|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#161 |
|
can-jur
|
Sv: Elleveåring på ti timers togtur aleneJeg må bare nevne noe som skjedde da vi tok tog sist. Det lekte 7-8 unger ganske heftig i lekevogna. Full rulle med klatring og hopping og morsom lek.
|
|
|
|
#162 |
|
Bedreviter
|
Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene
Det spørs jo på hva målet er. Hvis målet er en mer litterær oppdragelse, så er det jo stor forskjell. Hvis målet er å hygge seg sammen og få en opplevelse ut av reisen, så er det jo ikke noen forskjell i det hele tatt. |
|
|
|
|
|
#163 |
|
Bedreviter
|
Gjøre hva da? Spille dataspill i familievogna? Jeg skjønner virkelig ikke at det kan være verken galt eller noe man bør bli overrasket over at skjer? |
|
|
|
|
|
#164 |
|
can-jur
|
Inni lekeklatreturne delen? Synes du det er helt ok altså? Det ødela ganske mye for de barna som ville leke. Hvorfor ikke sitte i setet liksom.
|
|
|
|
#165 |
|
Bedreviter
|
Sv: Elleveåring på ti timers togtur aleneDet ødela vel ikke for dem, egentlig? De ble bare interessert i noe annet en periode. Min erfaring er at et dataspill kan være en veldig god ice breaker mellom fremmede barn, så nei, jeg syns ikke på generelt grunnlag det er galt å ta med seg dataspill inn i et lekeområde. At det kan ha vært uheldige faktorer i denne situasjonen, som jeg ikke kjenner til, er selvsagt godt mulig. |
|
|
|
|
|
#166 |
|
can-jur
|
Hvordan mener du at det ikke ødela?
|
|
|
|
#167 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Elleveåring på ti timers togtur aleneJeg må igrunnen si meg enig med Floksa jeg. En ting er det dersom det er få barn der som har problemer med å finne kontakten men det er noe helt annet når det er flust med barn som leker fint sammen som blir passivisert. Jeg hadde villet at barna lekte i lekeområdet jeg. Skal de sitte stille får de enten gjøre det i setene sine eller finne seg et annet egnet sted. |
|
|
|
|
|
#168 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Elleveåring på ti timers togtur aleneAv en eller annen grunn, så synes jeg faktisk at litteratur er et bedre alternativ til langtidssyssel enn dataspill på nettbrett. Mer verdig? Tja, kanskje. Jeg ønsker jo heller at ungene skal finne gleden i en god bok fremfor gleden i å nå nivå ørten i Candy Crush. Spill som simulerer brettspill og som involverer flere er imidlertid veldig kjekke på brett.
|
|
|
#169 |
|
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Overrasket over at foreldrene til denne gutten synes det er OK at han drar med seg en bærbar datamaskin inn i en LEKEvogn. Både med tanke på at den kan ødelegges, og at det kanskje var mer naturlig å stimulere til at gutten kastet seg med på den etablerte, aktive leken.
|
|
|
#170 |
|
maler
|
Sv: Elleveåring på ti timers togtur aleneJeg skjønner ikke at et barn fikk ha med seg laptop inn i det lekeområdet, men jeg skjønner heller ikke hvorfor man tok barn ut derfra fordi det satt barn stille der? De gangene jeg har vært i den lekevogna har noen sett på film, noen har lest bøker, noen har hatt med ds og de minste har typisk klatret. Jeg regner med at det ville vært et like stort problem dersom de satt stille og perlet/leste/lekte med trashpack/petshop?
|
|
|
#171 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Elleveåring på ti timers togtur aleneEr to typer lekevogn da, på det ene toget vi var på var det et lekevogn der det var plass til å sitte stille, kunne se film eller gjøre litt av hvert.Her hadde jeg ikke blunket over å se pc eller nettbrett bli brukt. På det andre toget vi tok på vei hjem igjen var det bare et lekeområde (type "klatrestativ") midt i toget. Her syntes jeg det er på sin plass at det er aktivitet og fysisk lek. |
|
|
|
|
|
#172 |
|
her skal det bli liv
Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() |
Jepp!! Flaggkrig er mye morsommere og mer spennende enn Call of Duty.
|
|
|
#173 |
|
Superduperaktiv
Hvor: Vestlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Elleveåring på ti timers togtur aleneNå har jeg ikke lest gjennom innleggene her, går bare utifrå overskriften. En 11 åring alene i timesvis på et tog synes jeg er helt uakseptabelt, virkelig. Fatter ikke at noen engang kan tenke tanken.
|
|
|
|
#174 |
|
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#175 |
|
Bedreviter
|
Ja, hvis det gjorde det umulig for de andre barna så fortsette med leken, selv om de hadde lyst til å leke, så er jeg selvsagt enig i at det er uheldig. Hvis problemet var at ungene som var der fikk mer lyst til å flokke seg om gutten som spilte enn å fortsette med den andre leken, så ser jeg ikke problemet. |
|
|
|
|
|
#176 |
|
Bedreviter
|
Høres kjent ut. Eller "Førstemann som ser en rosa bil". Eldste har begynt å gjennomskue rosa bil-trikset da, men "ku over Sognefjell" tror jeg kunne fungert et par år til. |
|
|
|
|
|
#177 |
|
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#178 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Apr 2013
![]() |
Sv: Elleveåring på ti timers togtur aleneSøstra mi er 12 og vi kunne ikke funnet på å la henne sitte alene på toget, ikke fordi hun ikke ville klart det, men fordi hun syntes det er litt skummelt å kjøre tog alene. Det er bare såvidt hun vil ta toget till meg (en time på tog uten bytte og blir kjørt og hentet til stasjon og vinket avgårde når toget går.) |
|
|
|
|
|
#179 |
|
Glamorøs
|
Sv: Elleveåring på ti timers togtur aleneNå hadde jeg egentlig tenkt til å skrive et innlegg med himling over hvor motstander noen av dere virker å være av teknologisk nyvinning, men jeg tror jeg nøyer meg med å signere Teo i alt hun har skrevet. Hun er høfligere enn meg.
|
![]() |
|
|