penger i når situasjonen er som den er i andre deler av verden, ja til og med Europa.

Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-13, 23:38   #3
LillaMatilda
Nybegynner

Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Skedsmo
LillaMatilda har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg er for! Norge trenger en oppussing på kultur og turistfronten.

LillaMatilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-13, 08:59   #4
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg skjønner ikke helt hvorfor de sa nei til Tromsø i forrige runde, for så å si ja til Oslo nå.

Gammel 15-06-13, 16:19   #5
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Jeg synes det er helt idiotisk!

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-13, 16:49   #6
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Norge har andre ting å bruke pengene på!

Gammel 15-06-13, 16:59   #7
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil vurdere å emigrere midlertidig dersom det blir OL i Oslo.

Opprinnelig lagt inn av LillaMatilda, her.

Jeg er for! Norge trenger en oppussing på kultur og turistfronten.

Kultur, ja. Tenk så mye kultur og turistfornyelse vi kunne få for de millionene et OL ville komme til å koste. Jeg synes det er meningsløst sløseri å skulle bruke så mye penger på å tilrettelegge for et skimesterskap (som sikkert fint kunne finansieres av sponsormidler hvis man lot være å gjøre det så ekstravagant).

Gammel 15-06-13, 17:01   #8
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Da ble jeg nysgjerrig på hva dere tenker om et evt. OL i Oslo, og hva det vil ha å si for byutviklingen?

Jeg tror det vil ha null og niks positivt å si for byutviklingen, og at det ville sluke opp i seg masse penger som ellers kunne vært brukt til kultur-, kommunikasjons- og idrettsformål for befolkningen.

Gammel 15-07-13, 11:17   #9
BadFurDay
Nybegynner

Medlem siden: Jul 2013
BadFurDay har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg er helt for å arrangere OL i Oslo.

Ja, det vil koste. Ja, Oslo vil få en god oppgradering på flere fronter. Ja, det vil bli kaos i den lille byen vår i oppløpet til og under OL.

Men inntjeningspotensialet er stort i mange år etterpå i form av økt turisme. Dette avhenger selvfølgelig av hvor bra vi kommer til å takle et så stort arrangement, og hvordan vi vil utnytte det.

BadFurDay er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-13, 11:19   #10
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

OL i Oslo er jeg helt i mot. Synd at jeg ikke bor der - da skulle jeg stemt nei i september.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-13, 12:04   #11
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kapitalisten i meg ønsker seg dypt og inderlig OL i Oslo. Det vil si, den ønsker seg jobben, med mulighet for å være på en eller annen stillehavsøy mens det faktisk skjer.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-13, 13:49   #12
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av BadFurDay, her.

Jeg er helt for å arrangere OL i Oslo.

Ja, det vil koste. Ja, Oslo vil få en god oppgradering på flere fronter. Ja, det vil bli kaos i den lille byen vår i oppløpet til og under OL.

Men inntjeningspotensialet er stort i mange år etterpå i form av økt turisme. Dette avhenger selvfølgelig av hvor bra vi kommer til å takle et så stort arrangement, og hvordan vi vil utnytte det.

Lillehammer og regionen rundt flommer vel ikke over av turister som en følge av OL? Til tross for et meget vellykket arrangement.

Enig med skilpadda.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-13, 13:51   #13
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av BadFurDay, her.

Jeg vet ikke helt om dette stemmer jeg. Isåfall må vi gjøre noe med prisnivået. Mange turister reagerer på prisene her i landet.

I utgangspunktet elsker jeg alt som har med idrett å gjøre og minnes ennå OL i Lillehammer -94 med glede, men jeg synes det er skremmende hvor mye penger de enkelte land bruker på å arrangere lekene.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-13, 13:54   #14
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor de sa nei til Tromsø i forrige runde, for så å si ja til Oslo nå.

Det skjønner ikke jeg heller.
Og jeg er helt i mot å bruke så mye penger på et idrettsarrangement. Det holder i lange baner at vi gjorde det i '94, synes jeg.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-13, 18:08   #15
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns denne artikkelen i the Atlantic har mange gode poenger. Det er ikke sterke bevis for at OL øker turismen slik at det går i pluss.

http://m.theatlantic.com/business/ar...s-game/260111/

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-13, 20:05   #16
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg håper virkelig vi slipper! Kan vi ikke bruke millioner på å oppgradere Oslo uten et ol, der vi tillegg må bruke masse på ting vi strengt tatt ikke har bruk for?

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-13, 20:19   #17
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes Munch-museum vil gi nok oppgradering for en god stund, egentlig. (Dvs, i alle fall innenfor den priskategorien). Jeg synes dog at det er en fin ting med OL for de som er interessert i sport, og at det er rimelig at Norge som er et så rikt land stiller opp og arrangerer det i stedet for å forvente at mindre rike land skal "ta støyten". Men når jeg tenker meg om, så: neh. Er ikke for OL.

OL i 1952 har jo fortsatt noen spor etter seg i bybildet, som f.eks. Sogn Studentby og Jordal Amfi, så det er jo klart at det bidrar til en del byutvikling også. F.eks. kunne man lagt deltakerlandsbyen til Groruddalen, i områder som man likevel planlegger å gjøre om fra industri- til boligformål. Og vi trenger et nytt Jordal.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-13, 21:12   #18
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og alle de tingene kan man bevilge penger til uten OL, og dermed slippe kostnaden ved å søke. De pengene man da sparer kan man bruke til ulike turisttiltak om man ønsker en økning der.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:26.