|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fylkeslegen: – Kvinner blir ikke hørt på Kvinneklinikken i Bergen
|
|
|
#62 |
|
Ser lyst på livet
|
Jeg tenker at målet burde være null klagesaker. At ting går galt, ja, det kan skje, men når de ansatte ikke ser ut til å evne å møte føderskene etterpå heller, da bør de ta seg kraftig sammen og se på hva det er som gjør at de ikke klarer å få i stand en adekvat kommunikasjon. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Epikur
|
Sv: Fylkeslegen: – Kvinner blir ikke hørt på Kvinneklinikken i BergenTall fra 2010 gjengitt i BT:
Det er vel rundt 1700 fødsler på Riksen, og veldig mange risikosvangerskap/risikofødsler. På Haukeland er det mange flere fødsler og flere av den normale sorten. De burde ha ligget nærmere landsgjennomsnittet, ikke nærme Rikshospitalet.
|
|
|
#64 |
|
Feil planet
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
![]() ![]() |
Sv: Fylkeslegen: – Kvinner blir ikke hørt på Kvinneklinikken i BergenOm tallenes tale og Haukeland - leste MYE om bl.a. seteleie og keisersnitt da lillbror nærmet seg termin. NHI skriver følgende:
|
|
|
#65 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Fylkeslegen: – Kvinner blir ikke hørt på Kvinneklinikken i BergenMen Haukeland har ikke veldig dårlige resultater på dødelighet ved hverken seteleie eller overtid, har de?
|
|
|
#66 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Ke? Jeg kjenner ingen. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Epikur
|
Jøss, da er du den første jeg har hørt om og har veldig heldige naboer/venner. Jeg vet om flere.
|
|
|
#69 |
|
Eg kjenner heller ingen, men har jo lest om dei tilfella som har vore i avisa.
|
|
|
#70 |
|
Selvfølgelig er målet null klagesaker. Men har dei andre fødeinstitusjonane det? Er alt bedre andre plassar enn på KK?
|
|
|
#71 |
|
tankefull
|
Sv: Fylkeslegen: – Kvinner blir ikke hørt på Kvinneklinikken i BergenJeg kjenner heller ingen som har mistet pga keisersnittvegring. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Fylkeslegen: – Kvinner blir ikke hørt på Kvinneklinikken i BergenDet ville jo vært helt usannsynlig at alle kjente noen som har mistet et barn i dødfødsel på KK. Det er jo mindre enn 5 i året eller noe, er det ikke?
|
|
|
#74 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Fylkeslegen: – Kvinner blir ikke hørt på Kvinneklinikken i BergenJeg tenker at siden fylkeslegen faktisk kritiserer praksis, så må det faktisk tas tak i, helt uavhengig om de fleste har hatt gode fødselsopplevelser.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#75 |
|
tankefull
|
Det er jeg helt enig i. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Fylkeslegen: – Kvinner blir ikke hørt på Kvinneklinikken i BergenJeg bor langt unna KK, men selv her har jeg hørt om flere med skrekkelige opplevelser. KK var beryktet allerede når jeg fikk førstemann. Noe er galt når kvinner er redd før de føder på KK. Det er ikke slik det skal være.
|
|
|
#77 |
|
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg kjenner heller ingen og det ville vel vært merkelig også hvis tallet Polyanna nevner på 5 i året er riktig.
|
|
|
#78 |
|
|
Næh. 5 i året blir 100 på tjue år, og man må jo anta at flere kjenner de samme. Men jeg kjenner heller ingen som har mistet barn på KK altså, og ikke gjorde jeg det da jeg bodde i Bergen heller. Jeg kjenner derimot en haug med kvinner som har vonde fødselsopplevelser der, både folk som fødte for 20-30 år siden og folk som fødte for 2 år siden. De verste historiene hørte jeg da jeg jobbet på mødrehjem, om svært unge mødre som hadde blitt behandlet helt forferdelig respektløst.
|
|
|
|
#79 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Fylkeslegen: – Kvinner blir ikke hørt på Kvinneklinikken i BergenDet går gjetord om arbeidsmiljøet og kjeftamentet på KK, så det går jo bare an å håpe på at det blir bedre nå.
|
|
|
#80 |
|
Feil planet
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
![]() ![]() |
Sv: Fylkeslegen: – Kvinner blir ikke hørt på Kvinneklinikken i BergenMuligens er ikke dødeligheten høyere på Haukeland. Hovedpoenget er vel at personellet ikke tar like mye hensyn til mors ønsker på dette sykehuset som ellers i landet.
Helsepersonell vil veie denne risikoen mot eget behov for å vedlikeholde opplæring i setefødsler.
http://nhi.no/graviditetsoraklet/sva...vor-35784.html
'08, '12 Sist redigert av Moia : 17-04-13 kl 20:55. |
|
|
|
![]() |
|
|