Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Løpesykkel eller tråsykkel til toåring?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-04-13, 15:33   #21
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Løpesykkel eller tråsykkel til toåring?

Jeg synes det handler mer om vett enn om mestring av pedaler. Jeg har sett mange toåringer på tohjulssykler - full fart og null vett. Greier ikke svinge unna andre unger, har null peiling på bremsing og mest av alt: null trafikkoversikt. Tenk deg denne ungen på vill fart på en tursti ved ei elv?

Mine har vært rundt fire når de har fått tohjulssykler.

Synd du bor så langt unna, for her har vi både rosa og blå trehjulssykkel. Og en av typen DBS har mye bedre kjøreegenskaper enn en plastsykkel altså.

Gammel 05-04-13, 15:36   #22
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men er det virkelig lettere å svinge på en løpesykkel? Jeg vil tro de lettere får mye høyere fart på en slik, og da er man jo like langt.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 17:31   #23
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

LItt tidlig med løpesykkel når han kun er 2,5år kanskje? Man må gidde å være veldig aktiv selv. Du kjenner jo barnet ditt og vet det.

Ville heller satset på en sånn litt stor trehjulssykkel, sånn vanlig type med lasteplan/tipp fra DBS, kanskje? Brukt kanskje? Nå starter jo Loppemarkedene også...
Eller vanlig barnesykkel med støttehjul, ja.

Jeg er veldig uenig på samtlige punkter.
Med løpesykkel må man ikke løpe etter dem - slik jeg ser foreldre med støttehjul/for store trehjulssykler gjør. Gjerne med en sånn stang festet bak på sykkelen. Som jeg skrev over er DBS sin trehjulssykkel veldig stor, og jeg vil tro den blir for stor for en to og et halvtåring. Dersom valget står mellom tohjuls med støttehjul og løpesykkel mener jeg at løpesykkel er et uendelig mye bedre valg enn støttehjul. Hvis målet er at barnet skal være selvstendig og lære å sykle vel og merke.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 18:00   #24
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det endte med ny trehjulsykkel, en "stor" det står Bambo på. Han fant den i butikken og nektet å levere den fra seg, og jeg ser jo at den er et bedre valg enn trehjulingen han har fra før.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 23:15   #25
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Jeg er veldig uenig på samtlige punkter.
Med løpesykkel må man ikke løpe etter dem - slik jeg ser foreldre med støttehjul/for store trehjulssykler gjør. Gjerne med en sånn stang festet bak på sykkelen. Som jeg skrev over er DBS sin trehjulssykkel veldig stor, og jeg vil tro den blir for stor for en to og et halvtåring. Dersom valget står mellom tohjuls med støttehjul og løpesykkel mener jeg at løpesykkel er et uendelig mye bedre valg enn støttehjul. Hvis målet er at barnet skal være selvstendig og lære å sykle vel og merke.

Veldig enig i dette, basert på egen erfaring.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:01.