Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Ville du benyttet deg av å leie klær til barna?
Ja, genialt da gitt. 4 2,15%
Nei, ikke i det hele tatt. 180 96,77%
Annet (Spesifiser) 0 0%
Oisann, en for mye. Snart sommer. 4 2,15%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 186. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-03-13, 22:16   #121
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Det er jeg enig med deg i!

Hva er vitsen med å ta tøyet inn igjen om de ikke skal leies ut videre, liksom? Hvorfor kan man ikke beholde plaggene? Det er sikkert lurt å tipse forbrukerrådet for jeg mener at det finnes noen regler som sier at dersom man har leid et produkt i en viss periode og betalt inn en viss prosent av verdien så har man krav på å beholde produktet.

Det er vel en grunn til at ikke Thorn driver på fremdeles?

Gammel 29-03-13, 22:20   #122
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Men man MÅ jo ikke kjøpe de dyreste merkene da, man kan og kjøpe brukt og er man heldig passer gjerne noe fra året før slik at ikke hele vintergarderoben må fornyes hver høst. Da kommer man nok under 3000 kr.

Jeg skjønner jo det. Mikk line er vel uansett ikke det dyreste merket. Jeg tror bare at de som har dårlig råd og har hatt det en stund gjerne vil bite på noe sånt fordi det sikrer dem noe som er like bra som det "andre" har uten at de trenger å legge av penger de ikke har måned etter måned eller ikke får kreditt, men jeg vet ikke altså. Kanskje alle får kreditt nå til dags?

Gammel 29-03-13, 22:22   #123
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Standard

(Kilde: youtube.com)

Gammel 29-03-13, 22:25   #124
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men selv Thorn lot deg få velge "the latest models", påstår reklamen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-13, 22:29   #125
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjenner at jeg blir mer og mer oppgitt og ikke så lite irritert på disse greiene.
Jeg tenker på kostnadene...det er da ikke hver mnd jeg handler for 350,- til ungene i klær. Ja noen mnd handler jeg for mer, men uansett så handler jeg IKKE for 4000,- i året.
I fjor, for å ta et eksempel, så handlet jeg for 3275,- (jeg skrev nettopp budsjett over kleskjøp, og gikk gjennom alt kjøpt i fjor) og jeg fikk mye mer enn i denne pakken. Og det var til og med for 2 barn!!
Cluet er å kjøpe mye brukt, på salg og arve.

Gammel 29-03-13, 22:32   #126
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine unger vokser i rykk og napp, og det betyr at de vokser ut av klær i rykk og napp og da hadde det ikke hjulpet veldig å bytte ut klærne i august.

Gammel 29-03-13, 22:41   #127
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Hvilken lov går dette inn under?

Gammel 29-03-13, 22:41   #128
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Mine unger strekker ser fort mer enn de gjennomsnittlige 7,5cm i året, så å gjette på nå hvilken størrelse som vil være passelig til de om ett års tid er omtrent som å spille bingo.

Edit: jeg måtte regne på det, og i snitt har mine to store vokst hhv 12,3 og 12,4 cm i året.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-13, 22:45   #129
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Nei, hu bare rista på hue a hele greiene. Hehe..
Hu hadde lest om det. Står også på FB siden dems

Jeg må visst inn og lese om det på FB. Frister å skrive noe der.

Gammel 29-03-13, 22:49   #130
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Jeg må visst inn og lese om det på FB. Frister å skrive noe der.

Spørs om du får svar. Ser noen andre satte kritiske spørsmålstegn med det, og de har ikke fått svar.

Gammel 29-03-13, 22:52   #131
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Der tror jeg kjøpsloven er ganske klar: ting du kjøper på nett har du krav på å få returnere - etter at du har prøvd det på.

Dette står det på websidene til barnehageklær:
Angrerettloven gir deg mulighet til å angre kjøpet inntil 14 dager etter at du har mottatt en leveranse.
Varen returneres ubrukt, eventuell forsegling må være inntakt. Ved bruk av angreretten må du betale returporto selv i henhold til Postens satser.

Og dette står det om angrerett på forbrukerrådets nettsider
Angreretten skal gi deg mulighet til å undersøke varen ordentlig før du bestemmer om du vil beholde varen, og ofte vil det være nødvendig å åpne innpakningen. Men pass på at du ikke skader varen når du gjør det.

Ting som CD-er, filmer og dataprogrammer kan være forseglet. Står det på den at forseglingen må være ubrutt ved retur, vil du miste angreretten idét du bryter den.

Hvis ikke forseglingen er merket med denne opplysningen, mister du ikke angreretten selv om du har brutt forseglingen.

Kjøpsloven gjelder visstnok for privat til privat, eller firma til firma står det

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-13, 22:59   #132
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Dette står det på websidene til barnehageklær:
Angrerettloven gir deg mulighet til å angre kjøpet inntil 14 dager etter at du har mottatt en leveranse.
Varen returneres ubrukt, eventuell forsegling må være inntakt. Ved bruk av angreretten må du betale returporto selv i henhold til Postens satser.

Og dette står det om angrerett på forbrukerrådets nettsider
Angreretten skal gi deg mulighet til å undersøke varen ordentlig før du bestemmer om du vil beholde varen, og ofte vil det være nødvendig å åpne innpakningen. Men pass på at du ikke skader varen når du gjør det.

Ting som CD-er, filmer og dataprogrammer kan være forseglet. Står det på den at forseglingen må være ubrutt ved retur, vil du miste angreretten idét du bryter den.

Hvis ikke forseglingen er merket med denne opplysningen, mister du ikke angreretten selv om du har brutt forseglingen.

Kjøpsloven gjelder visstnok for privat til privat, eller firma til firma står det

OK, så hvis forseglingen er merket med at den ikke kan brytes, så er det ikke lov å bryte den. Er ikke forseglingen brutt, er det ok uansett.

Jeg har handlet litt klær på nett i min tid, og dette er første gang jeg har vært borti et firma som har som del av sin policy at du ikke kan prøve klærne på før du bestemmer deg for å beholde dem.

Ja, hvis jeg skulle trenge enda et argument for å holde meg langt unna dette fitmaet, så var det et her. Himmel og hav for useriøse greier!

Gammel 29-03-13, 23:00   #133
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Jeg skjønner jo det. Mikk line er vel uansett ikke det dyreste merket. Jeg tror bare at de som har dårlig råd og har hatt det en stund gjerne vil bite på noe sånt fordi det sikrer dem noe som er like bra som det "andre" har uten at de trenger å legge av penger de ikke har måned etter måned eller ikke får kreditt, men jeg vet ikke altså. Kanskje alle får kreditt nå til dags?

Ja, jeg tror dessverre noen vil bite på dette opplegget. Trist rett og slett.

Gammel 29-03-13, 23:01   #134
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

OK, så hvis forseglingen er merket med at den ikke kan brytes, så er det ikke lov å bryte den. Er ikke forseglingen brutt, er det ok uansett.

Jeg har handlet litt klær på nett i min tid, og dette er første gang jeg har vært borti et firma som har som del av sin policy at du ikke kan prøve klærne på før du bestemmer deg for å beholde dem.

Ja, hvis jeg skulle trenge enda et argument for å holde meg langt unna dette fitmaet, så var det et her. Himmel og hav for useriøse greier!

Jeg leser det som at forbeholdet om brutt forsegling gjelder cd-er og programvare etc.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-13, 23:04   #135
millact

Standard

Himmel og hav for useriøse greier!

Det er nok på sin plass med en mail til Forbrukerrådet, ja.

Gammel 29-03-13, 23:04   #136
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg leser det som at forbeholdet om brutt forsegling gjelder cd-er og programvare etc.

Det var litt uklart for meg om det bare var CD-er, DVD-er o.l., eller om det var alt som er merket med at forseglingen ikke kan brytes. En henvendelse til Forbrukerrådet vil jo lett klargjøre det.

Gammel 29-03-13, 23:17   #137
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Det er jo logisk med forsegling på varer som kan kopieres. Det er jo logisk nok ikke en reel problemstilling at noen åpner pakken med klær for å kopiere dem...

Gammel 29-03-13, 23:19   #138
millact

Standard

Det var litt uklart for meg om det bare var CD-er, DVD-er o.l., eller om det var alt som er merket med at forseglingen ikke kan brytes. En henvendelse til Forbrukerrådet vil jo lett klargjøre det.

Ja, det vil det jo. Nå selger jo ikke denne nettbutikken CD-er, så det bør vel være klær de refererer til på nettsiden.

Gammel 29-03-13, 23:58   #139
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Ja, det vil det jo. Nå selger jo ikke denne nettbutikken CD-er, så det bør vel være klær de refererer til på nettsiden.

Det var Forbrukerloven som var uklar for meg. Ikke nettsidene til dette firmaet.

Gammel 30-03-13, 00:02   #140
millact

Standard

Det var Forbrukerloven som var uklar for meg. Ikke nettsidene til dette firmaet.

Ah, skjønner.

Jeg gikk inn og la igjen kommentar på FB siden.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:02.