Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hull i skoene etter en knapp måned. Klage?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-04-13, 09:06   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hull i skoene etter en knapp måned. Klage?

Hiawata fikk nye vårsko fra Ecco for under en måned siden. Nå ser de slik ut:

Hullet langs kanten oppe kom etter bare en uke. Hadde dere klagd? Jeg kjøpte de fordi de hadde skinnforsterkning på tåa og tenkte de skulle holde litt. Jeg er i grunn ikke interessert i nye sko av samme merke, siden det ikke virker som en fabrikajsonsfeil, men rett og slett dårlig kvalitet.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-13, 09:07   #2
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hull i skoene etter en knapp måned. Klage?

Det kommer jo litt an på hvordan de er brukt... lillegutt bruker foran på foten der til å bremse mot bakken med sparkesykkelen (han klarer ikke fotbremsen), da holder jo ikke skoene lenge. Men hvis det ikke er "selvpåført" ville jeg klagd. Jeg synes stoffet ser veldig slitent ut også? Og den røde kanten burde jo definitivt vare mer enn 1 måned!

Ecco er et seriøst og dyrt merke - klag!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-13, 09:13   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Knerten får de samme hullene foran på skoen uten at vi kan klage på det. Han bruker tåa til å bremse både når han sykler og sparkesykler. Gjør Hiawatha det?

Gammel 26-04-13, 09:14   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvfølgelig hadde jeg ikke spurt om jeg kunne klage om hullene var selvpåført.

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Knerten får de samme hullene foran på skoen uten at vi kan klage på det. Han bruker tåa til å bremse både når han sykler og sparkesykler. Gjør Hiawatha det?

Han har ikke syklet eller sparkesyklet siden han fikk skoene. Kun løpt, hoppet, klatret og gjort helt normale barneting. For øvrig bremser han med sålen på sparkesykkel og med sykkelens bremser på sykler.

Sist redigert av Tallulah : 26-04-13 kl 09:31.
Gammel 26-04-13, 09:15   #5
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storebror fikk en gang sånne hull etter 1 dag. Da klagde jeg ogå fikk såvidt medhold. Det var Geox.
Jeg hadde ikke klagd etter 1 måned.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-13, 09:16   #6
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde klagd etter en måned. Jeg forventer at et par barnejoggesko i vanlig bruk skal tåle en sesong.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-13, 09:17   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg hadde ikke klagd etter 1 måned.

Syns du ikke sko skal holde lenger enn en måned? Det syns jeg. Jeg har aldri opplevd at skolene har sett slik ut etter så kort tid, men jeg har aldri kjøpt Ecco før heller.

Gammel 26-04-13, 09:17   #8
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klag. En måned er for lite, når de ikke har vært brukt til bremsing. Jeg har veldig god erfaring med Eccosko generelt, har hatt mange både til barn og voksne og ikke opplevd noe sånt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-13, 09:18   #9
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har hatt diverse Ecco-modeller til ungene, og de har holdt bra alle sammen. Det skal virkelig ikke være sånn, altså, dette må de få høre om.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-13, 09:18   #10
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Klart du må klage på det. Eccosko skal da holde mer enn en måned

gnuri er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-04-13, 09:19   #11
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde klagd - definitivt. Sko til sju-åtte hundre kroner skal vare mer enn en måned - selv til barn. En ting er at de blir slitt, men ikke hull.

Gammel 26-04-13, 09:20   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

OK. Vanlig bruk bør de tåle bedre enn det der.

Jeg skulle til å anbefale noen sko fra Kavat. De har plastforsterker foran, og ikke engang knerten klarte å bruke opp de skoene. Men de går bare opp til 33, så jeg antar at det løpet er kjørt.

Gammel 26-04-13, 09:21   #13
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde klagd tror jeg.

Samtidig, eldste sine joggesko så ikke ut etter altfor lang tid ifjor, det er Ecco, så jeg er ikke helt overbevist om at kvaliteten er såååå mye bedre enn andre. Iår prøver vi viking.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-13, 09:22   #14
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om han hadde brukt tuppen av skoen til å bremse med, så er jo ikke det noen grunn til at det skal gå hull i stoffet oppe ved inngangen til skoen.

Jeg ville tatt skoene tilbake, og hatt fokus på kanten øverst.

Gammel 26-04-13, 09:22   #15
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Jeg hadde klagd - definitivt. Sko til sju-åtte hundre kroner skal vare mer enn en måned - selv til barn. En ting er at de blir slitt, men ikke hull.

Enig. Jeg har nettopp reklamert på et par cherroxer selv, som fikk sprekker/hull i tuppene etter to ukers bruk. De er ikke brukt til å bremse på sparkesykkel e.l.

Gammel 26-04-13, 09:23   #16
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde klagd.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-13, 09:23   #17
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde det vært sparkesykkelskade ville jeg ikke klaget, men vanlig bruk skal ikke gi sånne slitasjeskader på en måned, så i din situasjon ville jeg sagt i fra på butikken.

Gammel 26-04-13, 09:23   #18
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg skulle til å anbefale noen sko fra Kavat. De har plastforsterker foran, og ikke engang knerten klarte å bruke opp de skoene. Men de går bare opp til 33, så jeg antar at det løpet er kjørt.

Ja, det er nok det. Han bruker 35-36 nå. Han har hatt noen med sånn tykk gummi foran før, tror det var Camper. De var geniale. Jeg har også alltid oppfattet Ecco som et seriøst kvalitetsmerke, og syns disse var fine i fasongen, likte at de hadde strikk og skinn på tuppen. Nei, vi får kjøpe noen skatesko i stedet, de er jo laget for å tåle slitasje på en annen måte.

Gammel 26-04-13, 09:24   #19
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde klagd.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-13, 09:35   #20
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Om han hadde brukt tuppen av skoen til å bremse med, så er jo ikke det noen grunn til at det skal gå hull i stoffet oppe ved inngangen til skoen.

Jeg ville tatt skoene tilbake, og hatt fokus på kanten øverst.

Nei, det slitehullet øverst der aner jeg virkelig ikke hvordan har oppstått. Tuppen kan kanskje ha skjedd under øving for opptak i Ministry of Silly Walks eller noe sånt. Jeg har virkelig vanskeligheter for å se for meg hvordan vanlig bruk skulle føre til sånne hull.

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Ikke sant? Det er det jeg syns også. Og han har ikke brukt skoene noe hardere nå enn tidligere tror jeg. Jeg har ganske høy terskel for slitasjeskader som kommer av ting som dere nevner; bremsing, skating og sånn altså.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:23.